رفتن به محتوای اصلی

"نقش کنشگری فرهنگیان در برقراری عدالت آموزشی"
امیر خراسانی ، پژوهشگر اجتماعی
09.08.2022 - 02:04

فایل صوتی جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی یکشنبه  ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ساعت ۲۱ به وقت ایران
موضوع جلسه:  نقش کنشگری فرهنگیان در برقراری عدالت آموزشی
میهمان: امیر خراسانی، پژوهشگر اجتماعی    
لینک گروه : 
https://t.me/+rC-StPOeVZ84N2Ix

سوالات مطرح شده در جلسه تلگرامی با امیر خراسانی

  •  درود به مهمان گرامی اقای خراسانی...ودرود به آدمین های محترم وکنشگروهمراهان محترم گروه....اقای خراسانی .جنبش حق خواهانه فرهنگیان...هرروزبرقراراست...و...حاکمیت هیچگونه واکنشی مثبت نسبت به خواسته ها ندارد...و..واکنشگران واقعی واندیشمند شناسایی...زندان ..تهدید..و.....مینماید.....به نظرشما....باید مبارزه رامخفیانه انجام داد...تا نتوانند شناسایی کنند اندیشمندان را؟چون وقتی تجمعات به درازا بکشد...به استحاله میرود..و..هیچگونه عملکردمثبتی ندارد؟متاسفانه این عملکرد..رادرتجمعات کارگران ومبارزاتشان شاهدهستیم....بایدراه مبارزه راعوض نمود....ممنون
  • راه مبارزه رابایدعوض کرد...کدام دستاورد؟ نفوذی های حاکمیت چپ ترفریادمیزنند...و...نمیدانی کدام نفوذی هست یانیست؟بایدراه مبارزه وتشکل ...اگاهی راعوض کرد
  • به نظر میرسد که عده ای از فعالان کارگری یا معلمان نگاه زیاده از حد میکرویی به مسائل دارند و گروهی نگاه بیش از حد ماکرویی یعنی یک عده همه چیز را منوط به تغییر از بالا می دانند و یک عده درست بر عکس فکر میکنند تغییر از بالا مهم نیست باید فقط خود آدمها خوب باشند و... مسائل را تقلیل می دهند به اینکه اگر به هم کمک کنیم قناعت کنیم، سخت کار کنیم  ، ... مشکلات حل میشود - چطور میشود اهمیت  ترکیب دید ماکرو و میکرو را بیشتر برای فعالان توضیح داد وقتی دستگاههای تبلیغاتی رژیم سعی میکنند اهمیت نقش حاکمیت در ایجاد عدالت را کمرنگ نشان دهند و رسانه های وابسته خارجی سعی میکنند همه چیز را به تغییر و بر اندازی نظام موکول کنند؟
  • شما عنصر  فرصت و دسترسی را در عدالت آموزشی  چگونه می‌بینید؟ حتی اگر آموزش همگانی برای همه یکسان شود آیا دانش آموزی که در خاش و بشاگرد تحصیل می‌کند با دانش اموزی که در تهران تحصیل می‌کند  از همان فرصت و دسترسی یکسان  برخوردار است؟
  • نظام بازتوزیع عادلانه به یک موضوع چون آموزش عالانه ربطی ندارد و عوامل دیگری باعث آنست  مهمترین آن خود نظام سرمایه داری است که بی عدالتی را دایما گسترش می دهد  . خود وجود کالایی شدن آموزش دقیقا از اهداف سرمایه داری است  شما چاره کار را برای توزیع عادلانه منابع در چه عوامل دیگری می بینید؟
  • در اینجا کانادا به جز مدارس خصوصی و مدارس دولتی مدارسی هم وجود دارد که یک عده با هم جمع میشوند و مدارس را اداره میکنند (چارتر سکول )  آیا در ایران هم چنین مدارسی وجود دارد که نه به آن شکل خصوصی ست و نه دولتی و بیشتر به شکل جمعی اداره میشود
  • به طور کلی به نظر میرسد که فقط دو گزینه روی میز است یا دولتی یا خصوصی چرا شکلهای تعاونی و شورایی برای اداره امور و مراکز تولیدی یا درمانی یا آموزشی یا مطرح نیست یا انقدر کمرنگ است ؟
  • دیدگاه جمهوری اسلامی نسبت به تعلیم و تربیت ساختار نظام آموزشی کشور را دگرگون کرده وباعث تنزُل سیستم آموزه های علمی در ایران شده است، نظر شما در این باره چیست؟
  • سوال در باره عدالت در فرای سرمایه داری نبود  پرسش اینست که شما به عنوان یک جامعه شناس در شرایط کنونی چه عواملی را در بیعدالتی در توزیع منابع تعیین کننده و یا حداقل موثر تر میدانید و چه راه حل هایی را مقدور و ممکن ؟
  • آیا منظور شما این است که در تقسیم بندی بودجه  سالانه باید درصد بالایی به آموزش و درمان اختصاص داده شود  تا آموزش  و درمان رایگان با کیفیت بهتری ارایه داده شود ؟ آیا فقط این مشکل را حل خواهد کرد ؟
  • با درود سهیه شهدای جنگ هنوز بر قراره در صورتیکه بچه های انها بزرگ شده وازدواج هم کردند ولی الان  برای نوه ونتیجه انها نیز این سهیه قائل هستند .  ایا این خود یک نابرابری نیست باسپاس حتی در ورود به دانشگاه هم این امتیاز برایشان هست

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

راحله طارانی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.