رفتن به محتوای اصلی

تروریست سپاه در کلاب فرید مدرسی چه می‌کرد؟
11.08.2022 - 23:50

سازمان اف.بی.آی (FBI) آمریکا با صدور بیانیه‌ای خبر از برنامه سپاه پاسداران برای ترور جان بولتون و مایک پمپئو داد. در همین راستا این سازمان یک عضو سپاه پاسداران به نام شهرام پورصفی را معرفی کرد که از ایران، این عملیات را فرماندهی می‌کرد. شهرام پورصفی متولد سی‌ام شهریور ۱۳۵۵ است. او با نام مستعار مهدی رضایی نیز شناخته می‌شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز با این نام به فعالیت می‌پرداخت. هرچند مدتی پس از لو رفتن عملیات ترور مسئولان دولتی سابق آمریکا اینستاگرام خود را از دسترس خارج کرد و نام پروفایل کلاب‌هاوس خود را به علی موسوی تغییر داد.

بنا بر اعلام اف.بی.آی شهرام پورصفی یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران است و از سوی این سازمان برای استخدام افرادی در آمریکا به قصد ترور جان بولتون مامور شده بود. بر اساس سوابق گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، او هرگز به آمریکا سفر نکرده است. اما با این حال از حوالی اکتبر ۲۰۲۱ تا حوالی آوریل ۲۰۲۲، پورصفی از تسهیلات تجارتی مابین ایالتی استفاده کرد. این اقدام او پوششی برای استخدام افراد در راستای ترور جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده، بود. این تلاش برای قتل در راستای انتقام‌گیری جمهوری اسلامی از ترور قاسم سلیمانی توسط آمریکا در عراق صورت گرفته است. مقام‌های جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران بارها تهدید کرده‌اند که انتقام خون قاسم سلیمانی را خواهند گرفت.

شهرام پورصفی با نام مستعار مهدی رضایی در کلاب هاوس فعالیت می‌کرد و پس از مدتی نام خود را به علی موسوی تغییر داد. او زمانی که با نام مهدی رضایی به فعالیت در کلاب هاوس می‌پرداخت در اتاق‌های فرید مدرسی، روزنامه نگاری که با کلاب «جدال داغ» مواضع نزدیک به حکومت دارد نیز حضور داشت. در یکی از این اتاق‌ها شهرام پورصفی به دفاع از فرید مدرسی پرداخت و گفت: «از قبل انتخابات وارد کلاب هاوس شدم. اتاق‌های فرید مدرسی را که می‌دیدم می‌گفتم باز اتاق زد! ولی امروز که صحبت می‌کنم شب‌ها به اتاق‌هایش گوش می‌دهم و راحت خوابم می‌برد. اتاق‌های خوبی می‌زند و می‌شود از آن خروجی در آورد و چیزی را برداشت کرد.»

 

او با انتقاد از اتاق‌های دیگر در کلاب‌هاوس که به براندازها اجازه صحبت ‌می‌دادند گفت: «چرا به براندازان تریبون می‌دهند و اجازه می‌دهند که صحبت کنند. اگر امروز می‌خواهیم دایره فحاشی (به فرید مدرسی) را به‌هم بزنیم باید از داخل شروع کنیم. از کسانی که روی آتش هیزم می‌ریزند.»

او در اتاقی دیگر که فرید مدرسی به مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی به راه انداخته بود نیز شرکت کرد و با گریه کردن برای او از فعالیت‌های این فرمانده نیروی قدس دفاع کرد. پورصفی در اتاقی دیگر نیز دو نفر از فعالان کلاب‌هاوس را تهدید به مرگ کرد و گفت: «من مهدی رضایی با مسئولیت خودم می‌گویم. دوستانی که علیه قاسم سلیمانی روز گذشته صحبت کردند باید بدانند. زندگی سلمان رشدی را فراموش نکنید. آقای فومنی و پسر آقای فومنی چه در ایران و چه در خارج ایران باشید برای اولین و آخرین بار می‌گویم اگر به مقدسات ما و حاج قاسم هتک حرمت کنید تاوان این هتک حرمت را پس خواهید داد.»

او همچنین از نیروهای ارزشی خواست که رابطه خود را با افرادی که در اتاق‌های ضد قاسم سلیمانی می‌نشینند قطع کنند.

صفی‌پور چگونه قصد انجام ترور داشت؟

به گزارش اداره آگاهی فدرال (اف.بی.آی) شهرام صفی پور اقدام به ارتباط با فردی در آمریکا کرد. او از این فرد خواست تا فردی دیگر را برای عکاسی مخفی استخدام کند و در ازای آن پنج تا ده هزار دلار به او پرداخت می‌کند. پس از جلب اعتماد این فرد و فرد دوم او خواستار حذف و پاکسازی فردی در آمریکا در ازای دریافت ۲۰۰ هزار دلار شد. رقمی که بعدها با چانه زنی طرفین به حدود ۳۰۰ هزار دلار رسید. صفی‌پور همچنین وعده داد که پس از انجام این ترور پروژه‌ای دیگر نیز به آن‌ها محول خواهد شد که برای آن یک میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها سوژه اول جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده و سوژه دوم مایک پومپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ بوده است.

رابط اول در آمریکا پس از مطلع شدن از این عملیات از صفی‌پور پرسید که جان بولتون چگونه باید پاکسازی شود و پورصفی پاسخ داد با ماشین. پورصفی گفت که این عملیات آسان است. او اشاره کرد که بولتون به تنهایی در پارک پیاده روی می‎‌‌کند. پورصفی در نهایت اعلام کرد که دستمزد این کار ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.

پورصفی به رابط خود گفت که شخصا اطلاعاتی در مورد بولتون به‌دست آورد تا بیشتر راجع به او بداند، ولی چنانچه به کمک احتیاج داشت از پورصفی بپرسد. رابط ساکن آمریکا به پورصفی گفت که با فردی در مورد انجام قتل صحبت کرده است. او به پورصفی گفت که این فرد مایل به انجام این کار است، اما از مبلغ دریافتی خوشحال نیست. پورصفی به او پاسخ داد که گروه او افرادی در هر دو کشور ایران و ایالات متحده در اختیار دارد که می‌توانند پس از اتمام کار، به محفاظت او و فردی که استخدام خواهد کرد کمک کنند. پورصفی به او گفت که یک حساب ارز دیجیتال باز کند تا ترتیب پرداخت را بدهد.

پورصفی گفت که گروه او فقط پول کار تکمیل شده را پرداخت می‌کند. پورصفی در پاسخ به درخواست در مورد پیش پرداخت یا تضمین پرداخت به او، گفت که سعی خواهد کرد شخصا عملکردش را به بالادستی‌ها توصیه کند تا بتواند پیش پرداختی برایش دریافت کند، اما اشاره کرد که اگر او بتواند اول از هر چیز کار را به پایان برساند بهتر خواهد بود. پورصفی توضیح داد که چنانچه به رابط آمریکایی قبل از اتمام کار پولی پرداخت کند گروهش عصبانی خواهد شد.

در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱، رابط آمریکا از پورصفی پرسید که چگونه می‌خواهد این کار انجام شود. پورصفی پاسخ داد که مهم نیست؛ آنچه مهم است این است که بولتون از ماجرا خارج شود و کارش به اتمام برسد. پورصفی همچنین گفت که گروه او(نیروی قدس سپاه پاسداران) باید ویدیویی از صحنه ترور دریافت کند، چه از طریق اخبار و چه از طریق ویدیویی که او در موقع ترور تهیه می‌کند.

پورصفی معتقد بود که مرگ بولتون خبرساز خواهد بود. پورصفی به رابط ساکن آمریکا گفت که گروهش تجربه زیادی در این نوع کارها دارد. پورصفی به او گفت که کارهای بسیاری هست که در طی سالیان آینده با هم انجام خواهند داد. در همان روز یا در حوالی آن، رابط پورصفی را مطلع ساخت که شخصی که با او صحبت کرده بود با انجام این قتل موافقت کرده است. فردی که برای انجام قتل استخدام کرده بود در حال باز کردن حساب ارز دیجیتال بود. پورصفی تکرار کرد که آن‌ها (یعنی پورصفی و سپاه قدس) تنها پس از اتمام کار پول را پرداخت خواهند کرد، و اگر رابط ساکن آمریکا یا کسی که او استخدام کرده نمی‌خواهند آن شرایط را بپذیرند، آن‌ها با تیم دوم کار خواهند کرد.

پورصفی دوباره بر روی قیمت ۲۵۰ هزار دلار تاکید کرد که مشروط به مرگ بولتون بود. رابط ساکن آمریکا از پورصفی ۳۰۰ هزار دلار درخواست کرد تا پول به اندازه کافی برای آن‌ها موجود باشد. پورصفی پاسخ داد که با گروهش در این باره صحبت خواهد کرد و این مسئله را حل خواهد کرد.

با این همه، اقدامات پورصفی به نتیجه نرسید و سازمان اف بی آی توانست نقشه ترور جان بولتون و سپس مایک پمپئو را خنثی کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.