رفتن به محتوای اصلی

نتیجه یک نظرسنجی: نسل جوان کمتر از پیری می‌ترسد
05.09.2022 - 05:12

جوانی جاودان رویای دست نیافتنی انسان‌هاست. از قرن‌ها قبل که متوسط طول عمر ما به زحمت به سی سال می‌رسید تا قرن حاضر که ‌به راحتی می‌توان بالای هفتاد سال زندگی کرد، پیر شدن قسمت مورد علاقه عمر خیلی از انسان‌ها نبود اما جوان‌های عصر حاضر به پیر شدن نگاه متفاوتی دارند. 

قرن‌هاست که قهرمان‌های داستان‌ها به دنبال یافتن چشمه‌های جوانی‌بخش آب حیات‌اند، اما یک مطالعه جدید می‌گوید از هر ۱۰ آمریکایی، هشت نفر احساس می‌کنند که جامعه ما برای متوقف کردن زمان و جوانی ابدی بیش ‌ازحد ارزش قائل شده است، امری که رسانه‌های اجتماعی تشدید کرده‌اند.

در نظرسنجی «شبکه بهداشت گریت لیک» نیویورک از دو هزار بزرگسال بالای ۲۵ سال درباره دیدگاهشان در مورد پیری سوال شد. اکثر افراد موافق بودند که یک سوگیری منفی در مورد روند پیر شدن یا حتی تصور بالا رفتن سن در چند دهه اخیر وجود دارد.

فراگیری نگرش‌های نامطلوب به این معناست که ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان به دلیل ترس از قضاوت در مورد تاریخ تولد واقعی‌شان در شناسنامه، از به اشتراک گذاشتن سن واقعی خود اجتناب می‌کنند.

چرا به نظر می‌رسد که وسواس ما به این موضوع رشد کرده است؟

۷۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند امکانات دستکاری عکس در شبکه‌های اجتماعی که خطوط ریز و چین‌و‌چروک‌های صورت را پاک می‌کنند و عیوب و نواقص را می‌پوشانند، پیام اشتباهی درباره روند پیری می‌فرستند و انتظارهای غیرواقعی ایجاد می‌کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که کلمات نیز مقصر‌ند. به‌جای عبارت «ضد پیری» که در کل دسته‌بندی محصولات زیبایی و مراقبت‌های پوستی و همچنین در تبلیغات رسانه‌ای آن‌ها مداوم استفاده می‌شود، ۵۴ درصد عبارت «سالم پیر شدن» را ترجیح می‌دهند، درحالی‌ که ۴۷ درصد «خوب پیر شدن» را دوست داشتند.

به گزارش نیویوک پست، جیم بورکت، رئیس Great Lakes Wellness که این نظرسنجی را ترتیب داده بود، گفت: «ماموریت ما کمک به هدایت یک گفت‌وگوی جدید و مثبت در مورد پیری و رهایی مصرف‌کنندگان از این ایده است که باید با این روند مبارزه کنند. درحالی ‌که عبارت «ضد پیری» مدتی طولانی است که به یک هنجار تبدیل شده، ما شروع به دیدن یک تغییر در میان آمریکایی‌هایی کرده‌ایم که می‌دانند پیری زندگی است.»

بسیاری در مورد اثرهای گذر زمان نگران بودند، ۳۹ درصد از کمبود انرژی و ۳۸ درصد از تغییر در ظاهر خود هراس داشتند. این نگرانی‌ها باعث شده است که بسیاری زمان و منابع‌شان را برای مبارزه با علائم ظاهری گذر عمر اختصاص دهند.

در نهایت ۷۵ درصد گفتند که سن چیزی نیست که بتوان از آن ترسید و آرزو می‌کردند که تاکید کمتری بر جوان ماندن ابدی وجود داشت. آن‌ها ترجیح می‌دادند ساعت‌های کمتری را صرف مبارزه با روند طبیعی بالا رفتن سن و سال کنند و بیشتر زندگی خود را به لذت بردن از فعالیت‌هایی که واقعا دوست دارند بگذرانند.

۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که راز زندگی بهتر، داشتن دیدگاه کلی مثبت‌تر است.

وسواس جامعه برای معکوس کردن روند پیری ممکن است بازتاب احساس تک ‌تک افراد نباشد.

اکثر کسانی که در حال حاضر ۲۰ سالگی خود را پشت سر گذاشته‌اند، می‌گویند که رضایت بیشتری دارند (۶۹%) و بیشتر از زندگی خود راضی‌اند (۷۱٪).

و دو سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که احساس می‌کنند جوان‌تر از سن واقعی خودند.

از هر ۱۰ نفر، هفت نفر گفتند که در جهت سالم‌تر زندگی کردن گام برمی‌دارند؛ ۴۳ درصد خوب غذا می‌خورند، ۴۲ درصد دیدگاه مثبتی را برگزیده‌اند و ۳۶ درصد ویتامین‌های گوناگون مصرف می‌کنند تا سلامت و کارایی کامل بدن خود را حفظ کنند.

بورکت گفت: «ساختن عادت‌های سلامت، چه در دهه ۳۰ یا ۸۰ زندگی‌تان باشد، برای داشتن یک پیری مطبوع و تجربه بهترین احساس خود در هر دهه از زندگی ضروری است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.