رفتن به محتوای اصلی

جامعه ایران خشمگین از قتل عمد حکومتی دخترش، سخت بیقرار است!
19.09.2022 - 21:59

جاویدنام مهسا امینی, قربانی سیاست های اسلامگرایان در ایران شد. مهسا نماد تداوم مقاومت چهل وسه ساله ایرانیان، و بویژه ایستادگی و مقاومت زنان در برابر هجوم آئینی، سیاسی، دینی، فرهنگی و فیزیکی جاهلین عصر بربریت عربستان به ایران و ایرانیت شد.

قتل حکومتی مهسای جوان، یک ملت را مجروح نمود، مسئله زن را در ایران پر رنگ تر و ماهیت زن ستیز اسلام را آشکارتر ساخت و خشم جامعه شهروندی را بر انگیخت. مردم از این درد جانکاه بخود می پیچند و نمی خواهند ترکتازی رژیم متشکل از قاتلان، بزهکاران و بیماران روانی را بی پاسخ بگذارند.

امروز  صدای مهسا امینی، به مشت های گره کرده اقدامگران کف خیابان تبدیل شده و دیری نخواهد پائید که سرب های داغ، انتقام خون مهسا و تمامی قربانیان بیش از چهار دهه اسلام و اسلامگرایان در ایران را خواهد گرفت.

جامعه ایرانی در جریان سوگ مهسای جوان و تمامی فرزندانش که طی سلطه اسلامگرایان بر ایران جان باختند، بیدار شده است. هیچگاه درد مرگ فرزند، در رگ و پی و پیکر ایران چنین عمیق نشده بود. اقشار مختلف، جوامع فرهنگی، هنری، ورزشی، دانشگاهی … و سیاسی نسبت به قتل بیرحمانه دختر ایرانزمین، در سطوح مختلف واکنش نشان داده اند. روانشناسی کنونی جامعه ایران، درس های گرانبهائی برای تحلیلگران سیاسی  و جنبش براندازی حکومت اسلامی دارد.

۱-همدلی و همبستگی جامعه ایرانی پیام روشن به حکومتی ها و تفرقه اندازان میان جامعه ایرانی دارد:

دیوارهای دروغین دینی، قومی و تباری که میان شهروندان ایجاد کرده اید، تاریخ اعتبار خود را از دست داده است.

جامعه ایران ورای تعلقاتی که ابزار تفرقه شماست، همصدا و بیدریغ با هم هستند و قتل دخترشان را بی پاسخ نخواهند گذاشت.این همبستگی انسانی، حکایت از بلوغ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه شهروندی دارد که از اسلام سیاسی و ارتجاع قومی و تباری عبور کرده است.

۲-جامعه شهروندی در آستانه عبور از ترس از مرگ ایستاده است. شهروندانی که در شهرهای مختلف بخیابان آمده و صدای مهسا شده اند، آماده پرداخت هزینه های سنگین برای سرنوشت شهروند، جامعه و میهن هستند.

۳-نهادهای خودمدیریت در شهرها، مجامع کارگری، دانشگاهی، ورزشی، هنری .. خود مبتکر مبارزه علیه حکومت اسلامی هستند‌.  شعار درخشان زن، زندگی ، آزادی، از سقز و سنندج تا تهران و سایر شهرهای ایران، فضا را اماده خواهد کرد تا جنبش اقدام، دشمنان زن، زندگی و آزادی را از میدان سیاست، حکومت و فرهنگ ایران بیرون کنند.

۴-اگر در دهه گذشته ندا، پویا بختیاری و نوید افکاری و .. نمادهای مقاومت جامعه و مبارزه برای آزادی بودند، اکنون مهسا امینی، نمادی برای آزادی زن، جامعه و میهن است. شعارهای کنشگران جنبش اقدام، قدرت سیاسی و بنیادهای پوشالی نظام را هدف گرفته اند. مطالبه زنان، مطالبه اجتماعی و سیاسی است که زمزمه برداشتن گشت های ارشاد در میان جناح های حکومت را برانگیخته است. جنبش زنان بنام مهسا امینی و شعار زن، زندگی، آزادی، به سمت پیشتازی جنبش اقدام گام برداشته است.

۵-برداشتن حکومت اسلامی به مطالبه بی واسطه جامعه شهروندی ارتقاء یافته و به نظر می رسد که شاهد خیزهای بزرگتر و هدفمندانه تر از خیزش های سال های ۱۲۹۶ و ۱۳۹۸ باشیم.

۶- اگر جامعه شهروندی با هوشیاری از سمومات تفرقه اندازانه دینی، قومی، مکتبی و نژادپرستانه حکومتی و اپوزیسیون تفرقه انداز عبور کند، مبارزات جاری که تبلور همبستگی میدانی می باشد، می تواند در تداوم خود به تکوین اراده سیاسی – اجتماعی دمکراتیک و لائیک کف خیابان برای قیام و انقلاب سوم در ایران بیانجامد.  چنین باد! 

اقبال اقبالی

19.09.2022

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.