رفتن به محتوای اصلی

ادامه اعترضات همزمان با درخواست برای بازداشت علی کریمی
25.09.2022 - 08:04

در طول روز شنبه معترضان در شهرهای مختلف ایران بار دیگر تجمع های ضدحکومتی برگزار کرده‌اند؛ اعتراضاتی که علیرغم تهدیدهای تازه مقام‌ها برای برخورد با معترضان ادامه می‌یابد. جرقه این اعتراضات بعد از مرگ مهسا امینی زده شد، دختر ۲۲ ساله‌ای که بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد جان باخت.

تصاویری از شهرهای متعدد به دست بی‌بی‌سی رسیده که از جمله اعتراض‌ها در آمل، بابل، شیراز، تهران، شاهین شهر، سنندج، تبریز، شیراز، کرج، شهریار، رشت و فومن را نشان می‌دهد. با توجه به محدودیت‌های اینترنت و خبررسانی این فهرست کامل نیست.

در یکی از ویدئوها که از شهر سنندج به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده، بار دیگر ماموران در حال شلیک مستقیم به معترضان دیده می‌شوند.

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد جمعی از معترضان در آمل خودروی آتش‌نشانی را فراری می‌دهند. معترضان می‌گویند نیروهای امنیتی از دستگاه آتش‌نشانی برای متفرق کردن مردم استفاده می‌کنند.

در ویدئوی دیگری از آمل جمعیت قابل توجهی درحال راهپیمایی در یکی از خیابان های اصلی شهر شعار می دهند: «می جنگیم، می میریم، ایران رو پس می گیریم.» آمل یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات در یک هفته گذشته بوده است.

تظاهرات در تبریز هم ادامه یافته است. بر اساس گزارش‌ها نیروهای امنیتی تلاش کرده‌اند با پاشیدن آب توسط ماشین‌های آتش‌نشانی، تجمع معترضان را پراکنده کنند.

در ویدئویی از تجمع شیراز دیده می‌شود که دختری بدون روسری روی یک خودرو رفته و مردم دور او شعار می‌دهند: «مرگ بر دیکتاتور».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.