رفتن به محتوای اصلی

از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کنید
دعوت تشکل صنفی معلمان و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شریف
26.09.2022 - 08:26

با ادامه اعتراضات به مرگ مهسا امینی در شهرهای مختلف ایران، بزرگترین تشکل سراسری و صنفی فرهنگیان خواستار خودداری از رفتن به کلاس‌های درس توسط معلمان شده و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نیز از دانشجویان دعوت کرده تا در کلاس‌های درس حاضر نشده و برخی اساتید این دانشگاه هم در اعتراض به بازداشت دانشجویان اقدام به تعطیلی کلاس‌های درس خود کرده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان و دانش آموزان خواسته «در روزهای دوشنبه ۴ مهر و چهارشنبه ۶ مهر» از رفتن به کلاس‌های درس در سراسر ایران خودداری کنند.

روز سه شنبه ۵ مهرماه در ایران تعطیل رسمی است.

این تشکل صنفی فرهنگیان می‌گوید که این دعوت به دلیل اعتراض به «سرکوب گسترده اعتراضات» و «دستگیری تعدادی از دانش آموزان،‌ دانشجویان و معترضان خیابانی» و پادگانی شدن برخی مدارس است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران همچنین از نیروهای انتظامی خواسته تا «تفنگ خود را زمین گذاشته و به سوی مردم دردمند و به جان آمده خود شلیک نکنند» و در کنار مردم قرار گیرند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «دستگاه سرکوب حکومتی که تمام سعی‌اش در رسانه‌ها و پروپاگاندای حاکم این بود که نشان دهد مهسا به مرگ طبیعی مرده است، واهمه ای از این تناقض نداشت که به سوی مردم بی گناه در خیابان‌ها به صورت مستقیم شلیک کند تا ثابت کند که مرگ مهساهای این سرزمین هیچ گاه تصادفی نبوده است.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان می‌گوید: «آمران خشک مغز جنایتکار، برخی مدارس کشور را پایگاه نظامی برای سرکوب مردم معترض کرده‌اند و بسیاری از جوانان دستگیر شده، دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ هستند که هنوز پایشان به دانشگاه باز نشده،باید تجربه انفرادی و زندان را از سر بگذرانند.»

 

تعطیلی برخی کلاس‌های دانشگاه شریف

کانال تلگرامی «روزنامه شریف» که اخبار دانشگاه صنعتی شریف تهران را منتشر می‌کند هم خبر از اعتراض برخی از اساتید این دانشگاه و لغو کلاس‌هایشان در اعتراض به دستگیری دانشجویان داده است.

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شریف نیز در نامه‌ای خطاب به دکتر جلیلی، رئیس و دکتر سعادت، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، ضمن درخواست از مسئولین دانشگاه برای پیگیری وضعیت دانشجوهای دستگیرشده و آزادی آن‌ها و از تصمیمات دوگانه دانشگاه در زمینه روی آوردن به آموزش مجازی انتقاد کرده بود و از دانشجویان خواسته بود در کلاس‌های درس شرکت نکنند.

این نهاد صنفی دانشجویان همچنین در نامه‌ای خطاب به حراست دانشگاه شریف نسبت به ورود نیروهای لباس‌ شخصی و افرادی غیر از دانشجویان به دانشگاه اعتراض کرده بود.

براساس گزارش‌ها کلاس‌های دانشکده فیزیک شریف برای یک هفته تعطیل شده و گفته شده «دانشکده فیزیک از شرایط به‌ وجود آمده برای دانشجویان دانشگاه کاملا متأثر است».

تجمع شنبه شب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محکومیت مرگ مهسا امینی توسط گشت ارشاد

 

تجمع شنبه شب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محکومیت مرگ مهسا امینی توسط گشت ارشاد

در نامه‌ای که خطاب به دانشجویان دانشکده فیزیک منتشر شده آمده که «همراهی با دانشجویان در این شرایط کاملا ضروری است».

در پایان هم ابراز امیدواری شده که «شرایط مناسبی برای زندگی و تحصیل برای دانشجویان و دانشگاهیان فراهم آید». شش استاد دانشگاه شریف هم در اعتراض به برخوردهای روزهای اخیر با دانشجویان اعلام کرده‌اند که از برگزاری کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

یکی از این اساتید خطاب به دانشجویان نوشته است: «من به احترام شما عزیزان از تشکیل هرگونه کلاس مجازی مصلحتی قطعا خودداری می‌کنم و تا آزاد شدن همه دانشجویان دستگیرشده از تشکیل کلاس حضوری نیز خودداری خواهم کرد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.