رفتن به محتوای اصلی

ایران پشتیبان توست ، تختی دوران ما
27.09.2022 - 05:45

ادامه واکنش ورزشکاران؛ ویلای علی کریمی شبانه «پلمب» و «فک پلمب» شد

ویلای علی کریمی شبانه پلمب و فک پلمب شد

 

بنابر گزارش‌هایی که دوشنبه شب - چهارم مهر - منتشر شده دادستانی لواسانات در شمال شرق تهران، با «محاصره» و «پلمب» ویلای شخصی علی کریمی، اطلاعیه‌ای مقابل این ملک خصوصی نصب کرد و بلوک‌های سیمانی مقابل آن قرار داد.

در چند روز گذشته مقام‌های تندرو و حامی حکومت در ایران بارها خواستار «مصادره اموال» آقای کریمی به علت همراهی او با اعتراضات سراسری علیه مرگ مهسا امینی شده بودند.

چند روز پیش روزنامه تلگراف چاپ لندن نیز نوشته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال دستگیری «مارادونای» آسیا است.

در تصویری که به این اطلاعیه نسبت داده شده نشانی از سربرگ یا مهر و اطلاعیه رسمی دادستانی که به طور معمول بر روی اماکن پلمب شده نصب می‌شود و بیانگر طی شدن مراحل قانونی است دیده نمی‌شد.

از زمان شروع اعتراضات مردم ایران به کشته شدن مهسا امینی، این ستاره سابق فوتبال ایران فعال‌ترین «سلبریتی» ایرانی بوده است و همواره در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به رفتار حکومت ایران و حمایت از مردم، پست‌هایی منتشر کرده است.

اما ساعاتی پس از «پلمب شدن» خانه علی کریمی، بنرها و بلوک‌های سیمانی از جلوی خانه بازیکن سابق باشگاه‌های بایرن مونیخ و شالکه جمع شدند.

اوایل بامداد تصاویری منتشر شد که در آن افرادی که به نظر می‌رسید ماموران شهرداری هستند با جرثقیل مشغول برداشتن بلوک‌های سیمانی مقابل منزل علی کریمی بودند و در ادامه بنرهایی هم که جلوی خانه او نصب شده بود، جمع‌آوری شدند.

واکنش‌های علی کریمی قبلا با حمایت شمار دیگری از فوتبالیست‌ها از جمله حسین ماهینی، بازیکن سابق پرسپولیس همراه شده بود.

در آخرین نمونه دیروز کریم باقری، مربی پرسپولیس و ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام نوشت: «علی کریمی نه خائن است نه وطن فروش، بلکه یک میهن پرست با شرف است. قابل توجه مردک پاچه‌خوار که می‌خواست کاخ سفید را حسینیه کنه.»

«تو با این ادبیات سخیف به هر قشری از جامعه توهین کرده‌ای و می‌کنی کسی هم نیست جلوی تورو بگیره و هر روز گستاخ‌تر از دیروز پیش می‌روی. همه‌ی ما بخاطر رفتن کسانی امثال تو به خیابان ها آمدیم.»

اشاره آقای باقری به سخنرانی مدتی قبل علی اکبر رائفی‌پور، از چهره‌های تندروی حکومتی در ایران است که در آن به فوتبالیست‌ها و همسرانشان توهین کرده بود و دلیل همراهی بازیکنان فوتبال از اعتراضات مردم ایران را بی‌حجابی همسران خودشان دانسته بود.

مجتبی محرمی، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس هم به حمایت از علی کریمی پرداخت و در اینستاگرام نوشت: «چند روز نت نداشتم. الانم اومدم بگم علی کریمی تنها نیست. علی عاشق ایران و مردم ایرانه. از مشکلات مردم حرف زده. علی اسطوره ملت ایران شده، چه بخواهید، چه نخواهید.»

علی دایی: مشکلات مردم را حل کنید

علی دایی دیگر چهره سرشناسی بود که در اینستاگرام با انتشار یک تصویرسازی از دختری که روسری خود را از سر برداشته و در هوا می‌چرخاند و سرانجام با تبدیل شدن به یک پرنده، به سوی آسمان پرواز می‌کند، خواهان حل شدن مشکل مردم بجای «انگ زدن» به آن‌ها شد.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران نوشت: « وطنم ایران یعنی ناموسم، پدر و مادرم، دخترانم و هموطنانم خواهران و برادران من هستند، مطمئنا تا ابد کنارشان می مانم. به جای سرکوب،خشونت و دستگیری،انگ منافق و اغتشاشگر زدن به مردم ایران، مشکلاتشان را حل کنید.»

«آنهایی که دم از انقلاب و آرمان‌های شهدا می‌زنند، آیا می‌دانند که این آرمان‌ها فقر، فساد، فحشا، اختلاس و …..نبوده و نمی‌باشد. خودمان را اصلاح کنیم.»

سردار آزمون و واکنشی که «حذف شد»

سردار آزمون

م

در میان ورزشکاران ایرانی، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی دوستانه مقابل اروگوئه با انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبرو شدند. شماری از بازیکنان تیم ملی کمی بعد از جان باختن مهسا امینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند اما مدتی بعد، این اعتراضات از صفحه‌های آن‌ها در شبکه‌ها اجتماعی حذف شد.

اما آن چه آتش خشم بسیاری را شعله‌ور کرد، گرفتن جشن تولد برای علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی و همچنین شادی گل بازیکنان پس از گلزنی مهدی طارمی به اروگوئه بود. احتمالا در واکنش به بالا رفتن انتقادات بود که بازیکنان تیم ملی در صفحات اجتماعی خود تصویری از نقشه ایران به رنگ مشکی را منتشر کردند.

در ادامه اما دو بازیکن تیم ملی در اینستاگرام خود از معترضان ایرانی حمایت کردند.

سردار آزمون، مهاجم باشگاه بایر لورکوزن آلمان در اینستاگرامش نوشت: «بخاطر قانون تیم ملی تا الان نتونستیم چیزی بگیم تا اردو تموم شه، ولی دیگه طاقت نیاوردم. تهش می‌شه خط خوردن من از تیم ملی که فدای یه تار موی زنان ایرانی. به هیچ عنوان این پاک نمی‌شه، بخوان هرکاری بکنن. شرم بر شماها که آدم رو براحتی می‌کشین. زنده‌باد زنان ایرانی.»

مجید حسینی، مدافع تیم ملی ایران نیز در اینستاگرام نوشت: «اتفاقاتی که افتاد واقعا دردناک و وحشتناک و باورنکردنی بود و هست، مردم ما صبورترین و بهترین مردم دنیان و حق‌شون این برخوردا نبوده و نیست، من هم در کنار خانواده‌ها و مردم عزیز کشورم هستم، حتی به هر قیمتی. تسلیت به خانواده امینی و همه داغ‌دیده‌های کشور عزیزم.»

«استوری» مجید حسینی کمی بعد حذف شد و واکنش سردار آزمون نیز گرچه عمر بیشتری داشت اما در پایان سرنوشتی جز حذف پیدا نکرد.

به دنبال این اتفاق، گفته شد که سردار آزمون به دلیل «مصدومیت» قادر به همراهی تیم ملی ایران در بازی سه‌شنبه مقابل سنگال که در اتریش برگزار می‌شود، نخواهد بود. اما در تمرین روز دوشنبه تیم ملی این مهاجم با حضور خود نشان داد که اگر هم او در بازی مقابل حریف آفریقایی در ترکیب اصلی نباشد، دلیل آن دست‌کم مصدومیت نیست.

منصور بهرامی: آقایی که تفنگ در دست داری به مردمت شلیک نکن

منصور بهرامی

 

منصور بهرامی، پرافتخارترین و نامدارترین چهره تنیس ایران نیز با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خواهان رساندن پیام مردم ایران به دنیا و متوقف شدن خشونت علیه این مردم شد.

تنیس‌باز با سابقه ایرانی که از چهره‌های بسیار محبوب دنیای تنیس است، گفت: «این یک پیغام به جامعه جهانی است. قلب من امروز به خاطر اتفاقاتی که در ایران افتاده، شکسته است. مردم ایران به دنبال آزادی و حقوق اولیه بشر هستند اما بجای آن کشته می‌شوند. اینترنت در ایران کاملا قطع شده است و آن‌ها به صدای من و شما نیاز دارند. لطفا از مردم ایران حمایت کنید.»

«دوستان هموطن موفق باشید، من به شما افتخار می‌کنم و کارتان درست است. آقایی که تفنگ در دست داری به مردم ایران، به مردمت شلیک نکن. پاینده ایران.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
bbc

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.