رفتن به محتوای اصلی

حمایت رضا پهلوی و ۲۱ چهره سرشناس از اعتراضات و اعتصابات
27.09.2022 - 21:15

شاهزاده رضا پهلوی و شماری از چهره‌های سرشناس در اطلاعیه‌ای از اعتراضات و اعتصابات ملت ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی حمایت کردند. در این اطلاعیه که روز سه‌شنبه پنجم مهر منتشر شد از اعتصاب سراسری اعلام شده از سوی معلمان  برای روز چهارشنبه حمایت شده است. آنها  از مادران و پدران دانش آموزان درخواست کرده‌اند که آنان را به مدرسه نفرستند.

این اطلاعیه می‌گوید «روزها دست از کار می‌کشیم و شب‌ها در کوچه‌، خیابان‌، بر فراز بام‌ها، سواره یا پیاده فریاد اعتراض سر می‌دهیم.»

 این اطلاعیه همچنین از سایر اقشار و گروه‌های مختلف جامعه ایران مانند کارگران، بازاریان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کامیون‌داران و اتوبوس‌رانان، خواسته است که  اعتصاب کرده و دست از کار بکشند. این اطلاعیه می‌گوید اعتصابات سراسری از روز چهارشنبه شروع می‌شود .

این اطلاعیه گفته است حرکت پرتوان و سراسری زنان و جوانان شجاع ايران زمين در اعتراض به قتل ژينا امينى‌، خيابان‌هاى ايران را فتح و پایه‌های حاكميت جمهوری اسلامی را به لرزه درآورده است. بنابر گفته این اطلاعیه اين جنبش ملى كليت نظام را به چالش كشيده و می‌رود تا آن را سرنگون سازد.  امضا کنندگان این بیانیه گفته‌اند به منظور حمايت موثرتر از این حرکت، ایجاد هماهنگی لازم میان حوزه‌هاى متفاوت برای حمایت از ادامه اعتراضات و اعتصابات ضروری است و امضاء کنندگان این بیانیه قدم اول را برداشته و می‌کوشند ضمن هماهنگی با دست‌اندرکاران این کارزار، پشتیبانی جهانی از این انقلاب را هم جلب نمایند.

اطلاعیه همچنین از همه سازمان‌ها و جريانات سياسى، شخصيت‌ها و تشكل‌هاى مدنى دعوت کرده با اين هماهنگی ملى كه بنا به حساسيت لحظه، آغاز بكار كرده، همراه شوند.

 اسامی امضا کنندگان این اطلاعیه به این شرح اعلام شده است.

تورج اتابکی

فریدون احمدی

فرامرز اصلانی

مهناز افخمی

نازنین انصاری

شاهین براتپور

مهران براتی

مرتضی برجسته (مرتضی)

نازنین بنیادی

خسرو بیت‌اللهی

رضا پهلوی

ابراهیم حامدی (ابی)

محسن سازگارا

کریم شامبیاتی

حسن شریعتمداری

یزدان شهدایی

رضا مریدی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

هوشنگ اسدی

❗این هم یکی دیگر از امضا زدنها. این روشهای غیر فعال و نظاره گرایانه وقتی جنگی در جریان است ، روشی است بسیار ناکار ، از روی رفع تکلیف و به جهات سیاسی خام .. .

🔸این مطلب سه شنبه شب از تهران برایم آمد از کسی که در متن مبارزه است و با مرگ و زندگی ، هراس و نا امیدی می جنگد . او در پست دیگری برایم نوشت، « بدون اعتصاب حذف می‌شویم» . خوب اگر یک رهبری موقت بیرونی وجود داشته باشد ، که نیاز عاحل هم است، می‌تواند نقش برانگیزانده ، نجات دهنده ، سمت و سو دهنده داشته باشد.

🔸 نگرانی اکتیویست خیابان های تهران را چه کسی می تواند کم کند و چه پاسخش برایش دلگرم کننده است ؟

آری پاسخ او نیاز به وجود یک ارگان متحد رهبری موقت از بیرون برای غلبه بر نا امیدی و راهگشایی است.

✍️«« كلافه ام ،خسته ام و بسيار دل آشوب ….هيچ جورى دلم ارام نميگيرد،يك بغض سنگين در گلو دارم كه براحتى خارج نميشود….هر روزى كه در اين چند روز به اوين رفتم ميزان جمعيت بيشتر ميشود و در عوض شبها كه براى دلگرمى دور دور ميكنم فرياد ازادى كمتر ! گويى كه پاره هاى تن انها كه پشت درهاى زندانها ضجه ميزنند را با خود برده اند و همين موجب شده كه هر روز از تعداد معترضان كم و به دلواپسان افزون شود …..بچه هاى ما را خفت ميكنند بى انكه به خانواده ها اطلاع دهند و زمانى كه جنگ روح و روانى نتيجه ش را داد، با هزار تهديد و تحقير وعده هاى سرخرمن براى ازادى عزيزان ميدهند …اما انها را انقدر نگه ميدارند تا به ليدرها دست يابند .ليدرهايى كه سالها طول كشيده تا به مرحله ليدرى رسيده اند و بعد هم به اسارت دژخيم درمى ايند و براى مدتى سايه سياه و سنگين كرختى بر جامعه غلبه ميكند …با خودم فكر ميكنم بين برد و باخت مانده ايم ! بغض رهايم نميكند از اينكه اگر اين سكوت ادامه دارباشد ،چه بلايى سر ليدرهاى قهرمان خواهد امد ؟ براى چند نفر ديگر دوباره بايد هشتگ نه به اعدام بزنيم و دوباره چند مادر ديگر داغدار خواهد شد …..

امشب هيچ پرنده اى را در بلوار كشاورز و حافظ و پهلوى و تجربش ووو نديدم كه براى ازادى ترانه بخواند و من عجيب نگرانم ….»»:

چ., 28.09.2022 - 09:23 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.