رفتن به محتوای اصلی

جنبش اقدام و سرنوشت آن
28.09.2022 - 00:38

۱- مبارزات سراسری، به جنبش اقدام در خیابان برای برچیدن حکومت اسلامی ارتقاء یافته است.

۲- جنبش اقدام گرچه سراسری می باشد، اما هنوز از پشتیبانی تمام قد کارگران، دانشجویان، کل جامعه زنان، معلمین، بازنشستگان، اتوبوسرانان، حمل و نقل هوایی و زمینی و .. برخوردار نشده است.

۳- جنبش موجود فاقد هماهنگی سراسری بوده و آتش به اختیار و خودمدیریت است.

۴- نیروی پیشتاز جنبش، دختران و پسران جوان و معروف به “دهه هشتادی ها”، از اسلام سیاسی و ترس، عبور کرده اند.

۵- این جنبش بر بنیاد ارزش های انسانی، ملی، لائیک و دمکراتیک شهروندی، از سیاست، فرهنگ و ادبیات دینی، فرقه ای، تباری و قومی عبور کرده است.

۶- این جنبش مصمم است از تمام شیوه های مبارزه برای برچیدن حکومت اسلامی بهره گیرد و توجهی به روضه ها، نصایح و پند و اندرزهای حاشیه نشینان دور از میدان جنگ ندارند و بدرستی از قانونمندی ها و نیازهای جنگ های خیابانی پیروی می کنند.

۷- سرنوشت قیام برای “زن، زندگی آزادی”  و برچیدن حکومت اسلامی را، حمایت بیدریغ و یا انفعال جامعه کارگری، فرهنگی، زنان، معلمین و .. تعیین می کند.

۸- اگر جامعه کارگری، معلمان، دانشگاهیان، بازنشستگان، حمل و نقل و .. از چانه زنی و توهم برای بهبود قطره چکانی زندگی شان عبور کنند و آینده خود را در برچیدن حکومت اسلامی دریابند و به خیابان بپیوندند، وفاق عمومی در جامعه، شکاف در بالا و ریزش نیروی حامی نظام، به موقعیت ائتلایی خواهد انجامید.

۹- اکنون نبرد خیابانی دشوار مرگ و زندگی جریان دارد و فرصت چرکه اندازی برای کارگران، معلمان. دانشجویان و .. نیست.

شیپور مرگ حکومت اسلامی از کف خیابانها بصدا در امده است. بی تفاوتی و حاشیه نشینی غیر قابل بخشش است!

جامعه ایران بر سر دوراهی تاریخی رای به بقاء نظام (پذیرش مرگ تدریجی خویش) ویا پیشروی بسوی قیام همگانی ملی، دمکراتیک و لائیک قرار دارد.

۱۰- در چهل و سه سال گذشته، هیچگاه جهانیان چنین با ملت ایران همصدا و همدل نشده بودند. شانس بزرگی برای آزادی، دمکراسی، رفاه همگانی و ساختن جامعه و میهن، پیشاروی ما قرار دارد.

۱۱- جنبش موجود “ایران، زن، زندگی، آزادی”، همه نحله های فکری را وا می دارد که با ارزش های ان همآهنگ شوند، ویا از دایره سیاست و مبارزات آنها، به بیرون پرتاب خواهند شد.

۱۲- رهبری در متن همین جنبش در حال شکل گرفتن است. کنشگران سیاسی خط مقدم مبارزه، و به ویژه کنشگران جامعه زنان، در متن مبارزه، نهاد سراسری خود را ایجاد خواهند کرد. با پیوستن جنبش های اجتماعی به جنبش اقدام در خیابان، راه تکوین و علنیت رهبری مهیاتر خواهد شد.

۱۳- اتحادها و بند و بست های افراد، گروهها و سازمان ها برای قیمومیت جامعه ایران و ساختن رهبران کاغذی توسط رسانه هایی که افکار عمومی را مهندسی می کنند، میسر نیست و توهین به شعور یک ملت و پیشگامان انها در کف خیابان است.

۱۴- وظایف خارج از کشور نه رهبری، بلکه دعوت و پشتیبانی از همبستگی میدانی جامعه ایرانی بر بنیاد سه اصل؛ آزادی شهروندی، ساختن جامعه سالم و دفاع از میهن است.

۱۵- جامعه ایران متنوع و متکثر است. چاره ما،  همپیمان شدن برای برچیدن حکومت اسلامی، قوام یابی خرد سیاسی جمعی جامعه ایرانی و ایستادن روی ریل حل متمدنانه و دمکراتیک مسائل شهروند، جامعه و میهن در مجلس موسسان پس از سرنگونی حکومت اسلامی، مجلس ملی و مجالس شهری می باشد.

اقبال اقبالی

27.09.2022

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.