رفتن به محتوای اصلی

وج دستگیری های اخیر اهواز را محکوم می کنیم ومردم را به ادامه اعترضات فرا می خوانیم
09.10.2022 - 10:21

نیروهای سرکوبگر امنیتی در تلاشی مذبوحانه برای فرونشاندن اعتراضات و جنبش مردمی و خاموش کردن آتش انقلاب در شهرهای مختلف ایران، دست به دستگیری های گسترده در اهواز و سایر شهرهای اقلیم زدند. این دستگیری ها شامل تعدادی از شهروندان و فعالان شهرهای اهواز، عبادان (آبادان)، شوش و دارخوین از توابع شهر فلاحیه (شادگان) و غیره بود.

همچنین طبق اطلاعات رسیده عماد حیدری فعال سیاسی 31 ساله که اخیراً توسط ماموران امنیتی به دلیل شرکت در تظاهرات بازداشت شده بود در زندان اداره اطلاعات اهواز کشته شد. مقامات جمهوری اسلامی طبق معمول روایت های دروغین و ساختگی مانند روایتهای قتل مهسا امینی، حدیث نجفی، نیکا شاکرمی و دیگران، ارائه داده و مدعی شدند که وی بر اثر سکته قلبی فوت کرده است، اما خانواده و دوستان وی تایید کردند که او در سلامت کامل بود و هیچ بیماری نداشته و زیر شکنجه کشته شده است.

تعداد بازداشت شدگان در رابطه با شرکت در تظاهرات و اعتصابات تا کنون بیش از هشت نفر رسیده است و بازداشت ها همچنان ادامه دارد. دستگیرشدگان عبارتند از زهرا سواریان (شاعر اهوازی که در یکی از خیابان های آبادان دستگیر شده)، رسول موسوی 34 ساله (در یکی از خیابان های شهر اهواز دستگیر شده و محل بازداشتش تاکنون مشخص نیست) ، علی اسدی (از شهر شوش که به همراه تعدادی دیگر از شهروندان دستگیر شده است)، عفاف آبادی (اهل اهواز که به علت شرکت در تظاهرات و فیلمبرداری در دانشگاه اهواز دستگیر و شوهرش نیز پس از مراجعه به زندان بازداشت گردید. این زوج دارای یک دختر 8 ساله می باشند). ابراهیم تمیمی نسب، 54 ساله (از شهر دارخوین، با یورش نیروهای امنیتی در خانه اش دستگیر شد).

این بازداشت ها و یورش های رژیم در اهواز و بقیه مناطق کشور، کشتار و خشونت در خیابان های شهرهای ایران و کشتارهای خونین علیه مردمان ایران، مانند قتل عام جمعه سیاه علیه مردم بلوچ در زاهدان بلوچستان، نه تنها روحیه مبارزان و معترضان را تضعیف نکرده، بلکه عزم واراده آنان را برای ادامه جنبش و مبارزه مسالمت آمیز تا رسیدن به پیروزی استوارتر خواهد کرد.

ما از مردم آزادیخواه عرب اهواز در همه شهرها و سایر اقوام منطقه از لر، بختیاری، کرد، مردم شهرهای بهبهان، شوشتر، دزفول و همه هموطنان می خواهیم که فعالانه در اعتراضات شرکت نمایند، و به طرق گوناگون مسالمت آمیز در دفاع از جوانان بازداشتی خود و در همبستگی و حمایت از دیگر زنان ومردان  در تمامی مناطق و شهرهای ایران برای دستیابی به اهداف والای آزادی، دموکراسی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی به مبارزه مشروع ادامه دهند.

 

 

جمعی از فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

۱۶ مهر ۱۴۰۱ شمسي / 8 اكتوبر 2022

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.