رفتن به محتوای اصلی

انعکاس آدمکشی‌ رژیم جمهوری اسلامی ایران در فضای روسی‌زبان
20.10.2022 - 23:58

طبق اخبار رسانه‌های اوکراینی، وزیر خارجه اوکراین طی نامه‌ای به رئیس جمهور زلینسکی خواهان قطع رابطه دیپلماتیک اوکراین با رژیم ایران شده است.

 

سه رژیم جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ارمنستان، تنها، متحدین نظامی و امنیتی یکدیگر نیستند. درست است که دست سربازان این سه کشور به خون مردم سوریه آلوده است و هر سه این کشورها با سهم‌هایی متفاوت، مجرمین ردیف اول در نابودی سوریه و نابودی زندگی برای حداقل دو نسل از مردمان این کشور هستند. ناسیونالیستهای این سه کشور، عشق عجیبی هم به تاریخ دارند و از جعبه جادویی تاریخ، تنها فتوای مرگ و ویرانی برای همسایگان خود استخراج می‌کنند. ناسیونالیسم میکرو امپراطوری "ارمنستان بزرگ"، فتوای جنگ و نابودی زندگی برای مردم جمهوری آذربایجان را صدور و به اجرا گذاشت. انترناسیونالیسم "امپراطوری شیعی ایران" فتوای نابودی سوریه را اجرا کرد و ناسیونالیسم "دنیای روسی" پوتین، زندگی مردم و شهرهای اوکراین را تباه می‌کند. در این میان شرکت سربازان هرسه کشور در میدان خون سوریه، دادن درون‌های ایرانی به روسیه برای کشتار مردم  اوکراین، دادن سلاحهای مجانی روسی به ارمنستان برای اشغال اراضی آذربایجان و تدوام این اشغال طی سی سال، کمک همه‌جانبه ام‌القرای اسلامی ایران به آدمکشان ناسیونالیست ارمنی برای کشتار مردم آذربایجان و توسل هرسه رژیم به جعبه جادویی تاریخ برای توجیه نابودی شهرها و کشتار اهالی این شهرها و مناطق مسکونی است. اشتراک جالب دیگر این سه شریک جنایت، انکار "کشور" بودن جمهوری آذربایجان (از سوی رژیمهای ارمنستان و ایران) و و انکار حق موجودیت اوکراین به عنوان یک کشور مستقل از سوی روسیه است. رژیم اسلامی گویا با داعش مبارزه می‌کند(!)، رژیم ارمنستان گویا دو سال پیش با دوهزار تروریست سوری طرفدار ترکیه(!) جنگیده و جنگ را باخته است و روسیه گویا در اوکراین در حال جنگ با "نازیها" و سربازان ناتو(!) است. از نظر این سه رژیم نه جنگ داخلی سوریه نتیجه کشتار شهروندان معترض از سوی رژیم بشار اسد بود و نه جنگ‌های قاراباغ نتیجه کشورگشایی ناسیونالیسم ارمنی و نه جنگ اوکراین یک جنگ جنایتکارانه و تروریستی از سوی روسیه است. گویا مقصرین این جنگها جمهوری آذربایجان، جمهوری اوکراین و ناتو و کشورهای غربی حامی مردم سوریه و حامی مردم اوکراین است. جالب هم هست که مردمان روسیه، ارمنستان و ایران از قبل جنگ افروزی رژیمهای خودشان به نان و نوایی نرسیده‌اند اما رژیمهای مزبور ادعا دارند که با زدن مشت بر دهان مخالفین خود در منطقه و جهان، به "اقتدار" دست یافته‌اند!

در هفته‌های گذشته، جنگ اوکراین و شکستهای پی در پی و فضاحت بار روسیه (ارباب رژیمهای ارمنستان و ایران) مانع انعکاس اخبار کشتار جوانان و زنان در ایران از سوی مأموران امنیت رژیم نشده است. از جمله امروز بیستم ماه اکتبر، "آلکساندر نئوزوراوو" Alexander Nevzorov یکی از تأثیرگذارترین نمایندگان وجدان عمومی جامعه روسیه، در کانال تلگرامی خود، به مسئله ارتباطهای دو رژیم تحفه ایران و روسیه پرداخته است. او در کنار عکسی از "اسرا پناهی" دختر اردبیلی قربانی خشونت رژیم اسلامی، می‌نویسد:

" محبت رژیم ها نسبت به یکدیگر قابل درک است. رژیمهای پوتینی و ایرانی، زمانی در نگاه اول عاشق یکدیگر شدند، اما ارتباط خود را با برقراری رابطه جنسی مخفیانه در بونکرهای [پناهگاه‌های] عمیق پنهان کردند. جنگ همه پرده ها را برانداخته است. باید گفت که رژیم پوتین [از یار ایرانی خودش] کمی عقب مانده است. هنوز دختران مدرسه ای روسیه به دلیل امتناع از خواندن سرودهای پوتینی تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار نگرفته‌اند، اگرچه آهنگ «عمو والودی [ولادیمیر]، ما با تو هستیم» قبلاً برای همه مدارس ارسال شده و به عنوان "به‌روزترین" توصیه شده است." (ترجمه از ع. ا.)

آلکساندر نئوزورواو که نمایندگی دوما (مجلس قانوگزاری روسیه) را هم در سابقه سیاسی خود دارد، با نثری بی‌نظیر و صدایی گیرا و تسلطی عجییب در رتوریک (هنر استدلال و اقناع) به تنهایی تأثیر بزرگی در فضای روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای حوزه کاربرد زبان روسی داشته است و دارد. کانال یوتیوبی وی دو میلیون نفر مشترک دارد و کلیپهای وی تنها در همین کانال براحتی یک میلوین و گاه دو میلیون کلیک دارند و تقریبا در همه شبکه‌های اجتماعی روسیه و اوکراین، پرطرفدارترین شخصیت سیاسی ضد پوتین است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

علی رضا اردبیلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.