رفتن به محتوای اصلی

مبارزات سیستماتیک یا خودجوش,
22.10.2022 - 06:51

 

در جریانات وتشکیلاتی که سیستماتیک میباشند, افراد زیر مجموعه آنها قواعد سیستم را بطور غیر ارادی دنبال میکنند, مثل کارکنان حکومتی نظیر پلیس, ارتش و یا کارمندان دولتی که روبات گونه در چهارچوب سیستم عمل مینمایند هرچند که با آن سیستم موافق نباشند. بهمین جهت است که نیروهای انتظامی در سرکوب اعتراضات بطور سیستماتیک با مردم مقابله میکنند هرچند که خود رغبتی به آن نداشته باشند, عدم رغبت آنها تنها از شدت عملشان میکاهد اما همچنان کارشان را انجام میدهند چون سیستم بر آنها کنترل داشته و به وظایف آنها خط و جهت میدهد.

مبارزات سیاسی نیز بهمین گونه میباشند, اگر یک سازمان سیاسی و حزبی دارای قواعد سیستماتیک باشد مبارزاتش تحت برنامه مشخص و هدفمند خواهد و جریانات مبارزاتی را تا رسیدن به هدف شکل داده, خط میدهد و مرحله به مرحله بر حسب شرایط زمانی و مکانی و تعین شیوه مبارزاتی و میزان گسترش آن حرکت های مبارزاتی را تنظیم و کنترل مینماید. جریانات اعتراضی نیز تابع همین قانونمندی میباشند, آندسته از آنها که فاقد رهبری بوده و سازمان نیافته هستند هرچند که گسترده و پر جوش باشند نهایتا بسبب نبود یک سیستم هدایت کننده بتدریج تحلیل میروند و هزینه بالائی را نیز متحمل میگردند و فروکش کردن آنها نیز در مردم ایجاد یاس و نومیدی مینماید.

با توجه به آنچه که اشاره شد لزوم سیستماتیک کردن مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد یک رهبری هوشمند که از دل جامعه برخواسته شود میتوان با شیوه مبارزات مدنی که تلفیقی از اعتراضات برنامه ریزی شده و هدفمند خیابانی و اعتصابات سازمانهای خصوصی و دولتی میباشد با سیستم حاکم مقابله نمود که نه تنها شانس پیروزی را بسیار افزایش میدهد بلکه هزینه های جانی و مالی بسیار کمتری نیز خواهد داشت. کشور ما امروز در شرایط حساسی قرار دارد و خطرات جانبی داخلی و خارجی گوناگونی موجودیت آنرا تهدید مینماید, اگر هرج و مرج در مبارزات اعتراضی جاری شکل سیستماتیک نگیرد آسیبهای جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت لذا بسیار مهم و حیاتی است که مانع از گسترش شکل مهار نشدنی آن گردیم. ما میبایست به جوانان خود شیوه و ارزش و کارآئی مبارزات سیستماتیک را بیاموزیم و انرژی مبارزاتی آنها را در قالب مبارزات مدنی شکل دهیم تا پیروزی آنها را ممکن ساخته و مانع از بروز یاس در آنها گردیده و نیز هزینه های آنرا کاهش دهیم. شرایط حساس و خطرناک امروز را دریابیم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.