رفتن به محتوای اصلی

لکوموتیو انقلاب “زن زندگی آزادی” راه افتاد، با اندیشه های ژنده سوار نشوید!
24.10.2022 - 10:37

لکوموتیو انقلاب “زن زندگی آزادی” راه افتاد، با اندیشه های ژنده سوار نشوید!

 

جامعه ایران دیرزمانی ست که آبستن تغییرات بنیادی بود و انقلاب اجتناب ناپذیر بنظر می رسید. آنچه ناشفاف بود، نیروی محرکه و هنگام ارتقای مبارزات "جنبش اقدام در خیابان" برای تغییر توازن قوا و موقعیت ائتلایی بود. ما یقین داشتیم که جامعه ایران دیگر زیر پرچمی نخواهد رفت که تبلور جهل، خرافات، استبداد و دیکتاتوری دینی و غیردینی باشد. از همینرو با مقایسه دو انقلاب مشروطه و بهمن بمثابه تبلور دو نوع از انقلاب که اولی خرد جمعی جامعه و دومی بیخردی و جهل و خرافات را نمایندگی می کرد، تاکید می شد.

ما یقین داشتیم که فنر فشرده جامعه زنان، باز خواهد شد و هستی حکومت اسلامی و اسلام سیاسی را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد، اما ابعاد عمیق و تاریخساز آنرا درنیافتیم، تا هنگامی جوانترین های جامعه در مقام سلحشورترین ها و خردمندترین ها، همه مدعیان سیاست و عالیجنابان استخوان خردکرده در سیاست را آچمز کردند.

نسلی از دختران و پسران از درون منجلاب حکومت اسلامی، پاک و انقلابی  قد برافراشتند که آبروی “انقلاب” شدند و ارزش هائی را خلق کردند تا ایدئولوژی ها، اندیشه های سیاسی، تبارها، قوم ها و ادیان را در دل سامانه کبیر و تاکتیک و استراتژی “زن زندگی آزادی” جا دهند. امروز دیگر کسی از انقلاب هراس ندارد و “انقلاب” را با جنبش های پوپولیستی که از درون خود یک فرد را جایگزین خرد جمعی کرده، نمی فهمد و حقارت موج سواری و موج سواران را به نیکی درک می کنند. از همینرو بر خودمدیریتی شهروندی تاکید ویزه وجود دارد.

دختران و پسران ایران در کنار مادران و پدران خود، همانند کاوه آهنگر که از پیشبند چرمین خود درفش آزادیخواهی ساخت، اینها با سوزاندن روسری ها، مشعل ها را روشن کردند تا جهل،خرافات و استبداد در همه اشکال آنرا بچالش بکشند.

ایران با پیشینه تاریخی زنخدائی، آغازگز جنبشی زنمحور گردید که نتنها چهره خود را تغییر خواهد داد، بلکه به سلسله زلزله های فرهنگی و سیاسی در خاورمیانه خواهد انجامید. جنبش زنمحور ایران، گوهر آزادی، برابری و برادری (آزادی زن) را نشانه گرفته است. این رنسانس در ایران آغاز شد و جامعه ما به دورانی تاریخی، فرهنگی و سیاسی بازگشت ناپذیر گام گذاشته است. مبارک باد!

برای آزادی شهروندی، ساختن جامعه سالم و میهنی آزاد، انقلاب “زن زندگی آزادی” را دریابیم! لکوموتیو انقلاب “زن زندگی آزادی” راه افتاده است، لطفن با اندیشه های ژنده سوار نشوید!

اقبال اقبالی

24.10.2022

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.