رفتن به محتوای اصلی

جزئيات قتل عرفان رضایی، یکی از کشته شدگان اعتراضات اخیر
25.10.2022 - 05:21

 

 

جزئیاتی از کشته شدن عرفان رضایی از شهروندان معترض به دست ماموران حکومتی

عرفان رضایی متولد ۱۳۸۰ یکی از جان‌باختگان در اعتراضات ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ شهر آمل است

مهسی امینی

«پدر عرفان از جانبازان جنگ ایران و عراق است. ۱۸ ساله بود که در راه دفاع از میهن دچار موج انفجار و شیمیایی شد. کودکی عرفان در خانه‌ای گذشت که فقط کسی که با یک جانباز اعصاب و روان زندگی کرده می‌داند چه شرایط طاقت‌فرسایی دارند. با این‌همه عرفان پسر روشن و آگاهی بار آمد. همیشه قدردان مادرش بود. رفیق برادرش بود. در ماجرای کشته شدن مهسا امینی هم واقعا خشمش از اندوهش بیشتر شده بود. توی خانه نماند.»

مراسم تدفین عرفان رضایی زیر نظر ماموران امنیتی برگزار شده است . یک منبع نزدیک به خانواده عرفان رضایی جوان ۲۱ ساله آملی که در اعتراضات سراسری اخیر ایران کشته شده به بی‌بی‌سی گفت نیروهای حکومتی تلاش کرده‌اند با رهگذر خواندن عرفان، کشته شدن او را به گردن معترضان بیندازند و او را شهید اعلام کنند اما خانواده او قبول نکرده‌اند.

عرفان رضایی که فرزند یک جانباز اعصاب و روان از دوران جنگ ایران و عراق بود روز سی‌ام شهریور در پی شرکت در اعتراضات در برابر فرمانداری قم، به ضرب دو گلوله جنگی کشته شده است. بی‌بی‌سی دریافته است که این تیرها از فاصله نزدیک و از یک «کلت» شلیک شده است.

این منبع به بی‌بی‌سی فارسی گفت مراسم تدفین عرفان رضایی تحت نظر نیروهای امنیتی برگزار شده که رفت و آمدها را در نظر می‌گرفتند و چند نفر از آنها نیز در مراسم فیلم‌برداری کرده‌اند و حتی «از یکی از دوستان عرفان تعهد گرفته‌اند.»

این منبع ادامه داد چون نیروهای امنیتی فرزند یک جانباز را کشته‌اند ابتدا تلاش کرده‌اند خانواده او را مجبور به پذیرش این کنند که او رهگذر بوده و اشتباهی تیر خورده است اما «اگر عرفان رهگذر بود گوشی تلفن خود را به دوستش نمی‌داد و به تنهایی به سمت فرمانداری نمی‌رفت.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.