رفتن به محتوای اصلی

«حمله مسلحانه» به شاه‌چراغ شیراز را محکوم می‌کنیم!
هیئت سیاسی - اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
27.10.2022 - 13:49

«حمله مسلحانه» به شاهچراغ شیراز  را محکوم میکنیم!

 

چهارشنبه ۴ آبانماه، فرد مسلحی به شاهچراغ شیراز حمله کرد. بر اساس اعلام رسمی جمهوری اسلامی، در این حمله ۱۵تن کشته و بیش از ۴۰ تن نیز زخمی شدهاند. ساعتی پس از این حمله، گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

 

حمله به شاهچراغ، درست در روز چهلم  قتل مهسا امینی که مردم در سراسر ایران علیه جمهوری اسلامی و سیاستهای آن با تظاهرات و تجمعات گسترده، در بیش از ۵۵ شهر، از جمله تجمع دهها هزار تن بر مزار مهسا امینی در زادگاه او شهر سقز به پاخاستهاند، صورت گرفت. کارگزاران رژیم از رئیس جمهور قاتل تا رئیس مجلس فاسد و وزیر کشور تروریست، کوشیدند به بهانهی این حمله، تبلیغات سوء خود علیه جنبش انقلابی مردم را تشدید و با توسل به این کشتار بیرحمانه، اعتراضات مردم را  هر چه بیشتر سرکوب کنند. اما این اقدام وحشیانه قبل از همه با قتل و کشتار سبعانهی معترضان، بهخصوص کودکان و نوجوانان توسط خود حکومت همخوان و همسو است و با توجه به سابقهی دست داشتن جریان های معتقد به جمهوری اسلامی در آتش زدن سینما رکس آبادان و یا بمب گذاریها در اماکن مقدس و سرنگون کردن عمدی هواپیمای مسافربری پرواز ۷۵۲ اوکراین توسط سپاه پاسداران، خود جمهوری اسلامی مظنون به اين جنايت است. جمهوری اسلامی که سالها دخالت خود در سوریه و عراق را به بهانهی مقابله با داعش ادامه دادهاست، امروز مدعی است که داعش در مرکز کشور دست به ترور و کشتار زدهاست.

 

حزب چپ ایران(فدائیان خلق) حملهی تروریستی در شاهچراغ شیراز را محکوم میکند. چنین حملات جنایتکارانهای را از جانب هر کسی که رخ دادهباشد، به ضرر جنبش آزادیخواهانهی «زن، زندگی و آزادی» میداند و نسبت به وصل کردن این اقدام به اعتراضات و اعتصابات حقطلبانهی مردم توسط رژیم و تشدید سرکوب مردم، هشدار میدهد. چنین اقدامی نه قتل و کشتار کودکان در مدارس و شلیک به معترضان در خیابان را توجیه میکند و نه قادر است مسیر حرکت انقلابی مردم را تغییر داده، مبارزه برای رهائی از سلطهی سیاه جمهوری اسلامی را متوقف کند.

 

قطار انقلاب مردم به راه افتادهاست.

 

هیئت سیاسی - اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدصادق علی اصغری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.