رفتن به محتوای اصلی

زنجیره انسانی ایرانیان در دانمارک و سایر کشورهای جهان
29.10.2022 - 18:49

 

اعتراضات ایران؛ زنجیره انسانی ایرانیان خارج از کشور، پس از شرق کره‌زمین و عبور از اروپا، به آمریکا رسید

 

دعوت به تشکیل زنجیره انسانی از سوی انجمن خانواده‌های پرواز پی‌اس۷۵۲ که دی ماه ۱۳۹۸ با دو موشک سپاه پاسداران ساقط شدف برنامه ریزی شده

 

دعوت به تشکیل زنجیره انسانی از سوی انجمن خانواده‌های پرواز پی‌اس۷۵۲ که دی ماه ۱۳۹۸ با دو موشک سپاه پاسداران ساقط شدف برنامه ریزی شده

زنجیره انسانی ایرانیان خارج از کشور در حمایت از معترضان در ایران که از نیوزیلند در شرق کره زمین آغاز شده بود، با ادامه روز به شهرهای اروپایی رسید و اکنون در ایالات متحده در جریان است.

بر اساس تصاویری که به دست بی بی سی فارسی رسیده، زنجیره انسانی در شهر گلاسگو در اسکاتلند در شمال بریتانیا، استکهلم پایتخت سوئد، پاریس پایتخت فرانسه و آمستردام پایتخت هلند برگزار شده است. گزارش شده که برخی از ایرانیان هم برای تجمع در لندن در مرکز این شهر حاضر شده‌اند. تجمعی نیز در رم، پایتخت ایتالیا، برگزار شده است.

برگزاری این زنجیره انسانی به ابتکار و هماهنگی انجمن خانواده‌های پرواز پی‌اس۷۵۲ صورت می گیرد که دی ماه ۱۳۹۸ با دو موشک سپاه پاسداران ساقط شد و همه ۱۷۶ سرنشین و خدمه آن کشته شدند.

 

پایان پست Instagram, 1

با آغاز روز در شرق کره زمین، ایرانیان مقیم نیوزیلند اولین زنجیره انسانی را در حمایت از اعتراضات ایران تشکیل دادند. تصاویری که دربرخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده از تشکیل نخستین زنجیره در شهر ولینگتون نیوزیلند و در هوای بارانی و همچنین در برخی از شهرهای استرالیا خبر داد. ایرانیان در این شهر با تشکیل زنجیره انسانی و کوبیدن پا بر زمین شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

در ملبورن و و سیدنی استرالیا هم ایرانیان امروز به حمایت از هموطنان خود در ایران، دست به تجمع زدند.

از زمان آغاز اعتراضات در ایران که هفته هفتم آن آغاز شده، این سومین حرکت ایرانیان خارج از کشور در حمایت از اعتراضات ایران و مطالبات معترضان است. حامد اسماعیلیون سخنگوی این انجمن تجمعات ایرانیان خارج از کشور را برنامه‌‌ریزی می‌کند.

رد شدن از پست Twitter, 1

پایان پست Twitter, 1

در دو بار گذشته ایرانیان در شهرهای مختلف جهان دست به راهپیمایی و تجمع اعتراضی در حمایت از هموطنان خود در ایران زدند و هفته گذشته هم با تجمعی تاریخی در شهر برلین، توجه جهانی به اعتراضات ایران را جلب کردند.

ایرانیان در تجمعات خود در خارج از کشور شعار می دادند «اگر چه دوریم از وطن، پشت شماییم هموطن».

در جریان تجمع و راهپیمایی اول، ایرانیان خارج از کشور ایرانیان مقیم لس‌آنجلس، سن دیگو و سانفرانسیسکو در آمریکا در کنار جامعه ایرانیان مقیم غرب کانادا، در شهرهای ونکوور و ویکتوریا استان بریتیش کلمبیا آخرین گروهی بودند که نوبت به تجمع و راهپیمایی آنها رسید و بر اساس زمانبندی امروز هم احتمالا آخرین حلقه این زنجیره‌های انسانی را تشکیل خواهند داد.

تظاهرات سیدنی

 

اعتراضات در ایران ۴۳ روز پیش و پس از آن آغاز شد که مهسا امینی شهروند ۲۲ ساله ایرانی در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد دچار اغما شد و جان‌بخت.

طی شش هفته گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به طور مکرر از پایان یافتن اعتراضات گفته‌اند. آنها از اعتراض شهروندان ایرانی با نام «اغتشاش» یاد می‌کنند.

در اولین واکنش عمده به اعتراضات، آیت‌ اله علی خامنه‌ای با حضور در یک پادگان در تهران در جمع فرماندهان نظامی، اعتراضات را کم اهمیت خواند.

ایرانیان خارج از کشور در تجمعات خود از هموطنان شان در داخل ایران حمایت می کنند

 

ایرانیان خارج از کشور در تجمعات خود از هموطنان‌شان در داخل ایران حمایت می کنند

در دیگر واکنش به آن در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای خامنه‌ای گفت اعتراضات سراسری «اغتشاش‌های پراکنده» است و آن را «طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری» ملت ایران خواند.

شهروندان ایرانی در دیوارنویسی ها و شعارهای خود در تجمعات روزانه و اعتراضات شبانه، به طور پی درپی شعارهایی علیه آقای خامنه ای می دهند و خواستار «سرنگونی دیکتاتوری در ایران» می شوند.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.