رفتن به محتوای اصلی

ضرب و جرح و شلیک از فاصله نزدیک به یک معترض توسط چندین مامور درنازی اباد
01.11.2022 - 06:38

تلاش برای تغییر نام شهرک اکباتان همزمان با تهدید ساکنان آن به برخورد خشن

سخنگوی شورای شهر تهران از جلسه فوق العاده این شورا برای تغییر نام شهرک اکباتان یا معبری در این منطقه خبر داده است.

خبرگزاری دولتی ایسنا روز سه شنبه به نقل از علیرضا نادعلی نوشت: «ما نمی‌توانیم ورودی به تغییر نام شهرک‌ها داشته باشیم؛ چرا که هر شهرکی هیات امنا دارد و بر اساس قانون، شورای شهر تنها می‌تواند در تغییر نام معابر، میادین، بوستان‌ها و تاسیساتی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وارد شود.»

با این حال سخنگوی شورای شهر تهران گفته: «روز شنبه جلسه فوق‌العاده کمیسیون نامگذاری است تا بتوانیم برای جلسه علنی روز یکشنبه تغییر نام را پیشنهاد دهیم.»

شهرک اکباتان در ۴۵ روز گذشته یکی از کانون‌های اصلی معترضان برای سر دادن شعارهای ضدحکومتی بوده است. به طوری که در چند روز اخیر گزارش و تصاویر متعددی از یورش نیروهای انتظامی و سرکوب کننده به این شهرک و همچنین منطقه چیتگر مخابره شده که از تلاش ماموران برای ایجاد ارعاب و متوقف کردن معترضان حکایت دارد.

ضرب و جرح و شلیک از فاصله نزدیک به یک معترض توسط چندین مامور

این ویدیو که امروز ۱۰ آبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد بیش از ۱۰ مامور به یک معترض را که روی زمین افتاده کتک می‌زنند و به نظر می‌رسد با موتور هم او را مورد حمله قرار می‌دهند و در آخر از فاصله بسیاری نزدیک به او شلیک می‌کنند.

اگر چه یک فرمانده پلیس در واکنش به این ویدیو به تلویزیون حکومتی ایران گفته موضوع بررسی و با ماموران متخلف برخورد خواهد شد اما تعدد و گستردگی ویدیوهایی که در ۴۵ روز گذشته از رفتار خشن و شلیک به معترضان در سراسر ایران منتشر شده است، می‌تواند نشانه روش‌مند و هدفمند بودن این رفتارها با هدف ایجاد ارعاب و سرکوب معترضان ارزیابی شود.

 

هشت ویدئو از اعتراضات مردم در 2 دقیقه ؛ سه شنیه اول نوامبر

 

تجمع اعتراضی در دانشگاه مدنی آذربایجان

‌دانشجویان معترض دانشگاه مدنی آذربایجان امروز ۱۰ آبان در تجمعی اعتراضی شعار «بسیجی، داعشی، پیوندتان مبارک» و «آزادی، آزادی، آزادی» سر دادند.

گزارش‌ها از «محاصره» دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از سوی لباس شخصی‌ها

 

شکایتReport this social embed, make a complaint

 

خیزش انقلابی در دانشگاه‌های ایران در روز ۱۰ آبان؛ تجمع و تحصن دانشجویان ادامه دارد

 

اعتراضات و تحصن‌های دانشجویی در دومین ماه از خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد. دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور با وجود تهدید و ارعاب نهادهای سرکوبگر، روز سه‌شنبه ۱۰ آبان نیز به اعتراضات خود ادامه دادند و تجمع‌ اعتراضی برگزار کردند.

روز ۱۰ آبان، دانشگاه‌های بهشتی، شریف، الزهرا، امیرکبیر، خوارزمی، علامه، شهید مدنی آذربایجان، آزاد تهران شمال، آزاد واحد شرق، آمل، کرمانشاه، صنعتی اصفهان، یزد، خبرنگاران مشهد و ... شاهد تحصن دانشجویانی بودند که شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر دادند.

دانشجویان دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات با شعار «زن زندگی آزادی، مرد میهن آبادی» تجمع کردند.

این دانشجویان در تجمع خود شعار دادند: «بسیجی جیره‌خور،‌ آخرشه خوب بخور ...»

آرنیکا قائم مقامی ۱۷ ساله با ضربات باتوم از پشت سر به قتل رسید.

مهسی امینی

پیام علی کریمی برای سرکوبگران

«علی کریمی» ستاره سابق فوتبال ایران، با انتشار تصویر صفحه اول روزنامه «همشهری»، خطاب به ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی نوشته است: «سرباز! ببین پاش بیفته، خود این‌ها شما رو گردن نمی‌گیرن.»

روزنامه همشهری با انتشار تصویری از برخی سرکوبگران که به نظر می‌رسد از اراذل و اوباش انتخاب و به کار گرفته‌ شده‌اند، مشخصات پوششی و رفتاری آن‌ها را مغایر با نیروهای امنیتی و انتظامی رسمی جمهوری اسلامی دانسته است.

پیش از این، در اوایل دهه ۹۰ خورشیدی، سردار «همدانی» از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که در سوریه کشته شد، تایید کرده بود که سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۸، اوباش و اراذل شناخته شده تهران را برای سرکوب مردم معترض استخدام کرده بود.

مهسی امینی

شلیک به پیکر یک جوان زخمی در نازی آباد

وحید_موسوی، هنرمند اهل خرم‌آباد

وحید_موسوی، هنرمند اهل خرم‌آباد امروز دوشنبه ۹ آبان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده است. این هنرمند لُر طی هفته‌های اخیر ترانه‌هایی را به یاد ژینا #مهسا_امینی و #نیکا_شاکرمی اجرا کرده بود.

مهسی امینی

 

 

اما هرچی میکشیدم تموم نمیشد..این تصویرسازی ها برای اینهمه”برای غیرتکراری”

خالق این اثر زیبا: اوایل که آهنگ شروین اومده بود نمیتونستم بهش گوش بدم چون مغزم پر میشد از هزاران تصویر غم انگیز که خیلی براش زیادی بود. تصمیم گرفتم بعضی ازونا رو به تصویر بکشم اما هرچی میکشیدم تموم نمیشد..این تصویرسازی ها برای اینهمه”برای غیرتکراری”

دو جانباخته راه آزادی از بروجرد

مهسی امینی

محمد صارمی بیرانوند در اعتراض جمعه گذشته بروجرد هدف شلیک مستقیم قرار گرفت و مجروح به بیمارستان منتقل شد وبدلیل شدت جراحات جان باخت.

همچنین محمد کشاورز دیگر جوان لُر که در درگیریهای محله قانی بروجرد زخمی شده بود جان باخت.»

تهدید و ارعاب علنی شهروندان اکباتان توسط نیروهای امنیتی: «ما سرناموسمان را هم می‌بریم»

ساکنان شهرک اکباتان در تهران می‌گویند این شهرک با عملکرد نیروهای امنیتی برای ایجاد رعب و وحشت با انفجار مکرر بمب‌های صوتی به میدان جنگ تبدیل شده است.

در کنار وحشت‌افکنی عامدانه در یک منطقه کاملا مسکونی با بمب‌های صوتی، در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده می‌بینیم که این نیروهای امنیتی با بلندگوهای پرقدرت ساکنان را تهدید می‌کنند.

صدای نیروی امنیتی در یکی از ویدیوها می‌آید که می‌گوید: «اگر پاش برسه سر ناموس و زن و بچه خودمان را هم می‌بریم.»

گزارش‌هایی هم از پرتاب گاز اشکآور به خانه‌ها منتشر شده است. ‌شهرک اکباتان در هفته‌های گذشته همواره صحنه اعتراضات بود. در شب‌های گذشته نیروهای امنیتی چندین بار به لابی‌ بلوک‌های مختلف این شهرک حمله کردند، اموال ساکنان را تخریب کردند، مردم را کتک زدند و عده‌ای را بازداشت کردند.

اگر جمهوری جنایت اسلامی نبود ؛ اینها نخبگان ایران بودند!

 

مهسی امینی

تیراندازی به معترضان در اراک

‌در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات نهم آبان ماه در اراک منتشر شده نیروهای امنیتی در شهرک ولیعصر این شهر در حال تیراندازی دیده می شوند.

یکی از معترضان خطاب به حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران که به تازگی گفته بود روز آخر اعتراضات است می‌گوید: « به کوری چشم سلامی این روز آخر نیست بلکه روز اول است.»‌بر اساس روایت شاهدان عینی در چند روز گذشته پس از تشییع پیکر مهرشاد شهیدی، پسر ۱۹ ساله‌ای که در اراک بر اثر ضربات باتوم کشته شد، اعتراضات در اراک شدت گرفته است.

در روز خاکسپاری مهرشاد شهیدی نیروهای امنیتی با سوگواران درگیر شدند و به سمت آنان شلیک کردند.

 

مراسم چهلم عرفان رضایی از کشته شدگان اعتراضات در آمل برگزار شد

‌دوشنبه ۹ آبان مراسم چهلم ‌‌عرفان رضایی، جوان ۲۱ ساله‌ای که در آمل با دو گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، برگزار شد. ‌در این مراسم مادر عرفان رضایی سخنرانی کرد و گفت : «او رها کرد هرچه ظلمت و سیاهی را. او رها شد. همانطوری که خودش می‌گفت جسم او متعلق به این دنیا نبود. عرفان شجاع و دلیر من. اگر چه جسم پاک تو در دنیا نیست اما یک دنیا پرشده از نام تو، شجاعت تو، معرفت و از خودگذشتگی تو. عرفان من تو هیچ وقت نمی‌میری. یاد تو همیشه جاودان می‌ماند.»یک منبع نزدیگ به خانواده عرفان رضایی جزئیات کشته شدن عرفان را در ۳۰ شهریور به بی‌بی‌سی فارسی گفته است. به گفته این منبع عرفان در ۳۰ شهریور بعد از اینکه ماموران با باتوم او را زدند، بنری را پاره کرد و در نهایت روبروی فرمانداری آمل با «دو گلوله جنگی ماموران امنیتی، یکی به کتف و یکی به کمرش زخمی شد و در پی پاره شدن طحال و متلاشی شدن کلیه‌اش بر اثر این تیراندازی جان باخت. »‌به گفته این منبع خانواده‌ عرفان تحت فشار هستند که درباره مرگ او با رسانه‌ها صحبت نکنند وهمینطور ماموران امنیتی تلاش کردند خانواده‌ او را متقاعد کنند که بگویند عرفان را «اغتشاشگران کشتند و او فقط یک عابر بوده نه معترض». پدر عرفان رضایی از جانبازان جنگ ایران و عراق است.

 دوشنبه ۹ ابان ۱۴۰۱، با شلیک مستقیم جان شیرین دیانا محمودی را گرفتند،

امروز دوشنبه ۹ ابان ۱۴۰۱، با شلیک مستقیم جان شیرین دیانا محمودی را گرفتند،
دختر بچه ای ۷ساله اهل پیرانشهر .
سرنگون باد رژیم اسلامی ایران

مهسی امینی

صدای لو رفته یکی از مزدوران در جنت آباد

درخواست کمک مادر محمود قبادی برای جلوگیری از اعدام فرزندش

معصومه احمدی، مادر محمد قبادلو از بازداشت شدگان اخیر، در تازه‌ترین پیام ویدیویی خود درخواست کمک کرده است. ‌ خانم احمدی پیشتر هم در ویدیویی گفته بود که پسر ۲۲ ساله‌اش به اتهام «محاربه» به «اعدام» محکوم شده. به گفته او «دادگاه وکلای محمد را عزل کرده و اجازه ورود به آنها ندادند.»‌

او در این پیام می‌گوید با گذشت سه روز از برگزاری اولین جلسه دادگاه فرزندش، هیچ خبری از او ندارد و از مردم می‌خواهد جلوی ریخته شدن خون «یک جوان ۲۲ ساله بی‌گناه» را بگیرند.

محمد قبادلو ۲۲ ساله به اتهام «محاربه» و «افساد فی‌الارض» بعد از یک جلسه دادگاه به «اعدام» محکوم شده است.

او که به اختلال اعصاب مبتلاست، شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، در محکمه‌ای به ریاست ابوالقاسم صلواتی قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر شد.

معصومه احمدی، مادر محمد قبادلو نیز در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت «بچه من را غریب گیر آوردند و بدون وکیل از او بازجویی کردند و در اولین جلسه دادگاه حکم اعدامش را صادر کردند».

خلاصه

  1. ادامه اعتراضات دانشگاهی در ایران با وجود سرکوب و هشدار حکومت؛ تحصن دانشجویان در اعتراض به بازداشت، تعلیق یا منع ورود تعدادی از دانشجویان
  2. رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور کیفرخواست برای نزدیک به «۱۰۰۰ نفر» در رابطه با اعتراضات در این استان خبر داد
  3. علی کریمی درباره عامل حمله زیارتگاه شاهچراغ که به کشته شدن دستکم ۱۳ نفر منجر شد گفت: «اگر داخلی بود، قاتلید و اگر خارجی بود، نالایقید»
  4. پاسخ متا به ادعاهای نهادهای امنیتی حکومت ایران: افتخار می‌کنیم مردم برای ثبت واقعیت و حمایت از معترضان از اینستاگرام استفاده می‌کنند
  5. مراسم خاکسپاری کومار درافتاده، نوجوان ۱۶ساله که در اعتراض‌های پیرانشهر کشته شده امروز برگزار شد
  6. حکومت ایران می‌گوید هادی چاکسری و علی فاضلی «بسیجی بودند»؛ نزدیکان آنها تکذیب کرده‌اند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.