رفتن به محتوای اصلی

زندانیان سیاسی آزاد باید گردند!
هیئت سیاسی - اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
02.11.2022 - 20:37

بازداشتهای گسترده معترضان، حکومت را از فروپاشی نجات نخواهد داد!

زندانیان سیاسی آزاد باید گردند!

 

از ۲۲ شهریور ماه تاکنون، هزاران تن از فعالان جنبشانقلابی به سبعانهترین شکل بازداشت و زندانی شدهاند. بازداشت شدگان از طیفهای مختلف از جمله کودکان دانشآموز، دانشجویان، استادان، وکلا، خبرنگاران، پزشکان، معلمان، خوانندگان، سینماگران و هستند. هم چنین صدها فعال سیاسی و مدنی شناخته شده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکانهای نامعلومی انتقال یافتهاند. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ضمن اذعان به این بازداشتهای وسیع، خبر از صدور دادخواست علیه صدها زندانی را به اتهامهای واهی همچون «‌جتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»  و نیز «محاربه» اعلام کرده و قصد برگزاری محاکمات نمایشی دیگر را دارد.

 

نیروهای سرکوب رژیم طی شش هفتهی گذشته بنا به آمار فعالان حقوق بشر  ۲۷۷ تن را به قتل رساندهاند که از این تعداد بیش از چهل تن کودکان و نوجوانان بودهاند. صحنههای خشونت علیه معترضان در فیلمهائی که منتشر شدهاست، نشاندهندهی سبعیت آشکار حکومت علیه مردمی است که با شعار «زن، زندگی و آزادی» به خیابان آمده و دست به اعتراض زدهاند. همزمان، تلاش نهادهای سرکوب بر آن است که با تهدید خانوادهها و بازداشت و شکنجهی بستگان جانباختگان، آنها وادار به انکار علنی قتل فرزندان خود کنند. حکومت همچنین با وقاهت تمام، تلاش میکند در برخی موارد قربانیان سرکوب را به عنوان نیروی سرکوب و بسیجی جا بزند. یا مرگ دختران جوان را به خودکشی یا به دلیل بیماری موهوم عنوان اعلا کند. اقداماتی که توهین آشکار به شعور مردم است وبه درستی خشم و عصیان علیه این رزیم فاسد و شیاد را برانگیخته و ماهیت ضدانسانی آن را آشکارتر میکند.

 

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) رفتار حکومت با مردم معترض را شدیدا محکوم میکند. ادامهی این روشها را نشانهی هراس حاکمان فاسد جمهوری اسلامی از اقتدار جنبش مردم میداند. بازداشتهای گستردهی معترضان، خیابان را برای این حکومت آزاد نکرده، بلکه به خشم بيشتر مردم و پيوستن گروه های اجتماعی جديد به جنبش انجاميده، نه تنها امنیتی برای حکومت ایجاد نمیکند، بلکه زمین را زیر پای آن داغتر و نا امنتر هم خواهد ساخت. استفاده از آمبولانسها برای بازداشت مخالفان حکومت، اعزام هزاران مامور «لباس شخصی» به جمع معترضان نشاندهندهی ناتوانی حکومت در برابر تداوم و وسعت جنبش انقلابی مردم است. جنبش انقلابی که با صلحامیزترین شعار به صحنه آمدهاست، با خشونت عریان متوقف نخواهد شد، با حضور گستردهتر و قدرتمندتر خود، حکومت سرکوب را از پای در خواهد آورد. چرخ تاریخ به عقب برنخواهد گشت. صدور کیفرخواست علیه صدها و هزاران تن به اتهامهای نخنما شده راه به جائی نخواهد برد. بازداشت شدگان باید فورا آزاد گردند و به ضرب و شتم و کشتار مخالفان پایان داده شود. دستگیریها باید متوقف و همهی زندانیان سیاسی و مدنی آزاد شوند.

 

ما از مردم مبارز، همهی فعالان جنبش انقلابی ایران میخواهیم«زندانی سیاسی آزاد باید گردد» را در تظاهراتها، در محلات و در خیابانهای شهرها، در محیط کار، در دانشگاهها و بر پشت بامها پر طنینتر و عزم خود را برای گشودن درهای زندانها آشکارتر کنند.

 

هیئت سیاسی - اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

 ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدصادق علی اصغری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.