رفتن به محتوای اصلی

مردم مریوان یکپارچه در اعتراض به قتل نسرین قادری
06.11.2022 - 04:34

 

شلیک ارتجاع اسلامی به دختر آینده ایران

مهسی امینی

تجمع‌های شامگاه یکشنبه ۱۵ آبان؛ مردم چند منطقه تهران و چند شهر دیگر به خیابان‌ها آمدند

 

معترضان در مریوان یک‌شنبه به مرگ نسرین قادری اعتراض کردند که به گفته منابع کُرد، در تهران «با ضربات باتوم به سرش کشته شد». ایرنا نوشت این «بانوی ۳۵ ساله مریوانی روز جمعه در خانه‌اش در تهران درگذشت».

حکومت ایران مرگ افرادی را که در اعتراض‌های اخیر کشته‌اند به بیماری زمینه‌ای، تصادف، گلوله «منافقین»، مرگ طبیعی یا خودکشی نسبت داده است.

در حالی که خیزش انقلابی در برخی شهرهای استان کردستان همچنان ادامه دارد، جمعی از مردمی تهران، اصفهان و کرمانشاه نیز به خیابان‌ها آمدند و از جمله شعارهایی در حمایت از مردم کردستان و سیستان و بلوچستان که در روزهای اخیر هدف سرکوب مرگبار نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند، سر دادند.

در تهران و زاهدان آخوند باید گم بشه

 

بازداشت محمدرضا الفتی و بی‌خبری از وضعیت تعدادی از ورزشکاران پرورش اندام کرمانشاه

 

محمدرضا الفتی، ملی‌پوش پرورش اندام و بدنسازی ایران به همراه تعدادی دیگر از ورزشکاران پرورش اندام اهل کرمانشاه در جریان خیزش انقلابی مردم ایران، بازداشت شده‌اند و طی روزهای گذشته هیچ خبری از این ورزشکاران در دست نیست

محمدرضا الفتی پیشتر در حساب اینستاگرامش نسبت به قتل مهسا امینی واکنش نشان داده بود و از جنبش زن زندگی آزادی حمایت کرده بو

مهسی امینی

اطلاع رسانی گروهی از ایرانیان مقیم شیکاگو درباره خطر اعدام معترضان در ایران

گروهی از ایرانیان مقیم شیکاگو، در اعتراض به اتهامات سنگین مطرح شده در دادگاه گروهی در رابطه با اعتراضات اخیر و همچنین صدور حکم اعدام برای زندانیان بازداشت شده اعتراضات سالهای گذشته یک پرفورمنس خیابانی اجرا کردند.

آنها با بستن چشم بند و صفحاتی را که اطلاعات مربوط به معترضین و برخی از محکومان روی آن نوشته شده بود را به نمایش گذاشتند.

گروهی دیگر از آنها با پخش اعلامیه هایی با اطلاع رسانی درباره محاکمه ناعادلانه و خطر صدور احکام اعدام برای معترضان از مردم خواستند که کارزار عفو بین‌الملل را امضا کنند.

قوه قضائیه ایران هفته گذشته در جلسه محاکمه‌ای بدون حضور خانواده و وکلای اتهامات سنگینی را علیه برخی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر مطرح کرد.

اتهامات مطرح‌شده از جمله اتهاماتی است که می‌تواند منجر به صدور احکام سنگین و یا اعدام شود.

محمد قبادلو و سامان صیدی، خوانند رپ به «محاربه و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، محمد بروغنی به «محاربه»، ابوالفضل مهری حسین حاجی‌لو به «مقابله با حکومت اسلامی»، محسن رضازاده قراقلو به «محاربه» و اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، و سعید شیرازی به «افساد فی الارض» متهم شدند.

در این اقدام اعتراضی که در شیکاگو برگزار شده،‌ از عباس هریس، از زندانیان آبان ۹۸ هم که به تازگی با اتهام «محاربه»، به اعدام محکوم شده است،‌ یاد شده و اطلاع رسانی شده است.

مهسی امینی

برادران دریس «با اتهامات تازه روبرو شده اند»

چند روز بعد از انتشار خبری درباره انتقال عباس و محسن دریس از ماهشهر به مکانی نامعلوم، فرشته تابانیان در این مورد توضیح داده است.

گزارش شده بود که این دو برادر، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر، روز چهارشنبه ۱۱ آبان، به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

خانم تابانیان روز شنبه در توییتی نوشت: «دلیل انتقال موکلینم عباس دریس و محسن دریس به زندان سپیدار اهواز تشکیل پرونده به اتهام قتل عمد و معاونت در قتل عمد یک مامور است. و به دلیل اینکه شعبه سوم کیفری یک در اهواز می باشد، برای سهولت در انتقال به دادگاه است و نه اجرای حکم.»

عباس دریس به تازگی به اعدام محکوم شده است بنابراین این نگرانی وجود داشت که هدف از انتقال او ممکن است اجرای حکم اعدام باشد.

خانم تابانیان روز ۳۰ مهر خبر داده بود که براساس رای شعبه دادگاه انقلاب در ماهشهر عباس دریس، پدر سه فرزند، به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده است.

با این حال فرشته تابانیان گفت «به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و امیدواریم که در دیوان عالی کشور این حکم نقض شود.»

خانم تابانیان همچنین گفت که محسن دریس، برادر عباس در این پرونده تبرئه شده و احتمالا آزاد خواهد شد. با توجه به توییت خانم تابانیان او اکنون با اتهامات تازه روبروست که احتمال آزادی او را کاهش می دهد.

 

نگرانی از وضعیت سامان یاسین بعد از طرح اتهام «محاربه» در دادگاه

 

بنابر گزارش‌ها آقای یاسین، ۲۷ ساله، اهل کرمانشاه در تاریخ ۱۰ مهر به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری در منزلش در تهران بازداشت شد.

یکی از نزدیکان آقای یاسین به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «سامان حدود دو هفته پیش در یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده اش از انتقال خود از زندان فشافویه به زندان اوین خبر داد و پس از این تماس، هیچ اطلاعی از سرنوشت او نداریم. مسئولان زندان اوین در پی مراجعات مکرر خانواده گفته اند که سامان ممنوع الملاقات است.»

گزارش ها حاکیست که او روز شنبه ۷ آبان - ۲۹ اکتبر - در دادگاهی در تهران به ریاست قاضی صلواتی با اتهام «محاربه» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» روبرو شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نوشت: «بر اساس اطلاعات موجود سامان یاسین طی دوره بازداشت تحت شکنجه شدید روانی و جسمانی بوده است.»

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان همزمان در روز ۷ آبان فیلمی از اعترافات اجباری این خواننده از رسانه‌های دولتی منتشر شد.

این سازمان می‌نویسد: «برگزاری جلسه دادگاه با اتهام «محاربه» و پخش اعترافات اجباری سامان یاسین، نگرانی خانواده و نهادهای حقوق بشری در خصوص احتمال صدور حکم اعدام برای وی و دیگر افراد حاضر در دادگاه را در پی داشت.»

مهسی امینی

واکنش‌ها به کشته شدن «۱۶ نفر» در تیراندازی به سوی معترضان در خاش

روز جمعه و در حالی که در تهران تجمعات حکومتی به نام ۱۳ آبان در مخالفت با اعتراضات سراسری برپا بود، معترضان در زاهدان و چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان چون خاش، راسک و سراوان هم پس از مراسم نماز جمعه تظاهرات کردند.

اعتراض‌های خاش گسترده بود و در ویدیویی که از این شهر منتشر شده دیده می‌شود که بعد از شنیده شدن صدای تیراندازی شدید، دستکم ۴ نفر از معترضان که مقابل در فرمانداری هستند، به زمین می‌افتند.

🔵درسا منتی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ظهر ۹ آبان در خوابگاه کوی علوم پزشکی تهران توسط امنیتی‌ها ربوده شده است

مهسی امینی

همه جا پخش کنید نباید این عزیزانمون بدون صدا بمونن

ندا_بیات دختر نوجوان ۱۵ساله ساکن زنجان جانش در خط است

مهسی امینی
ندا_بیات دختر نوجوان ۱۵ساله ساکن زنجان که روی سقف ماشین پلیس اعتراض کرده بود، دستگیر و در اثر ضرب و شتم شدید در بازداشتگاه سپاه زنجان دچار شکستگی از چند ناحیه و خونریزی داخلی شده و اینک تحت مراقبت امنیتی در بیمارستان امام حسین زنجان بستریست. میخواهند او را به زندان برگردانند.

مونا و آتنا فرهمند دو خواهر که دیروز در شهر لاهیجان مورد اصابت  ۳۰ ساچمه قرار گرفتند

مونا و آتنا فرهمند دو خواهر که دیروز در شهر لاهیجان به قصد خرید به خیابون میروند که اتفاقی در درگیری ها گیر میفتند، مونا، خواهر بزرگتر تقریبا ۳۰ ساچمه به بدنش اصابت میکنه و پس از دستگیری راهی بیمارستان میشه.اما آتنا که ۱۵ سالشه تا این لحظه هیچ خبری ازش نیست، لطفا صدای آتنا باشیم. مونا و آتنا نزدیک به ۱۰ ساله که پدرشون رو بدلیل ابتلا به سرطان از دست داده اند، مونا متاهل و مادر یک پسر ۳ ساله

صدای مجید شب دینی باشیم

مهسی امینی

نسرین قادری اهل مریوان با ضربات باتوم سرکوبگران در تهران جان باخت و پیکرش بە گروگان گرفتە شدە است

مهسی امینی

روز جمعە، ١٣ آبانماە، نسرین قادری کە پیشتر دانشجوی دانشگاە تهران بودە، درپی ضربات باتوم سرکوبگران حکومتی جان باخت.

هزاران ایرانی و فعال کانادا در ونکوور در تظاهرات خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند

هزاران ایرانی و فعال کانادا در شهر ونکوور با برگزاری تجمع و تظاهرات گسترده در مرکز این شهر، با خیزش سراسری ایرانیان اعلام همبستگی کردند. تظاهرات‌کنندگان علاوه بر سر دادن شعارهای انقلابی، خواستار آزادی توماج صالحی و زندانیان سیاسی شدند

 

اثر خانم مِل

مهسی امینی

در انتظار حسین رونقی

زندان اوین

ای دستار!

مهسی امینی
چه كسی ترا
بر سر او گذاشت؟
يك تكه پارچه
بيش نيستی
و با اين همه، او
ولايتِ خود را
در تو می‌بيند.
من ترا
از سر او برخواهم داشت
و به مادران داغدار خواهم داد
تا اشگهايشان را پاك كنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.