رفتن به محتوای اصلی

حامی دانشجویی باشیم که قرار است نا پدید شود
07.11.2022 - 07:47

شدت گرفتن بازداشت‌های بی‌ضابطه و اعترافات اجباری در ایران

در ادامه سرکوب اعتراضات در ایران موج تازه‌ای از اعترافات اجباری در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های حکومتی منتشر شده که تلاش دارد تصویری یک سویه از جریان اعتراضات به مخاطبان خود ارائه کند.

روز یکشنبه قرارگاه حمزه سپاه پاسداران با انتشار تصاویری که بی‌بی‌سی نمی‌تواند مستقلا صحت آنها را تایید کند خبر داد که در شهر مهاباد مقادیری سلاح و مهمات جنگی کشف و ضبط شده است.

تصاویر دیگری که به نظر می‌رسد با گوشی تلفن همراه برداشته شده در خبرگزاری‌های حکومتی منتشر شده که ادعا شده مربوط به کشف یک شبکه «تروریستی» در کرمانشاه از سوی سازمان اطلاعات سپاه است.

خبرگزاری مهر در گزارشی دیگر مدعی شده است که سازمان اطلاعات سپاه، ۳ تیم وابسته به مجاهدین را دستگیر کرده که «قصد اقدامات خرابکارانه و تروریستی در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان» را داشته‌اند.

هیچگونه اطلاعات و مدارک مستدلی پیرامون این گزارش‌ها ارائه نشده است.

در همین حال صدا و سیما، رسانه اصلی حکومت ایران در گزارشی چند نفر را به عنوان «متهم» در کشته شدن یک بسیجی در اتوبان کرج قزوین جلوی دوربین آورده است. از نزدیک به هفت نفری که در تلویزیون دولتی «متهم جنایت» معرفی می‌شوند شش نفر می‌گویند که صرفا «شاهد» ضرب و جرح روح‌الله عجمیان بسیجی کشته شده در کمال‌شهر کرج بوده‌اند.

تمرکز اعتراف‌‌های اجباری در روزهای اخیر بر روی کشته‌شدگان حکومتی است و از معترضان کشته‌شده، ناپدید شده و در بازداشت، خبری در رسانه‌های دولتی منتشر نمی‌شود.

مردم چند منطقه تهران و چند شهر دیگر به خیابان‌ها آمدند

در حالی که خیزش انقلابی در برخی شهرهای استان کردستان همچنان ادامه دارد، جمعی از مردمی تهران، اصفهان و کرمانشاه نیز به خیابان‌ها آمدند و از جمله شعارهایی در حمایت از مردم کردستان و سیستان و بلوچستان که در روزهای اخیر هدف سرکوب مرگبار نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند، سر دادند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، صدای شعارهای ضدحکومتی در شامگاه یکشنبه پانزدهم آبان در محله‌های تهران از جمله گیشا، باغ فیض و نیاوران به گوش می‌رسید.

مردم معترض در نازی‌آباد با شعارهایی از جمله «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» تجمع کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.