رفتن به محتوای اصلی

جمهوری اسلامی برای مقابله با جنبش انقلابی می‌خواهد «دادگاه های مرگ» دهه‌ی ۶۰ را احيا کند!
هيئت سياسی ـ اجرائی حزب چپ ايران (فدائيان خلق)
09.11.2022 - 13:52

 

جمهوری اسلامی برای مقابله با جنبش انقلابی

میخواهد «دادگاههای مرگ» دههی ۶۰ را احياکند!

 

جنبش انقلابی وارد هشتمين هفتهی حيات خود شده است. در اين مدت، مردم بیوقفه در خيابانها، دانشگاهها و مدارس عليه حکومت به اعتراض برخاستهاند. سرکوبگران یا وجود کشتار بيش از ۳۰۰ تن از معترضين که در ميان آنها ۴۰ کودک و نوجوان بودند و عليرغم بازداشت بيش از ۱۰ هزار تن از معترضين خيابانی، دانشجويان،  کارگران، فعالان سياسی و مدنی، وکلا و پزشکان نتوانستهاند جنبش را خاموش سازند. جنبش انقلابی تا کنون نشان داده است که از توان بالائی برای مقابله با سرکوب حکومت برخوردار است. تداوم اعتراضات و گستردگی آن، تجمعهای محلهمحور و کاربست ابتکارات مختلف، سرکوبگران حکومت را مستاصل و خسته کرده است.

 

حکومت ناتوان از سرکوب معترضين، اين بار برای مقابله با آنها به تکرار جنايات دهه ۶۰ روی آورده است. ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بيانيهای از قوه قضائیه خواستهاند: "حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنفی و نیز دستور حیات بخش قصاص را اجرا کنند". کانون حقوق بشر ایران هشدار داده که ۹ تن از دستگیرشدگان اعتراضات سراسری که روز شنبه ۷ آبان اولین جلسه دادگاهشان برگزار شد، در خطر صدور حکم اعدام قرار دارند. دادستان تهران از صدور "قرار مجرمیت" و "کیفرخواست" برای ۳۱۵ تن از "متهمان آشوبهای اخیر" در تهران خبر داده و گفته است که ۴ نفر از "اغتشاشگران" اتهام محاربه را دارند. رئیس کل دادگستری استان تهران هم گفته است که: "تاکنون هزار کیفرخواست برای بازداشتیهای حوادث اخیر تهران صادر شده است و دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار میشود."

 

جمهوری اسلامی برای حفظ حيات ننگين خود حاضر است به هر جنايتی دست بزند. اکنون با راهاندازی دادگاه هائیمشابه دادگاههای دهه ۶۰، میخواهد با اعدامها و محکوميتها، عجز و ناتوانی خود را در مقابل جنبش بپوشاند و در بين معترضين و خانواده آنها رعب ايجاد کند.

 

حزب چپ ايران (فدائيان خلق) نسبت به احيای دادگاههای دهه ۶۰ و راهاندازی ماشين اعدام و صدور محکوميتهای سنگين برای جوانان کشور که با دست خالی عليه حکومت فاسد به خيابانها آمده و شعار دادهاند، هشدار میدهد. علی خامنهای و همدستان وی بايد بدانند که با راهاندازی "دادگاههای مرگ" هم قادر نخواهند شد اعتراض برحق مردم را خاموش سازند. اعدامها و محکوميتها،  اعتراضات را شعلهورتر خواهد کرد و  برخشم مردم خواهد افزود. ما از جريانها و فعالان سياسی و مدنی، ايرانيان درون و برونمرز و مجامع بينالمللی میخواهيم عليه "دادگاههای مرگ" به اعتراض برخيزند و حکومت را وادار سازند که بساط اين دادگاهها را برچيند و بازداشتشدگان و زندانيان سياسی را آزاد سازد.

 

هيئت سياسی ـ اجرائی حزب چپ ايران (فدائيان خلق)

 ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدصادق علی اصغری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.