رفتن به محتوای اصلی

در گیری مردم زاهدان، خاش و ایرانشهر به با ماموران رژیم علی خامنه ای
آخرین اخبار خیزش انقلابی مردم ایران
11.11.2022 - 07:26

ادامه تجمعات در شهرهای سیستان و بلوچستان

به جز راهپیمایی نسبتا بزرگ ضدحکومتی که پس از نماز جمعه اهل سنت در زاهدان برگزار شده، در دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان هم معترضان علیه حکومت تجمع کرده‌اند.

ایرانشهر، سراوان، تفتان و خاش از جمله شهرهایی هستند که در آنها تجمعات اعتراضی گزارش شده است.

شعار علیه علی خامنه‌ای، رهبر حکومت، یکی از شعارهای اصلی این اعتراضات است. معترضان همچنین علیه بسیجی‌ها شعار می‌دهند.

مردم زاهدان، خاش و ایرانشهر به خیابان‌ها آمدند

در ادامه خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، مردم معترض در سیستان‌ و بلوچستان همچون جمعه‌های گذشته، پس از نماز جمعه ۲۰ آبان با سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی، در شهرهای مختلف این استان به خیابان آمدند. معترضان از جمله شعار دادند: «از خاش تا زاهدان، جانم فدای ایران ...»

در تداوم جمعه‌های اعتراضی استان سیستان و بلوچستان، مردم پس از نماز جمعه در شهرهای زاهدان، خاش، ایرانشهر و ... دست به برگزار کردن تجمع اعتراضی زدند.

زاهدان

مردم زاهدان پس از برگزاری نماز جمعه به خیابان آمدند و علیه روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای، ولی فقیه و رهبر فعلی جمهوری اسلامی شعار دادند.

 

اعزام نیروهای امنیتی به سمت سیستان و بلوچستان در آستانه نماز جمعه ۲۰ آبان

ویدیویی  رسیده که در آن تعداد زیادی خودروی امنیتی دیده می‌شوند. زمان ویدیو امروز پنجشنبه، ۱۹ آبان حدود ساعت ۱۷ و محل آن جاده ریگان به ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان عنوان شده است.

این ویدیوها با توضیح اعزام نیرو به شهرهای سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

در ۵ هفت گذشته و پس از کشتار خونین ۸ مهر در زاهدان، نمازجمعه اهل سنت در شهرهای این استان ایران، هر هفته با راهپیمایی و تجمع اعتراضی ضد حکومتی روبرو بوده است و اعزام و جابجایی نیروهای امنیتی در شب جمعه هم می‌تواند از آماده شدن آنها برای مواجهه با تجمعات احتمالی فردا - جمعه ۲۰ آبان - حکایت داشته باشد.

انتظار می‌رود فردا - ۲۰ آبان - نماز جمعه‌های اهل سنت در شهرهای سیستان و بلوچستان و به ویژه زاهدان، متاثر از چهلم کشته شدگان جمعه خونین زاهدان (۸ مهر) و جان باختگان تیراندازی خونین هفته گذشته در خاش قرار گیرد.

 

اطلاعات تازه درباره دختر زخمی میدان شهرداری رشت

‌امروز، پنجشنبه ۱۹ آبان، کمی بعد از انتشار تصاویری از رشت که گروهی از شهروندان را در میدان شهرداری این شهر در حال پایکوبی نشان می‌داد، ویدیویی منتشر شد که در آن دختری روی زمین افتاده بود و از سرش خون می‌آمد.عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شده بودند این دختر بعد از حمله ماموران لباس شخصی موتورسوار به جمعیتی که در حال رقص بود، بر اثر اصابت پوکه گاز اشک‌آور به سرش کشته شده است.

اما کمی بعد گیلان پرس در کانال تلگرامی خود ویدیویی از دختری منتشر کرد که گفت همان دختر مجروح است که زنده و حالش هم «خوب» است.

بر اساس گفته گیلان‌پرس این دختر در پی یورش ماموران امنیتی به جمعی که در حال رقص بودند «بر اثر زمین خوردن دچار شکستگی سر شده» اما کمی بعد برای مداوا به بیمارستان پورسینا رشت منتقل شده است.

 

عفو بین‌الملل: جهان فورا برای توقف کشتار بیشتر معترضان در سیستان و بلوچستان اقدام کند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نوشت نیروهای امنیتی در سرکوب مرگبار تظاهرات مسالمت‌آمیز بعد از نماز جمعه در شهر خاش سیستان و بلوچستان در ۱۳ آبان حداقل ۱۸ معترض، رهگذر و نمازگزار از جمله دو کودک را کشته و ده‌ها نفر را مجروح کردند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که آخرین حادثه مرگبار در استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که معترضان اقلیت مظلوم بلوچ بار سنگین سرکوب وحشیانه تظاهرات نیروهای امنیتی را متحمل شده‌اند.

همزمان با چهلمین روز کشته شدن مردم زاهدان در جمعه خونین این شهر در روز هشتم مهر، که طی آن حدود ۱۰۰ نفر به دست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی کشته شدند، مردم شهرهای مختلف به خیابان آمدند و در حمایت از معترضان این استان شعار دادند.

آمریکا:‌ نقطه قوت اعتراض‌های ایران مردمی بودن آن است

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا یکی از نقاط قوت اعتراض‌های اخیر در ایران را «مردمی و از جهاتی بی‌رهبر بودن» آن دانسته است.

آقای پرایس پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه وزارت امور خارجه آمریکا، اعتراض‌های ایران را حاصل «آرمان‌های مشروع مردم برای برخوداری از زندگی بهتر» دانست.

به گفته آقای پرایس آمریکا برای حمایت از مردم ایران در تلاش است و به آنها برای انعکاس صدایشان در جهان کمک می‌کند.

آقای پرایس همچنین از تماس راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و وندی شرمن، قائم‌مقام وزارت امور خارجه آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی راه‌های حمایت از معترضان در ایران خبر داد.

آقای پرایس به سوالی درباره خودداری ایالات متحده از تحریم رهبر جمهوری اسلامی به خاطر نقض حقوق بشر پاسخ نداد.

«ورود غیرقانونی» به خانه خواهر پویا بختیاری

مونا بختیاری، خواهر پویا بختیاری از کشته‌شدگان آبان ۹۸، خبر داد که ماموران امنیتی بار دیگر وقتی او خانه نبوده، «در را شکسته‌اند» و وارد خانه آنها شده‌اند و وسایلشان را «تفتیش کردند و خانه را به هم ریختند».

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه ایران، در مورد خانم افکاری گفته «فرد دستگیر شده اقدام به برقراری ارتباط و انتقال اخبار به شبکه اینترنشنال کرده» است

مهسی امینی.

سعید افکاری، برادر او، در توییتر گفت همسر و فرزند خردسال خواهرش هم هنگام بازداشت همراه او بودند که مدتی بعد آزاد شدند.

میزان همچنین عکسی از الهام افکاری منتشر کرده که او را با چشم‌بند نشان می‌دهد.

مطابق قوانین ایران انتشار تصویر و هویت متهم پیش از اثبات جرم غیرقانونی است. همچنین مطابق قوانین ایران استفاده از چشم‌بند غیرقانونی است، اما خبرگزاری قوه قضاییه سند اجرای آنها درباره الهام افکاری را منتشر کرده است.

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.