رفتن به محتوای اصلی

جزئیات هولناک از زبان مادر او: «دروغ می‌گویند کار تروریست‌هاست،‌ ماشین ما را به رگبار بستند»
18.11.2022 - 06:56

حمله معترضان به پایگاه بسیج در مهاباد

تصاویری از حمله گروهی از معترضان به پایگاه بسیج در مهاباد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

یکی از معترضان در حین این حمله فریاد می‌زند: «دیکتاتور روزت به سر آمده» و «زنده‌باد دختران وطن»

اعتراضات جمعه شب در خوی

‌تصاویری از برگزاری تجمعات اعتراضی و شعارهای ضد حکومتی در شهر خوی در شامگاه جمعه ۲۷ ابان به دست بی بی سی فارسی رسیده است.

 مادر کیان پیرفلک جمهوری اسلامی را قاتل خواند

مادر کیان پیرفلک،‌ روز جمعه در مراسم خاکسپاری فرزندش، جمهوری اسلامی را قاتل او معرفی کرد. در این روز، مراسم تدفین برخی دیگر از کشته‌شدگان همچون حامد ملایی، علی عباسی، مراد بهرامیان، آزاد حسین‌پور و غفور مولودی در شهرهای سمیرم، مهاباد و بوکان به صحنه اعتراض بدل شد.

روز ۲۷ آبان، مردم شهرهای دشتی استان هرمزگان، ایذه، سمیرم، بوکان و مهاباد، کودکان و جوانان کشته شده خود در جریان اعتراضات روزهای گذشته را در حالی به خاک سپردند که علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

در این روز، مراسم سوم سپهر اسماعیلی در قزوین و یادبود نوید افکاری هم در سپیدان برگزار شد.

دشتی هرمزگان؛ تدفین حامد ملایی

مراسم تدفین حامد ملایی، از کشته‌شدگان اعتراضات در شهر دشتی استان هرمزگان، با سر دادن شعارهای اعتراضی چون «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت» همراه شد.

قزوین؛ سوم سپهر اسماعیلی

مراسم سومین روز درگذشت سپهر اسماعیلی، از کشته‌شدگان اعتراضات قزوین با شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» برگزار شد.

شعارهای ضدحکومتی معترضان در سراوان

‌ویدیویی به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که نشان می‌دهد روز جمعه ۲۷ آبان معترضان بعد از نماز جمعه در سراوان در سیستان و بلوچستان شعارهای اعتراضی سردادند.

انتشار تصاویری از عاملان ادعایی کشتار در ایذه

روزنامه ایران، وابسته به دولت جمهوری اسلامی، ویدئوهایی را همرسانی کرده که می‌گوید عاملان کشتار در ایذه را نشان می‌دهد.

این روزنامه با عنوان «تروریست» از این افراد یاد کرده است.

در ویدئوها افرادی مسلح دیده می‌شوند که با لباس شخصی در میان جمعیت تیراندازی می‌کنند.

در دو ماه گذشته انبوهی از ویدئوها منتشر شده که ماموران لباس شخصی را در حال سرکوب معترضان نشان می‌دهد. اینکه این ماموران دقیقا به چه نهادی وابسته هستند مشخص نیست، اما همکاری نیروهای امنیتی پلیس و شبه نظامیان بسیجی وابستگی آنها به حکومت را اثبات می‌کند.

مشخص نیست عاملان کشتار ایذه از ماموران لباس شخصی حکومتی بوده‌اند یا وابسته به گروهی دیگر.

«کشته شدن یک مامور وزارت اطلاعات و یک نیروی سپاه در بوکان»

رسانه‌های رسمی در ایران از کشته شدن یک مامور وزارت اطلاعات و یک نیروی سپاه در بوکان خبر می‌دهند.

استاندار آذربایجان غربی برای مهدی اثنی عشری، مامور وزارت اطلاعات، پیام تسلیت داده است.

دیگر فردی که گفته شده روز پنجشنبه در بوکان کشده شده رحیم سحابی، عضو سپاه معرفی شده است.

ایرنا می‌گوید روز سه‌شنبه هم سرهنگ رضا الماسی از سپاه هم در بوکان کشته شده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان: در کشور مشکل آزادی و عدالت وجود دارد

مولوی عبدالحمید

 

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نمازجمعه این هفته با اشاره به اعتراضات مردم در آبان ۹۸ گفت که هرچند این اعتراضات که اعتراضاتی شدید بود بخاطر مسئله سوخت صورت گرفت اما به گفته او «سوخت جرقه‌ای بود که مردم را به خیابان‌ها آورد و باعث شد مردم به صحنه بیایند و تلفات سنگینی هم دادند.»

او اعتراضات فعلی در ایران را ناشی از نارضایتی گسترده مردم عنوان کرد و گفت وقتی مردم فریاد آزادی می‌دهند نشان می‌دهد که در کشور «مشکل آزادی و عدالت وجود دارد» و مقامات باید جستجو کنند که مردم چه می خواهند.

امام جمعه اهل سنت همچنین در سخنانش به «۴۳ سال تبعیضی که اهل سنت گرفتار آن هستند» اشاره کرده و گفت که جامعه اهل سنت عضوی از پیکره ناگسستنی این کشور است.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه در زاهدان با اشاره به این که کشور بدون تکثرگرایی اداره نمی شود، گفت که «شما کسانی را در گزینش‌ها پذیرفتید که تظاهر به انقلاب و دین کردند و پست‌ها را گرفتند و همین‌ها اختلاس کردند و خزانه ها را خالی کردند.» او گفت بارها گفتیم که دایره را تنگ نکنید و بگذارید انسان ها اگر در دیانت ضعیت هستند، اما وجدان وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت ضمن درخواست آزادی کسانی که در اعتراضات اخیر و اعتراضات ۹۸ به زندان رفتند گفت در همه دنیا وقتی که اعتراضاتی در کشوری شکل می گیرد، صحبت می کنند و هیچ جا با گلوله جواب نمی دهند و مردم را به زندان نمی اندازند.

تجمعات اعتراضی در چند شهر سیستان و بلوچستان

بنا به گفته فعالان مدنی بلوچ، روز جمعه ۲۷ آبان، مانند جمعه‌های پیشین در چند شهر استان سیستان و بلوچستان تجمعات اعتراضی بر پا شده است.

در زاهدان، پس از نماز جمعه اهل سنت اعتراضاتی به راه افتاد.

در خاش معترضان تابلوی «بلوار امام خمینی» را کندند. در اعتراضات جاری سیستان و بلوچستان پیش از این هم شعارهایی علیه روح الله خمینی داده شده است.

ایرانشهر، چابهار و راسک هم از شهرهای دیگری است که در آنها شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و رهبر آن داده شده است.

مادر کیان پیرفلک: دروغ نگویند که تروریست‌ها بودند، به سمت پلیس‌ها که رفتیم به رگبار بستند

زینب مولایی راد، مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری فرزندش روایت مقام‌های جمهوری اسلامی از کشتار در ایذه را زیر سوال برد و آنها را به دروغگویی متهم کرد.

خانم مولایی راد گفت: «از زبان خودم بشنوید که در تیراندازی چی شد، نگویند که تروریست‌ها بودند، دروغ می‌گویند.»

او در شرح واقعه گفت: «رسیدیم جاده کمربندی و خواستیم از یک طرف دیگر برویم. رسیدیم نزدیک هلال احمر، جلوی هلال احمر همه لباس‌های گاردی داشتند و این سمتش لباس شخصی بودند. صدمتر رد شدیم که یکی‌شان داد زد برگردید.»

مادر کیان پیرفلک ادامه داد: «می‌دانید کیان چه گفت؟» او متاثر شد و گفت: «ای دردت به جانم» و ادامه داد که فرزندش گفته: «بابا این دفعه را به پلیس‌ها اعتماد کن و برگرد، خوبی‌مان را می‌خواهند.»

به گفته او پس از آن پدر کیان که راننده خودرو بود دور زد و برگشت.

زینب مولایی راد گفت: «دور زد سمت پلیس‌ها. رسیدیم سمت آن‌ها، چون شیشه‌ها بالا بود، نمی‌دانم چرا، فکر کردند می‌خواهیم تیراندازی کنیم یا هر چی.»

او با فریاد گفت: «ماشین را به رگبار بستند.»

شعارهای شبانه در لویزان تهران: خدای رنگین کمون، کشتند بچه‌هامون

ویدیوی کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهند معترضان شعارهای شبانه سرمی‌دهند: «خدای رنگین‌کمون، کشتند بچه‌هامون».زمان ویدیو ۲۶ آبان و محل آن لویزان تهران عنوان شده است.پس از کشته شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله در ایذه، و انتشار ویدیویی از او در حالی که قایقی را که ساخته امتحان می‌کند، کلمه «خدای رنگین‌‌کمان» ترند شد؛ کلمه‌ای که ویدیوی کیان با آن آغاز شد.منبعی نزدیک به خانواده کیان پیرفلک، کودک کشته شده در ایذه، به بی‌بی‌سی فارسی گفت خانواده پیرفلک در خودرو خود به جمع ماموران برمی‌خورد و ماموران خودرو را به رگبار می‌بندند.بنا به این گزارش کیان کلاس سوم ابتدایی بود و با شلیک گلوله به ریه‌اش کشته شد.بر اساس این گزارش سه گلوله هم به کمر میثم پیرفلک، پدر کیان اصابت کرده و او در بیمارستان بستری‌ است.

 

خبر رسیده:

«حکومت مادر #کیان_پیرفلک رو تهدید کرده که اگه حمله یگان ویژه و کشتن پسرش رو انکار نکنه شوهر نیمه جونش در بیمارستان و پسر دو ساله ش رادین رو هم میکشن.

گفته میشود پدر کیان هم اکنون در بیمارستان گلستان اهواز بستری و دو نوبت عمل کرده است.»

مهسی امینی

محمد حسن زاده قبل از کشته شدن: شاید امروز آخرین روز زندگیم باشد برای خوشبختی ملت

با ادامه خیزش انقلابی ایرانیان در روز ۲۶ آبان، مراسم خاکسپاری و یادبود کشته‌شدگان خیزش سراسری به اعتراضات پرشور تبدیل شد. معترضان همچنین بیت‌-موزه خمینی در زادگاهش و بخشی از ساختمان حوزه علمیه قم را به آتش کشیدند.

مهسی امینی

 

 

ایلار حقی دختر جوان دانشجوی پزشکی نازنینی دیگر از گلهای پر پر شده توسط رژیم جنایتکار داعشی شیعه

تصویر

آیلار حقی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز شامگاه روز ۲۵ آبان بر اثر شلیک گلوله ساچمه‌ای از فاصله نزدیک به سرش کشته شد.

او متولد ۱۳۷۸ و سال چهارم رشته پزشکی دانشگاه آزاد تبریز بود. بعد از ظهر چهارشنبه در تطاهرات شرکت می‌کند و شامگاه همین روز بر اثر شلیک گلوله ساچمه‌ای از فاصله نزدیک و از پشت سرش در جا کشته می‌شود.

سرکوبگران مانند موارد مشابه دیگر، حاصر نبودند جسدش را تحویل خانواده دهند و ادعا می‌کردند که او از بلندی افتاده و با فرو رفتن میلگرد در بدنش کشته شده است.

جزییاتی از نحوه کشته شدن آسو قادری در بانه

  1. تصاویری از پیکر آسو قادری، که بر اساس گزارش‌ها روز پنجشنبه ۲۶ آبان در بانه با شلیک گلوله کشته شده، به دست بی‌بی‌سی رسیده است.بر اساس اطلاعاتی که به بی‌بی‌سی رسیده، پیکر آسو قادری شبانه به خاک سپرده شده است.شهرام قادری، برادر آسو در فایل صوتی که برای بی‌بی‌سی فرستاده گفت که آقای قادری در خودرو، همراه برادر دیگرشان، و در راه بازگشت از خانه مادربزرگشان بوده که مورد ضرب گلوله قرار گرفته است.یک منبع مطلع هم به بی‌بی‌سی گفت که آقای قادری مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته است که دو گلوله به سر و یک گلوله به شانه او اصابت کرده است. تصاویری که از شستن پیکر او به دست بی‌بی‌سی رسیده و قابل نشر نیست، جای گلوله‌ها را نشان می‌دهد.این منبع مطلع گفت که «ماموران پس از شلیک، او را از ماشین بیرون کشیده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.»شهرام قادری، برادر آسو در فایل صوتی که برای بی‌بی‌سی فرستاده می‌گوید که «برای آسو پرونده حمل سلاح تشکیل شده است» و این ادعا را رد می‌کند.

     

 

 

خانه خمینی در خمین را آتش زدند ، آتش زدند.

‌ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به پنجشنبه ۲۶ آبان و شهر خمین است.

افرادی که روی ویدیوها صحبت می‌کنند می‌گویند که «خانه خمینی را آتش زده‌اند».

اشاره آنها می‌تواند به مجموعه بیت «خانه-موزه‌ خمینی» در شهر خمین باشد که به محل زندگی و اقامت روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی تعلق دارد که اکنون به عنوان موزه ای برای حفظ آثار او بدل شده است.

در دو ماه اخیر که اعتراض‌ها در ایران ادامه داشته، بارها اماکنی از جمله ساختمان‌های بسیج و حوزه علمیه آتش زده شده است.

غروب پنجشنبه تصاویر مختلفی از حضور گسترده معترضان در خیابان‌های خمین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

خشم و واکنش چهره‌های سرشناس به کشته شدن کیان پیرفلک

تصویر

‌کشته شدن#کیان_پیرفلک، کودک ۱۰ ساله اهل#ایذهدر ۲۵ آبان که بنا به گفته شاهدان و منابع نزدیک به خانواده با رگبار ماموران به خودرو خانوادگی آنها رقم خورد، موجی از واکنش را در میان کاربران توییتر و اینستاگرام و چهره‌ها برانگیخته است.از#شقایق_فراهانیکه به تندی به صندوق کودکان سازمان ملل اعتراض کرده و یونیسف را متهم به سکوت کرده است و#هنگامه_قاضیانیکه در متنی احساسی به «قتل» ۵۲ کودک اعتراض کرده و جمهوری اسلامی را «حکومت بچه‌کش» خوانده تا#عارف_غلامی، فوتبالیست استقلال که به کشته شدن کودکان و زنان در اعتراضات واکنش داده و#صابر_ابر، بازیگر که شعری برای او سروده است.ورق بزنید و واکنش#یاشار_سلطانی، ‌خبرنگار،#اصغر_فرهادی، فیلمساز اسکاری،#شهاب_حسینی،‌ سینماگر،#شقایق_دهقان، بازیگر و#علی_کریمی، فوتبالیست سابق تیم ملی ایران و بایرمونیخ آلمان را بخوانید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.