رفتن به محتوای اصلی

گل سرخ دیگری به دست نظام پلید آخوندی پرپر شد.
19.11.2022 - 05:39

چشمهای پدر #کیان_پیرفلک به دنبال جگرگوشه اش میگردد

مهسی امینی

گلوله به نزدیکی ستون فقرات او خورده و به وی قول داده اند پس از عمل جراحی بعدی، کیان و رادین و همسرش را نزد او بیاورند

در ۲۸ آبان؛ اعتصاب، تحصن دانشجویی، تجمع خیابانی و تدفین اعتراضی کشته‌شدگان. میثم پیرفلک زنده است و هنوز از مرگ کودکش خبر ندارد.

 

 

روز شنبه ۲۸ آبان، خیابان‌ها و شهرهای مختلف ایران صحنه اعتراض شد. از اعتصاب کارکنان کروز (تولید‌کننده قطعات یدکی خودرو) و کسبه و بازاریان تا تجمع‌های خیابانی، تحصن و اعتراضات دانشجویی و دانش‌آموزی و شعارهای اعتراضی مردم در مراسم تدفین و تشییع کشته‌شدگان خیزش انقلابی.

اعتراضات خیابانی، اعتصاب‌های گسترده و تجمع‌ها و تحصن‌های دانشجویی از صبح روز شنبه در شهرهای مختلف ایران آغاز شد. در این روز، مراسم تشییع پیکر یجاد قائمی، حمیدرضا روحی و کمال احمدپور، دو تن از جوانان کشته‌ شده در جریان اعتراضات، در شهر زیبای تهران و مهاباد، با حضور پرشمار مردم برگزار شد.

شماری از مردم دیواندره استان کردستان به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

گزارش‌ها حاکی از کشته و زخمی شدن چند شهروند در پی حمله نیروهای سرکوبگر به تجمع مردمی در این شهر، است.

مردم اردبیل به خیابان آمده و شعارهایی چون «‌مردم آذربایجان نمی‌‌توانند این ذلت را تحمل کنند» سر دادند.

 

جامعه جهانی بهائی معرفی بهائیان به عنوان «عامل ناآرامی» دانشگاه‌های ایران را «ادعاهای بی‌اساس» خواند

جامعه جهانی بهائی از موجی از اتهامات حکومت ایران نسبت به بهائیان از جمله اینکه «بهائیان را عامل ناآرامی در دانشگاه‌های ایران معرفی می‌کنند» انتقاد کرد و آن را «ادعاهای بی اساس» خواند.

سیمین فهندژ، نمایندۀ جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل می‌گوید:«دروغ‌های آشکار حکومت، ایرانیان یا سایرین در جامعۀ بین‌الملل را دیگر فریب نمی‌دهد. واهی بودن متهم کردن بهائیان به ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها در خور تأمل است.»

او در ادامه می‌گوید که «با وجود اخراج دانشجویان بهایی به شکل سیستماتیک در طول حکومت جمهوری اسلامی،‌ حال به راه‌اندازی تظاهرات دانشگاهی متهم شده‌اند. مایه شرمساری است که حکومت برای ایجاد هراس، بی‌اعتمادی و اختلاف میان بخش‌های مختلف اجتماع ایران به چنین ترفندهای فریب‌انگیز و مسخره‌ای روی می‌آورد.»

در جدیدترین موج سرکوب بهائیان ایران که از اواخر ماه ژوئیه شروع شد،‌ از ماه سپتامبر تاکنون «۲۹بهائی در ایران دستگیر شده‌اند.»

جامعه جهانی بهائی درباره ادامه آزار بهائی ها می‌گوید: «ده نفر از بهائیانی که بازداشت شده بودند با قید وثیقه آزاد شده‌اند در حالی که چندین نفر بدون طی شدن رویۀ قضایی همچنان در بازداشت به سر می‌برند. محل نگهداری برخی از این افراد مشخص نیست و از برخی از آن‌ها از زمان بازداشت تاکنون اطلاعی در دست نیست.»

سیمین فهندژ، نمایندۀ جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل با اشاره به ۴۳ سال رنج و دردی که بهائیان ایران از سوی حکومت جمهوری اسلامی متحمل شدند، می‌گوید: «در حالی که قلب ما از دیدن رنج همۀ ایرانیان به درد آمده است، ما همچنان شاهد سرکوب بهائیان ایران هستیم، گروهی که با رنج بی‌عدالتی از سوی حکومت کاملاً آشنا هستند.»

 

در شامگاه ۲۷ آبان؛ مردم معترض در شهرهای مختلف ایران به خیابان آمدند

شامگاه جمعه مردم معترض در شهرهای مختلف کشور به خیابان‌ آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. این تجمعات شبانه در حالی برپا شدند که مردم زاهدان جمعه اعتراضی دیگری را پشت سر گذاشتند و مراسم تشییع و سوم کشته‌شدگان در شهرهای دشتی، ایذه، سمیرم، بوکان و مهاباد به عرصه اعتراض بدل شد.

همچون روزهای گذشته، خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی در روز جمعه ۲۷ آبان هم ادامه یافت و مردم شهرهای دشتی پارسیان، یاسوج، سقز، بوکان، ایلام، تویسرکان، خوی، پاوه، قزوین و ...، شبانه به خیابان‌ها آمدند و با بر‌پایی آتش، تجمعاتی اعتراضی شکل دادند.

آغاز تجمع جهانی ایرانیان از نیوزیلند

تجمع جهانی ایرانیان در حمایت از اعتراضات سراسری در ایران در نیوزیلند آغاز شده است. قرار است امروز تجمعاتی در بیش از صد شهر دنیا در حمایت از معترضان در ایران برگزار شود.

گل سرخ دیگری به دست نظام پلید آخوندی پرپر شد.

 

ارشیا سلطانیه از زنجان که فقط ۱۲ سال داشت، شب گذشته جانش را فدای آزادی کرد

شعار مرگ بر خامنه‌ای در تجمع اعتراضی اکبرآباد نسیم شهر

ویدیوهایی از اکبرآباد (نسیم‌شهر) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد معترضان به خیابان رفته و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمی‌دهند. ویدیوهای دیگری هم از شلیک نیروهای امنیتی به سمت معترضان در این منطقه در شاماه ۲۷ آبان منتشر شده است.

خاکسپاری امیر فراستی شاد، از جان‌باختگان اعتراضات شبانه در پیرانشهر انجام شد

تصویر

‌بنابر ویدیوهایی که غروب جمعه از شهر پیرانشهر در غرب ایران مخابره شده، جمع بزرگی از مردم این شهر در تاریکی شب پیکر یکی از کشته شدگان به نام «امیر فراستی شاد» را به خاک می‌سپارند.آن طور که گفته می‌شود او در جریان اعتراضات امروز - جمعه ۲۷ آبان - کشته شده است و پدر او بر سر مزارش می‌گوید: او فرزند من نبود، فرزند مردم بود».یک منبع مطلع به بی‌بی‌سی گفت که پیکر امیر فراستی شاد در مسیری حدود سه کیلومتری از مسجد حضرت اسماعیل به خانه او و از آنجا به آرامستان تشییع شده است.یک منبع مطلع به بی‌بی‌سی گفت پیکر امیر فراستی شاد «به دلیل فشارهای امنیتی شبانه به خاک سپرده شد اما با این وجود تعداد بسیاری به مراسم آمدند و پیکرش روی دوش مردم تا آرامستان کهنه‌خانه پیرانشهر تشییع شد».در تصاویر مختلفی که از این مراسم مخابره شده هم جمع بزرگ از حاضران خشمگین شعار سر می‌دهند و به زبان کردی «وعده انتقام می دهند» و شعار مرگ بر خامنه‌ای سر می‌دهند.بر اساس گزارش‌ها، پس از خاکسپاری مردم وارد شهر شدند و به کلانتری، اداره ثبت احوال رفتند. یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفت که در مقابل کلانتری نیروهای امنیتی به معترضان شلیک کردند. او افزود که «دو نفر در این درگیری زخمی شدند».ویدیوهایی از آتش زدن اداره ثبت احوال پیرانشهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

 

شعار مرگ بر خامنه‌ای در تجمع اعتراضی اکبرآباد نسیم شهر

ویدیوهایی از اکبرآباد (نسیم‌شهر) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد معترضان به خیابان رفته و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمی‌دهند. ویدیوهای دیگری هم از شلیک نیروهای امنیتی به سمت معترضان در این منطقه در شاماه ۲۷ آبان منتشر شده است.

دو رفیق بودند. دیشب محمد حسن‌زاده را کشتند

مهسی امینی

دو رفیق بودند. دیشب محمد حسن‌زاده را کشتند. این پیکر محمد است. شهریار محمدی، تا صبح کنار جسد رفیقش ماند. شب آخر بود. فردایش محمد را به خاک سپرد. همراه مردم ⁧‫#بوکان‬⁩. سرکوب‌گران، این‌بار به سوی شهریار شلیک کردند. شهریار را هم کشتند. دو رفیق بودند. امشب دیگر هیچ‌کدامشان تنها نیستند.

برگرفته از توییت سامان رسولپور

زینب_مولایی_راد مادر کیان_پیرفلک را می‌خواستند بشکنند.

مهسی امینی

مادر #کیان_پیرفلک را می‌خواستند بشکنند. این‌ها تاب زنان قوی را ندارند. زنی که جسد جگرگوشه‌اش را بیاورد خانه و دورش یخ بریزد که مبادا جسدش را بدزدند. زنی که در خاکسپاری پسرش با صدای بلند بگوید قرآن نخوانید بچه‌‌ام از قرآن متنفر بود!

زنی که سر خاک پسرش زمزمه شهامت سر دهد و شعری بچه‌گانه علیه ظلم و ظالم بخواند.

مجبورش می‌کنید بگوید من نبودم آن شعر را خواندم، من نبودم در صفحه‌م آن‌ چیزها را علیه شما نوشتم. شما آخرین تیر ترکش خود را زدید و همسر تیر‌خورده‌اش را در بیمارستان گروگان گرفتید که عمل سوم جراحی و زنده ماندن همسر بستگی به #اعتراف_اجباری او دارد‌. ( یکی از فامیل‌هایش گفته پسر کوچک‌تر را هم تهدید کردند می‌کشند)

زبانش چیزهایی می‌گفت اما ما در چشمانش جز حقیقت ندیدیم.

این تمهیدها نخ-نما شده.

سخنگوی سازمان ملل: «عمیقا نگران افرایش خشونت علیه معترضان هستیم»

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد، روز ۱۸ نوامبر به اعتراض‌ها و کشته و زخمی شدن معترضان در ایران واکنش نشان داد گفت: «ما همه برخوردهایی را که به زخمی شدن و مرگ انجامیده، از جمله آتش گشودن در ایذه و احکام اعدام را محکوم می‌کنیم.»

وقتی در جمجمه به جای مغز، پِهِن باشد، نتیجه اش این می شود…

مهسی امینی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.