رفتن به محتوای اصلی

مقام‌های امنیتی از ما آشوری ها خواستند در اعتراضات شرکت نکنیم ولی ..
19.11.2022 - 22:51

 

 

مقام‌های امنیتی «درباره فعالیت اعتراضی مسیحیان ایران به نمایندگان جامعه مسیحی هشدار داده‌اند»

یوناتن بت‌کلیا رئیس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران از صدور بیانیه اعتراضی از سوی برخی از مسیحیان ایران انتقاد کرده

 

یوناتن بت‌کلیا رئیس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران از صدور بیانیه اعتراضی از سوی برخی از مسیحیان ایران انتقاد کرده

یوناتن بت‌کلیا، رئیس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران گفته است که پس از شروع اعتراضات سراسری در ایران، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان جامعه مسیحیان ایران جلساتی برگزار کرده اند و به آنها درباره فعالیت اعتراضی شهروندان این گروه مذهبی هشدار داده اند.

آقای بت‌کلیا به خبرگزاری ایسنا گفته است «نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، قضایی، سیاسی، نظامی و انتظامی» با «نماینده مسیحیان در مجلس شورای اسلامی و اسقف و کشیشان مسیحی جامعه آشوری» جلسه برگزار کرده اند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران «مقامات در این جلسات به عزیزان آشوری گفته‌اند «دل‌مان نمی‌خواهد حتی یک نفر از شهروندان مسیحی دستگیر شوند پس خودتان مدیریت کنید.» 

پیش از این برخی از منابع خبری نزدیک به جامعه مسیحیان ایران گزارش داده بودند که در جلسه‌ای که شماری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران با رهبران جامعه آشوری و کلدانی ایران حضور داشتند به آنها هشدار داده شد «از هرگونه دخالت در اعتراضات خودداری کنند و اجازه ندهند به وجهه جامعه آشوری نزد نظام خدشه‌ای وارد شود».

 در حال حاضر شارلی انویه تکیه نماینده آشوری ها در مجلس شورای اسلامی است.

 

اذعان به وجود اعتراض در میان مسیحیان ایران

اعتراضات در ایران وارد سومین ماه خود شده است

 

اعتراضات در ایران وارد سومین ماه خود شده است

در حالی که اعتراضات در ایران وارد سومین ماه خود شده است، رئیس هیات مدیره انجمن آشوریان ایران برای اولین بار و به طور تلویحی از وجود اعتراض در میان مسیحیان ایران به سیاست های جمهوری اسلامی ایران خبر داده و گفته «شاهد اظهارنظرها، پیام‌ها و رفتارهایی از برخی هم‌کیشان مسیحیم هستم که شاید تعداد بیشتری از آنان در خارج از ایران اقدام به تحریک جوانان می‌کنند».

آقای بت‌کلیا از صدور بیانیه اعتراضی از سوی برخی از مسیحیان ایران انتقاد کرده است.

پیش از این شورای کلیساهای ایرانی همگام که بر اساس گزارش ها بر کلیساهای ایرانی خارج از کشور نظارت می کند در بیانیه ای که پس از شروع اعتراضات به مرگ مهسا امینی در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد، منتشر کرد، «سرکوب نظام‌مند زنان و نقض حقوق بشر در ایران» را محکوم و خواستار «آزادی، عدالت و حقوق برابر برای همه ایرانیان» شده بود.

در این بیانیه گفته شده بود «ما نیزمانند بسیاری از مردم کشورمان که با شجاعتی بی‌نظیر، پس از جان باختن مهسا، در خیابان‌های شهرهای کشورمان دست به اعتراض زده‌اند، تحمیل حجاب اجباری به مردم ایران را که دارای تنوع دینی، قومی، فرهنگی و عقیدتی هستند، نقض مسلم حقوق بشر» می دانیم.

آشوریان ایران از جمله اقلیت های مذهبی هستند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آنها را بر خلاف بهائیان به رسمیت می‌شناسد.

انتقاد از «افزایش بازداشت و آزار و اذیت بهائیان ایران»

همزمان با گزارش ها از وجود اعتراض در میان ایرانیان غیرمسلمان از وضعیت حاکم بر کشور، جامعه جهانی بهائیان در گزارشی که به تازگی منتشر کرده گفته است که در جدیدترین موج سرکوب بهائیان ایران از ماه شهریور تاکنون ۲۹ بهائی در ایران دستگیر شده‌اند و آزار و اذیت آنها در خارج از زندان به ۳۰۰ مورد رسیده است.

از زمان آغاز اعتراضات جاری در ایران، شمار متعددی از شهروندان بهایی ایران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

گزارش جامعه جهانی بهائیان به شرایط وخیم بهائیان بازداشت شده در زندان های ایران پرداخته و از جمله به بازداشت کودکان بهایی اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش در هفته های اخیر دو پسر شانزده ساله بهایی از سوی ماموران جمهوری اسلامی ایران مورد بازجویی و ضرب‌ و شتم قرار گرفتند و سپس بازداشت شدند.

بیانیه جامعه جهانی بهائیان می گوید این دو «چندین ساعت بدون اطلاع خانواده‌هایشان در بازداشت بودند و بعدتر در حالی که خانه‌هایشان مورد بازرسی قرار گرفته بود و وسایل شخصی‌شان توقیف شده بود آزاد شدند».

در این گزارش از احضارهای پیاپی بهائیان و آزار و اذیت اقوام غیربهایی آنها در هفته های اخیر انتقاد شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.