رفتن به محتوای اصلی

آرام مجد در شاهی (قایم شهر) بدست مزدوران خامنه ای به قتل رسید ؛ بادش گرامی باد۳۰ آبان
اخرین اخبار
24.11.2022 - 08:05

آرام مجد در شاهی (قایم شهر) بدست مزدوران خامنه ای به قتل رسید ؛ بادش گرامی باد۳۰ آبان

مهسی امینی

مهسی امینی

دادستان مرکز خراسان رضوی خبر داد؛ اتهام محاربه برای کشته شدن دو بسیجی

دادستان مرکز خراسان رضوی می‌گوید کیفرخواست پرونده خیابان حرعاملی و کشته شدن دو بسیجی صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

به گزارش تسنیم، محمدحسین درودی گفته «این پرونده، طی یک هفته طبق موازین قانونی امر شناسایی، دستگیری و رسیدگی به پرونده مذکور در شعبه ویژه بازرسی انجام و اتهام محاربه برای متهم صادر شد».

او نامی از متهم نبرده و گفته برای شماری از بازداشتی‌های اخیر رای صادر شده است.

خبرگزاری تسنیم مدعی شده، عصر روز پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در منطقه چهارراه حرعاملی مشهد تعدادی با «تهدید و ارعاب» قصد تعطیلی کسبه این محل را داشتند و تعدادی از این افراد با چاقو به پنج بسیجی حمله کرده و دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده را کشته و سه نفر از آنها را زخمی کردند.

تصویری از سنگ مزار مهسا ژینا امینی

تصویر

مژگان افتخاری، مادر مهسا ژینا امینی، تصویری از سنگ مزار دخترش که به تازگی نصب شده است منتشر کرد. بر روی تصویر مهسا شعری از احمد شاملو نوشته شده: «نامت سپیده دمی‌ست که بر پیشانی آسمان می‌گذرد؛ نامت متبرک باد»

انتشار ویدئویی از مروارید کاشیان، سینماگر بدون حجاب اجباری

مروارید کاشیان، سینماگر ایرانی، به تازگی ویدیویی بدون روسری از خود شبیه ویدیو هنگامه قاضیانی، بازیگر سنما منتشر کرده است.

 

نگرانی درباره وضعیت شهروند بهایی بازداشت‌شده در اصفهان

پروا بهداد، شهروند بهایی شامگاه ۲۳ آبان از خانه‌اش در بهارستان اصفهان دستگیر شده و طی این ۱۱ روز به گفته خواهرش تنها یک تماس ۲ دقیقه‌ای با خانواده داشته که در طی آن تماس وضعیت روحی مناسبی نداشته است.رویا بنداد خاهر پروا بهداد می‌گوید که خانواده به شدت نگران وضعیت او است. به گفته خانم بنداد، پروا پست‌های اعتراضی در صفحه شخصی خود منتشر می‌کرد و پیش از بازداشت شدن تذکر گرفته بود.در روزهای گذشته شماری دیگر از اعضای جامعه بهائیان دستگیر شده‌اند.

اعتراضات ضدحکومتی در چند نقطه اصفهان

در شامگاه چهارشنبه، سوم آذر تصاویری از شکل‌گیری تجمعات ضدحکومتی در چند نقطه اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. معترضان در برخی از این تجمعات در حمایت از کردستان شعار می‌دهند.

ادامه خیزش انقلابی در شهرهای مختلف همزمان با تشدید اقدامات سرکوب‌گرانه حکومت

مهسی امینی

جوانان محلات تهران در فراخوانی مشترک با جوانان سراسر ایران خواستار برگزاری اعتراضات در خیابان‌های سراسر کشور در روز پنجشنبه شد.

جمعی از اهالی قلم کردستان نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام همراهی با خیزش انقلابی هم‌میهنان، کشتار معترضان در «جای-جای ایران و به‌ویژه در این چند روز گذشته در کردستان» را محکوم کرده و خواستار استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس شدند.

از سوی دیگر، اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران با اشاره به خیزش انقلابی مردم ایران، اعلام کردند در اعتراض به مدیریت کلان فرهنگی و هنری کشور و در همراهی با مردم ایران به صورت دسته‌جمعی استعفا می‌کنند.

همچنین جمعی از فعالان حوزه تئاتر در ایران، از جمله سیاوش پاکراه، علی شمس، مصطفی کوشکی، شهاب آگاهی، آرمین جوان و امیرحسین دوانی، نیز با انتشار متنی در اینستاگرام اعلام کردند: «زین پس در ساخت و تماشای هیچ اثری که زن را مقید به حجاب اجباری نماید، مشارکت نمی‌کنیم.»

#سحر_حسینی ۲۱ ساله ساکن تهران ۵ روز پیش توسط مزدوران ج ا ربوده شده و خبری از او موجود نیست

مهسی امینی

 

 

افزایش واکنش‌ها به بازداشت وریا غفوری؛ حسین زمان می‌گوید «برایتان گران تمام می‌شود»

خبر بازداشت وریا غفوری، بازیکن شناخته شده فوتبال، بازتاب گسنرده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و موجی از واکنش‌ها و حمایت‌ها از آقای غفوری به راه افتاده است.

حسین زمان خواننده پاپ در توئیتر نوشته «این بگیر و ببندهای پی در پی یعنی وحشت همه وجودتان را گرفته. فراموش نکنید تیغ کشیدن به روی کسانی که محبوب مردم می باشند برایتان گران تمام خواهد شد».

اتهام وریاغفوری «توهین و تخریب تیم‌ملی» عنوان شده است.

پرچم سه رنگ ایران با شعار زن زندگی آزادی در مسابقات کاراته بانوان آلمان توسط پریسا ابراهیمی

آمار جدیدی از جان باختگان اعتراضات کنونی ایران را منتشر کرد

مهسی امینی

خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ایران - هرانا - آمار جدیدی از جانباختگان اعتراضات جاری در ایران را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در این مدت جان باختن ۴۴۰ نفر از جمله ۶۱ کودک زیر ۱۸ سال تایید شده است. در این مدت ۵۶ تن از نیروهای امنیتی هم کشته شده‌اند.

هرانا برگزاری تجمع‌های اعتراضی در ۱۵۶ شهر و ۱۴۳ دانشگاه را هم گزارش کرده است.

تداوم اعتصاب‌ها و فراخوان برای اعتصاب سراسری در روز پنجشنبه سوم آذر

با تداوم خیزش انقلابی در ایران علیه جمهوری اسلامی، اعتصاب کارکنان و کارگران برخی شرکت‌ها همچنان ادامه دارد. همزمان فراخوانی برای اعتصاب سراسری در روز پنج‌شنبه سوم آذر منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویر رسیده ، کارکنان آتش‌نشانی مشهد روز چهارشنبه دوم آذر مقابل استانداری این شهر دست به تجمع زده و شعار دادند: «نگاه پشت شیشه جواب ما نمی‌شه ...»

مولوی عبدالحمید: آیا منصفانه است اعتراضات کردها با گلوله جنگی پاسخ داده شود؟

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در توییتر خود با اشاره به فقر، سرکوب و تبعیض مذهبی جمهوری اسلامی علیه کردهای ایران از برخورد خشونت‌آمیز اعتراضات مردم کردستان انتقاد کرده است.

در جریان اعتراضات جاری در ایران، شهر زاهدان و برخی دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان هم شاهد برخورد خونین نیروهای حکومتی علیه مردم بوده‌اند.

گزارش آسیب ناشی از شلیک گلوله ساچمه‌ای به چشم معترضان

دو چشم پارسا قبادی، جوان ۱۸ ساله‌ در اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای توسط ماموران حکومتی در کرمانشاه به شدت آسیب دیده و در برخی گزارش‌ها احتمال تخلیه چشم‌های او عنوان شده است.

در جریان اعتراضات جاری در ایران، کاربرد انواع اسلحه از جمله تفنگ ساچمه‌ای و تفنگ جنگی توسط ماموران حکومتی گزارش شده هرچند مقامات حکومت معمولا این گزارش‌ها را تکذیب کرده و مسئولیت شلیک و کشتن و زخمی کردن معترضان را متوجه خود معترضان کرده‌اند.

Social embed from twitter

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.