رفتن به محتوای اصلی

ایران لیست کامل مسافران ایرانی را از قطر دریافت کرده
26.11.2022 - 14:43

آرش صادقی در زندان بر اثر سرطان هر روز داره به مرگ نزدیکتر میشه

آرش صادقی در زندان بر اثر سرطان هر روز داره به مرگ نزدیکتر میشه

وظیفه ما است که صدایش باشیم، تنهایش نگذاریم و کنار خانواده آرش باشیم

آرش ی که تمام زندگیش را برای آزادی ما گذاشت

شکر خدا امروز #حسین_رونقی آزاد شد

از امروز برای آزادی آرش تلاش کنیم

آرش را دریابیم

مهسی امینی

ایران لیست کامل مسافران ایرانی را از قطر دریافت کرده

گروه هکری بلک‌ریوارد فایل صوتی دیدار قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج با گروهی از خبرنگاران بسیجی را در اختیار ایران اینترنشنال قرار داده که در آن اعلام می‌شود ایران از قطر لیست تمام مسافران ایرانی دارای بلیت‌های جام جهانی را درخواست کرده و از همکاری قطر ابراز رضایت کرده‌اند.

بر اساس این فایل صوتی که در پی هک خبرگزاری فارس به دست آمده، قریشی در نشست با بسیجی‌ها در روز سه‌شنبه ۲۴ آبان همچنین می گوید قطر قول داده مانع حضور افراد مدنظر جمهوری اسلامی از جمله خبرنگاران ایران اینترنشنال در جام جهانی شود

مروری کوتاه بر ایستگاه خبر تا این لحظه

  • در پی انتشار فراخوان‌ها برای اعتصاب کامیون‌داران، امروز ویدیوهایی از چند منطقه از جمله اتوبان کاشان، جاده شاپور اصفهان، قزوین و بندرعباس منتشرشده که کاهش ترافیک کامیون‌ها و توقف آنها در برخی ایستگاه‌ها را نشان می‌دهد.
  • هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تئاتر که هفته پیش بازداشت شده بود، آزاد شده است.
  • علی صالحی، دادستان تهران گفته است که «۴۶ زندانی» که شماری از آن‌ها از معترضان بازداشتی بودند، آزاد شده‌اند.
  • حدف نماد جمهوری اسلامی(الله) در پرچم جمهوری اسلامی توسط حساب کاربری تیم فوتبال آمریکا در توئیتر با واکنش رسانه‌های حکومتی در ایران روبرو شده است.
  • اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان گفته است کیفرخواست توماج صالحی به اتهام «افساد فی الارض» صادر و به دادگاههای عمومی و انقلاب ارجاع شده، اما هنوز جلسات دادگاه او برگزار نشده است.
  • تجمعات اعتراضی در بعضی دانشگاه‌های ایران

 

تقدیر کادر درمان از حسین رونقی

‌احمد رونقی، پدر حسین رونقی با انتشار عکسی از او روی تخت بیمارستان خبر داد که پسرش تحت درمان است.همزمان ویدیویی از حسین رونقی منتشرشده که او روی ویلچر در بیمارستان در احاطه تعدادی از هوادارانش که برخی از آنها کادر درمان هستند قرار دارد.این افراد بابت سلامتی او بعد از ۶۸ روز اعتصاب غذا و شرایط سخت زندان ابراز خوشحالی می‌کنند.آقای رونقی دیروز به قید وثیقه آزاد و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

 

رضا اسدآبادی، خبرنگار حوزه کارگری خبرگزاری ایلنا بازداشت شد

روزنامه نگار

 

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از بازداشت رضا اسدآبادی، خبرنگاره حوزه کارگری خبرگزاری ایلنا توسط ماموران اطلاعاتی خبر داده است.

براساس این گزارش از علت بازداشت و محل نگهداری این روزنامه نگار اطلاعی در دست نیست و از زمان بازداشت تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته است.

براساس آمارهای فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، اززمان شروع اعتراضات در بیش از دو ماه گذشته، بیش از «۵۰ روزنامه نگار» بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی، خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

تحصن اعتراضی دانشجویان دانشگاههای شریف و خواجه نصیر تهران

تصاویری امروز یکشنبه (۶ آبان) از تحصن دانشجویان دانشگاههای شریف و خواجه نصیر در حمایت از اعتراضات مردمی منتشر شده است.

بهروز چمن آرا، استادیار دانشگاه کردستان بازداشت شد

شبکه حقوق بشر کردستان از بازداشت بهروزچمن آرا، رئیس سابق پژوهشکده کردستان شناسی و استادیار گروه زبان و ادبیات کردی دانشگاه کردستان در سنندج خبر داده است.

به گفته این شبکه حقوق بشری آقای چمن آرا جمعه شب ( ۴ آذرماه) در مسیر خانه‌اش در سنندج توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و تاکنون از وضعیت محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

گفته شده که این استاد دانشگاه در روزهای اخیر به دلیل تحصن و اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه در دانشگاه کردستان تحت فشار شدید نیروهای امنیتی بوده است.

 

حمایت جمعی از معلمان مهاباد از یک معلم زندانی و وریا غفوری

سوران اسکندر لطفی و وریا غفوری

جمعی از معلمان شهر مهاباد ایران پیامی در حمایت از سوران اسکندر لطفی، معلم زندانی و زندانی و وریا غفوری، کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال تهران که بازداشت شده، صادر کرده و گفته‌اند: «کشتن، حبس و ضرب و شتم، نه اراده های شیفتهٔ آزادی را سست کرده و نه از بزرگی انسان های شرافتمند کاسته است».

آنها نوشته‌اند: «ما جمعی از معلمان شهر مهاباد استان آذربایجان غربی، ضمن اینکه خواستار آزادی بدون قید و شرط معلمان و معترضان و حق خواهان محبوس در زندان هستیم؛ ضرب و شتم سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران کاک اسکندر سوران لطفی، را در زندان شدیدا محکوم می‌کنیم».

این معلمان همچنین گفته‌اند که وریا غفوری «صدای بی صدایان» و مدافع «حقوق به تاراج رفتهٔ مردمان این مُلک بلا دیده و جفا کشیده» بوده است.

خامنه ای چهار خط قرمز اعلام کرده،عدم رابطه با امریکا،محوریت شورای نگهبان، عدم رفع حصر،حجاب اجباری

خامنه ای چهار خط قرمز اعلام کرده،عدم رابطه با امریکا،محوریت شورای نگهبان، عدم رفع حصر،حجاب اجباری.با این خطوط قرمز اصلاح طلبان چه چیز را می خواهند اصلاح کنند؟
مردم خیابان را دارند و قدرت اعتراض که ادامه می یابد. ایده های و راه های جدید هم خلق می شود.

تصویر

 

 

 مجسمه‌ «دختر نترس» را در حمایت از انقلاب دختران شجاع ایران، در خیابان روبروی سفارت ایران در اسلو قرار دادند

کریستیان ریگنس ‏Chiristian Rignes مجسمه‌دار مشهور نروژی، امروز یکی از مجسمه‌هاش به نام «دختر نترس» رو در حمایت از انقلاب دختران شجاع ایران، در خیابان روبروی سفارت ایران در اسلو قرار داد !

تصویر

بیانیه جمعی از فرهنگیان بانه در ارتباط با حوادث اخیر

جمعی از فرهنگیان بانه در بیانیه‌ای درباره حوادث اخیر، تاکید کرده‌اند که مردم با صبوری به مسئولان فرصت داده‌اند تا مشکلات را حل کنند اما مسئولان تنها به فکر خود و اطرافیانشان بوده‌اند.

آنها در ادامه این بیانیه آورده‌اند که مردم خیابان را برای بیان مطالباتشان برگزیده‌اند اما حاکمیت هنوز صدای آنها را نشنیده است.

جمعی از فرهنگیان بانه مطالبات خود را در این بیانیه مطرح کرده و خواستار توقف سرکوب و خشونت‌ها، حفظ حرمت اماکن آموزشی و تربیتی شده‌اند.

آنها ادامه داده‌اند: «نیروهای نظامی و انتظامی که برابر نص صریح قانون، در هیچ شرایطی حق ورود به اماکن آموزشی و تربیتی را ندارند.»

جمعی از فرهنگیان بانه همچنین خواستار آزادی بی‌قیدوشرط زندانیان تمامی حوادث اخیر بویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان و عدم تعقیب مجروحین و بازداشت شدگان و پرهیز از پرونده‌سازی کیفری برای آنان شده‌اند.

در ادامه این بیانه بر «جلوگیری از اقدامات افراد نقابدار و خودسر که باعث و بانی خشونت و ناامنی در جامعه شده و هرازچند گاهی اموال عمومی و خصوصی را تخریب و نابود کرده‌اند»‌ تاکید شده است.

این فرهنگیان همچنین خواستار شناسایی افراد و مسببان کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی‌دفاع و دادگاهی کردن و پیگیری قضایی آنان شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که به رسالت واقعی خود عمل کرده و از وضعیت منفعلانه خارج شوند.

فرهنگیان بانه همچنین از مواضع مدنی، صریح و به موقع ماموستایان دینی و ائمه جمعه و جماعت و اعتصاب کسبه و بازاریان در همراهی با اعتراضات تشکر و قدردانی کرده است.

جمعی از فرهنگیان بانه از همکاران و عوامل اجرایی مدارس درخواست کرده‌اند « «امنیت و آرامش و سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان و اولیا به مثابه امانتی گرانقدر در نزد آنان را حفظ کنند.»

 

شعار نویسی: روی خون کسایی که کشتی، رقصیدی!

همزمان با گسترش سرکوب اعتراض‌های خیابانی در ایران، اعتراض به جمهوری اسلامی از طریق دیوارنویسی، نوشتن شعار بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی و آویختن پرده‌های حاوی شعار و تصاویر انقلابی از پل‌های عابر پیاده، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.تصاویر برخی از این دیوارنویسی‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، نشان می‌دهند که معترضان شعارهایی علیه حکومت روحانیون و در اعتراض به سرکوب خونبار و کشتار مخالفان بر روی دیوار می‌نویسند.

 

خبر فوری! همسر وریا غفوری خانم مونا اردلان خبر آزادی وریا را تکذیب کرد.

مهسی امینی

ایرانیان سوئد، آلمان، دانمارک و ترکیه تجمع کردند

 

صدها نفر از ایرانیان خارج از کشور همراه با شهروندان دیگر کشورها، روز شنبه پنجم آذر در تجمعاتی اعتراضی به حمایت خود از خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی ادامه دادند.

همچون دو ماه گذشته، امروز هم در شهرهای پاریس فرانسه، میلان ایتالیا، استانبول ترکیه، استکهلم، گوتنبرگ و مالموی سوئد، برلین و فرانکفورت آلمان، آرهوس دانمارک، بوداپست مجارستان و ...، تجمع‌هایی اعتراضی بر پا شد.

 

صوفیا صوفی: «ملت سالهاست شما را نمی خواهند و باید بروید»

 

«شنبه سیاه دانشگاه» به یاد کردستان، کشته‌شدگان و دانشجویان زندانی

به دنبال انتشار فراخوان مشترک هفت دانشگاه شهر تهران برای برپایی تجمع دانشجویی در حمایت از مردم کردستان با نام «شنبه سیاه دانشگاه»، دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، شریف، بهشتی و ... دست به تحصن و اعتصاب زدند. در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز دانشجویان راهپیمایی کردند.

این تجمع‌های دانشجویی در اعتراض به کشتار مردم مناطق کُردنشین ایران، بازداشت و ممنوع‌الورودی دانشجویان و حمایت از خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت.

معاون استاندار قم: مدیر یک بانک، بخاطر ارائه خدمات به خانم «بی‌حجاب» برکنار شد

معاون استاندار قم می‌گوید مدیر یکی از بانک‌های استان قم بخاطر ارایه خدمات بانکی به یک خانم بی‌حجاب، برکنار شده است.

به گزارش مهر، احمد حاجی‌زاده گفته بخاطر بی توجهی مسئولین یکی از شعب بانک‌های استان در رعایت قانون «عفاف و حجاب»، رئیس شعبه بانک متخلف برکنار شده و تذکرات لازم جهت اجرای این قانون مجدداً به سرپرستی‌ها و مدیران تمام شعب بانک‌های استان داده شد.

خردادماه امسال وزارت کشور قانون موسوم به «حجاب و عفاف» را به همه نهادها ابلاغ کرد که با اعتراض گسترده مردم روبرو شد. جرقه اعتراضات اخیر از گشت ارشاد و تلاش نهادهای حکومتی برای اجرای همین طرح زده شد.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان؛ دانشجویان خواهان استعفا رئیس دانشگاه شدند

‌ویدیوهای منتشر شده در ۵ آذر از دانشگاه صنعتی اصفهان نشان می‌دهد که دانشجویان در شعارهایشان خواهان استعفای رئیس دانشگاه هستند.دانشجویان در اعتراض به مسمومیت غذایی تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه شعار:«مسئول بی‌کفایت استعفا استعفا»«غذای فاسد نمی‌خوایم مدیر قاتل نمی‌خوایم» سر دادند.‌روز پنجشنبه ۳ آذر خبرهایی از مسمومیت شماری از دانشجویان این دانشگاه منتشر شد و گفته شد که به دلیل زیاد بودن شمار مسموم‌شدگان، افزون بر بهداری دانشگاه، شماری به بیمارستان‌های اطراف دانشگاه نیز منتقل شدند.

 

  1. صادق زیباکلام: وضعیت نظامی که برای همراهی مردمی، متوسل به فوتبال می‌شود، «غم‌ا

«شنبه سیاه دانشگاه» به یاد کردستان، کشته‌شدگان و دانشجویان زندانی

به دنبال انتشار فراخوان مشترک هفت دانشگاه شهر تهران برای برپایی تجمع دانشجویی در حمایت از مردم کردستان با نام «شنبه سیاه دانشگاه»، دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، شریف، بهشتی و ... دست به تحصن و اعتصاب زدند. در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز دانشجویان راهپیمایی کردند.

این تجمع‌های دانشجویی در اعتراض به کشتار مردم مناطق کُردنشین ایران، بازداشت و ممنوع‌الورودی دانشجویان و حمایت از خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت

مهسی امینی

برگزاری تجمعات اعتراضی در دانشگاههای ایران

تصاویری از اعتراضات دانشجویان در شماری از دانشگاههای کشور از جمله دانشگاه علم و فرهنگ، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف منتشر شده است.

در این تجمعات دانشجویان با سردادن شعارهایی دست به تجمعات اعتراضی زدند.

اعتراضات در دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

‌ویدیویی از اعتراضات امروز پنجم آذر دانشجویان دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کانال تلگرمی شوراهای صنفی دانشجویان کشور منتشر شده است.دانشجویان معترض در حمایت از دانشجویان بازداشتی سرود «سوگند به خون همرهانم» را همخوانی کردند. تصاویر شماری از دانشجویان بازداشتی نیز در دست معترضان است.

 

تجمعات اعتراضی در استانبول ترکیه

مهسی امینی

تصاویری از اعتراضات امروز شنبه ۵ آذر(۲۶ نوامبر) در استانبول ترکیه به نشانه همبستگی با معترضان ایرانی منتشر شده است.

اعتصاب کارگران شرکت لوازم خانگی پارس

‌تصاویری از اعتصاب کارکنان شرکت لوازم خانگی پارس در شهر صنعتی البرز در الوند در روز شنبه ۵ آذر منتشر شده است.در این ویدیو کارگران شعار می‌دهند: «کارگر داد بزن، حقت را فریاد بزن»

«شنبه سیاه دانشگاه» به یاد کردستان، کشته‌شدگان و دانشجویان زندانی

دانشجویان شماری از دانشگاه‌های کشور روز شنبه پنجم آذر تحصن کردند و اعتصاب خود را ادامه دادند. این تجمع‌های دانشجویی همچون هفته‌های اخیر در اعتراض به بازداشت و ممنوع‌الورودی دانشجویان و حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران شکل گرفت.

به دنبال انتشار فراخوان مشترک هفت دانشگاه شهر تهران برای برپایی تجمع دانشجویی در حمایت از مردم کردستان با نام «شنبه سیاه دانشگاه»، دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر (پلی‌تکنیک)، تهران، شریف، بهشتی، صنعتی اصفهان و ... تحصن و اعتصاب کردند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ هم در همبستگی با مردم کردستان و محکومیت سرکوب شدید در این منطقه، تجمع و تحصن کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در واکنش به مسمومیت بیش از ۲۷۰ دانشجوی این دانشگاه با غذای خوابگاهی، اعتراض کرده و ظروف غذای خود را در محوطه دانشگاه قرار دادند.

 

اعتصاب در کارخانه ذوب آهن اصفهان

‌بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه پنجم آذر، کارکنان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به «عدم تحقق وعده‌های مسئولین این شرکت» اعتصاب کردند.به گفته این اتحادیه، کارگران ذوب آهن خواستار افزایش دستمزد، خود هستند. کارگران ذوب‌آهن اصفهان می‌گویند «دستمزد‌های آنان کمتر از سایر شرکت‌های فولاد در ایران است».کارگران ذوب آهن اصفهان پیش از این هم، در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان اعتصاب کرده بودند.

 

 

بیانیه سه تشکل کارگری در حمایت از مردم کردستان؛ کشتار و نسل کشی محکوم است

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و «گروه اتحاد بازنشستگان» با انتشار بیانیه‌ مشترکی از «مردم تحت ستم کردستان» حمایت کردند و کشتار مردم شهرهای این استان را محکوم کردند.

در این بیانیه که خطاب به «مردم آزاده ایران» نوشته شده گفته شده «داشتن آزادی در عرصه های مختلف جزء حقوق بنیادی و خواست مسلم کسانی است که در چهار دهه گذشته تا به امروز در عرصه های مختلف مبارزاتی قدم برداشته و در این راه تلاش کرده‌اند».

در این بیانیه گفته شده سیستم حاکم نه تنها گوش شنوایی برای ابتدایی ترین خواسته‌ها ندارد، بلکه جواب هر خواست و مطالبه را با گلوله جواب داده‌اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و دو انجمن دیگر با برشمردن «جنایت»هایی که در سال‌های گذشته علیه اقوام و گروه‌های سیاسی صورت گرفته، اعلام کردند«کشتار و نسل کشی را تحت هر عنوان و به هر بهانهای محکوم می کنیم».

آن‌ها همچنین خواستار خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان، آزادی بی قید شرط همه زندانیان و دستگیر شدگان و توقف و موشک‌اندازی به اقلیم کردستان شدند

 

 شمار کشته‌های اعتراضات ۴۴۸ نفر، ۶۳ کودک و نوجوان

کشته ها

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران شمار کشته های اعتراضات اخیر در ایران را اززمان شروع در ۲۶ شهریور تا روز گذشته جمعه (۴ آذرماه)، «۴۴۸ نفر» اعلام کرده است.

هرانا گفته که «۶۳ نفر» از آن‌ها کودک و نوجوان و «۵۷ نفر» هم از نیروهای امنیتی بوده است.

این خبرگزاری شمار بازداشتی‌های اعتراضات را در شهرهای مختلف «۱۸ هزار و ۱۷۰ نفر»‌ اعلام کرده که هویت «۳ هزار و ۳۱۲ » نفر از آن‌ها تاکنون مشخص شده است.

در این گزارش شمار دانشجویان بازداشتی «۵۶۵ نفر» اعلام شده است.

روز گذشته شبکه حقوق بشری کردستان هم اعلام کرد که از زمان آغاز اعتراضات «۱۰۴» شهروند کرد از جمله «۱۱ کودک» در شهرهای مختلف ایران کشته شده‌اند.

البته فعالان حقوق بشر می‌گویند به دلیل فشارهای امنیتی و اختلال در اینترنت و بازداشت خبرنگاران و فعالان، اطلاع‌رسانی درباره قربانیان دشوار است و آمار واقعی بالاتر از آمار ثبت‌شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.