رفتن به محتوای اصلی

«خدمات انجام شده مورد انکار !!»
28.11.2022 - 19:59
تهیه و تنظیم:
مطا لعات کانون علوم اداری ایران

نمونه هائی از خدمات ارزنده حکومت ، بعنوان « گزارش اقتصادی ماه »  :   

۱. گاز/  با پر شدن ۹۳ درصدی مخازن ذخیره گاز مایع آلمان، امید محافظه‌کاران نظام مسلح به زر، زور و تزویر  برای زمستان سخت اروپا با ناامیدی  مواجه، برخی منتقدان  زمستان سخت این دیار خا موشان را  محتمل‌تر دانسته‌اند.

2. سکه / اقدام بانک مرکزی برای عرضه اوراق سکه به جای خود سکه، از سوی فعالان بازار به خالی بودن دست دولت از طلا تعبیر و توانست شیب بیشتری به قیمت این کالای سرمایه‌ای ا ستراتژیک ببخشد.

3. کالا‌های اساسی / رشد قیمت برخی کالا‌های اساسی رقمی بین ۴۰ تا ۸۵ درصد نشان مید هد ، اما بررسی مستقل قیمت‌ ها در ۱۵ ماه اخیر نافی آمار‌های دولتیست و مکانیزم عرضه و تقاضا، حداقل رشد بیشتر کالا‌های اساسی را بر روی رقم ۱۰۰ درصد   قرار داده است .

4. بودجه و مالیات / رقم کسری بودجه  با تمهیدات داهیانه مجموعه به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده، لایحه ترمیم حقوق اقشار مختلف از جمله افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیرو‌های مسلح نیز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری جدید  به زعم منتقدان به ارمغان آورد ، در حالیکه   ۸۳ درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش دولتی و خصولتی  قرار دارد.و «نیروی حقوق بگیر»  با جمعیتی معادل نصف ژاپن ده برابر این کشور میباشد .  

5. نقدینگی و تورم / میانگین سالانه ۲۵ درصد در سال‌های قبل به بیش از ۴۰ درصد افزایش ونقدینگی از ۶۹۰.۷ در شهریور به ۷۱۲.۹ در مهر  رسید. چاپ بی‌امان اسکناس و استقراض دولت منتصب یکدست از سیستم بانکی، جهش فنر تورمی را در پی داشته - پایه پولی کشور در حال حاضر در مقایسه با مهر ۱۴۰۰ قریب ۳۴.۵ درصد رشد و فشار خردکننده تورم بیش از همه بر دوش دهک‌های پایین درآمدی قرار دارد.

6. درآمد سرانه/ برآورد بانک جهانی از درآمد سرانه هموطنان در ۲۰۲۲ بر اساس آمار‌های رسمی حکومت از سوی برخی اقتصاددانان بیش از حد خوشبینا نه ارزیابی شده / بانک مزبور  در شهریور ۱۴۰۱ درآمد سرانه مردم  را ۲۷۵۹ دلار اعلام کرد، این رقم ۸ برابر کمتر از درآمد سرانه شهروندان عربستانی و ۱۱ برابر کمتر از امارات و نصف درآمد هر شهروند ساکن باکو ست.

 درآمد سرانه از ۶۰۳۲ دلار در ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و با توجه به رکود تورمی و نمودار نزولی شاخص‌های اقتصادی، امیدی به افزایش درآمد سرانه  وجود ندارد.

7. مسکن، مصالح ساختمانی، اجاره بها / متوسط قیمت «متر مسکن در تهران» ۴۰ میلیون تومان و رشد بی سابقه اجاره بها نیز مهاجرت قشر تحلیل‌رفته متوسط را به حاشیه شهر‌ها و مناطق مسکونی اقماری در پی داشت. / خرید یک آپارتمان ۷۰ متری بر اساس متوسط قیمت مسکن اعلامی توسط بانک مرکزی برای یک کارگر مجرد در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ سال و در حال حاضر ۳۸ سال به طول می‌انجامد.

تورم نقطه‌ای اجاره بها  در تیر ۱۴۰۰ ،۲۰ درصد و در آبان ۱۴۰۱ به ۴۰ درصد رسید.

8. خودرو / پراید ۱۱۱میلیونی  که در پایان دولت قبل نرخ آن به ۱۳۰ میلیون تومان رسید، پس از ۱۵ ماه با نرخ ۲۱۲ میلیون تومان عرضه میشود ، دیگر خودرو‌های پرتیراژ نیز جهش‌های قیمتی مشابه و شدیدی را تجربه کرده‌اند و  خرید یک پراید معادل ۳ سال حقوق یک کارگر است.

9. فساد / سازمان شفافیت بین‌الملل در گزارش ۲۰۲۱ خود رتبه حکومت از نظر شاخصهای متعدد فسادسنجی را در میان ۱۸۰ کشور  ۱۵۰ اعلام و در سال ۲۰۱۹ در میان ۱۸۰ کشور رتبه ۱۴۶ و در آخرین گزارش این سازمان، حکومت از نظر گستردگی فساد هم ردیف گینه و گواتمالا و یکی از کم‌اعتبارترین برکوراسی‌های دولتی را از نظر سلامت مالی در اختیار دارد

10/ . نفت / برای حفظ تولید نفت به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اولیه نیاز ست. منتقدان تفاهمنامه منعقده با روسیه و چین را صوری اعلام کرده‌اند و برخی آنرا دستاوردسازی جعلی نامیده‌اند. دولت نیز تا به حال هیچ سایت مشخص نفتی که در آن طرف‌های چینی و روس در حال فعالیت استحداثی باشند را معرفی نکرده است.

11. برابری دلار/ در ابتدای انتصاب استاد رئیسی ۲۴  و امروز در کانال ۳6 هزار تومان که به «توطئه دشمنان»بشرحی که در اخر میاید  نسبت داده شده !همچنانکه ارزش پاسپورت این سند معرف توانمندی کشورها از تمامی ابعاد - در رده های اخرین جهانی قرار دارد .

12. فقر / خط فقر در میانه تابستان ۱۴۰۱ به رقم بی سابقه ۱۸ میلیون  تومان معادل ۳ برابر دستمزد یک کارگر رسیده است ...

۱3. اشتغال / با توجه به اعتراف مسئولین جاهل فاسد به عدم تخصیص بودجه به طرح‌های مختلف عمرانی – زیر بنائی و رکود تورمی شدید  همچنین کاهش رشد اقتصادی - متخصصین مستقل، چندان اعتباری برای ادعای جماعت در زمینه اشتغال‌زایی قائل نیستند.

۱4. بورس / فرار روزانه چند صد میلیارد تومانی سرمایه از بازار بورس به یکی از تیتر‌های عادی و روزمره رسانه‌ها بدل شده ، بر اساس برآورد‌ها تنها در ۱۱ روز از مهرگذشته  قریب ۳.۳ هزار میلیارد تومان سرمایه از تالار شیشه‌ای خارج شد. تشدید اعتراضات سیاسی، عدم اعتماد فعالین بازار به سیاست‌گذار دولتی و هرج و مرج مدیریتی از جمله عواملیست که روند لاغر شدن بورس را تسریع نمود.

و این هم عامل همه این موفقیتها :

* دشمن ایران و ایرانی کیست ، کسی میداند ؟ وارد دانشگا هها ،نیشکرهای خوزستان ، دبیرستان ها و  عبای مولوی عبدالحمید و بعضی های دیگرشده ، بعضی جوان ها را فریب داده و به فوتبال، سینما، موسیقی، کتابها و روزنامه‌های مردمی ورود نموده ! و بسیاری از مغازه‌ها را بسته  

با کولبرها وسوار ماشین سوخت برها می آید.* دشمن از جای خالی نخبه های مهاجر ، ممنوع الکارهای سینما و موسیقی و از بازار پر اب چشم  دلار و سکه می آید.

* دشمن از وسط ادبیات خام و سخیفی می آید که از رسانه ملی با صدای بلند میگوید «هر کس نمیخواهد جمع کند برود.»واز  جای خالی رسانه های خودی ومورد اعتماد و از دفتر مدیران نابلد  و  از میان سیاست های پخمه پروری و انفجار احمق‌ها واز انتخابات فرمایشی و انتصابات ناشایسته سالار و از جاده شکاف طبقاتی ، از بیکاری ، فقر ، تورم و گرانی ، از نبود عدالت اجتماعی و از وسط خشکی زاینده رود و  دریاچه ارومیه میاید  

* دشمن از درزهای از هم گسیخته صداقت و .... 

 * به راستی این دشمن آشنا کیست که تا اعماق میهنمان  لانه کرده است ؟!

                                                                                                                    

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
برگرفته از:
اسناد واطلاعات موجود

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.