رفتن به محتوای اصلی

نگرانی از وضعیت زندانی سیاسی لقمان امین پور پس از چهل روز شکنجه و انفرادی در ۲۴۱ اوین
29.11.2022 - 22:25
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

زندانی سیاسی لقمان امین پور، پس از چهل روز شکنجه و انفرادی در ۲۴۱ اوین، در شرایط نگران کننده ای قرار دارد

کانون حقوق بشر ایران، ۶ آذر ۱۴۰۱؛ چهل روز از انتقال زندانی سیاسی لقمان امین پور به بازداشتگاه ۲۴۱ اوین می گذرد. این زندانی سیاسی با گذشت چهل روز از انتقالش به بند ۲۴۱ اوین، همچنان تحت شکنجه و در انفرادی قرار دارد. تداوم نگهداری وی در سلول انفرادی، و بازجویی و شکنجه وی باعث نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.

لقمان امین پور روز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱، به بازداشتگاه ۲۴۱ زندان اوین منتقل، و در انفرادی تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.
این زندانی سیاسی طی این مدت محروم از تماس و ملاقات با خانواده، و محروم از هر گونه امکاناتی است. وی تحت فشار قرار گرفته و بر علیه وی پرونده سازی شده است.
انتقال لقمان امین پور به بند ۲۴۱، پس از آن صورت گرفت که در شب ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱، ماموران امنیتی به زندانیان زندان اوین شلیک کردند. تعدادی از زندانیان کشته و تعدادی مجروح شدند.

در این حمله، به زندانیان سیاسی بند ۸ و زندانیان بند ۷ بیشترین آسیب رسید. یک روز پس از حمله، روز ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱، حدود ۴۰ تن از زندانیان سیاسی به زندان گوهردشت منتقل شدند.
زندانی سیاسی لقمان امین پور جزو منتقل شدگان به گوهردشت بود. اما روز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱، او را به بند ۲۴۱ اوین منتقل کردند و تا این تاریخ همچنان در انفرادی و تحت فشار و شکنجه قرار دارد.

زندانی سیاسی لقمان امین پور، متولد ۱۳۷۰ در تهران، لیسانسه و شاغل در کار معاملات ملکی، محبوس در بند۴ زندان اوین است. این زندانی سیاسی روز ۱۳ خردادماه ۹۹ برای دومین بار بازداشت و پس از بازپرسی در شهرری به زندان اوین منتقل شد.

وی در زمان بازجویی در سلول انفرادی، از طرف بازجویان اطلاعات از طریق تهدید خانواده اش تحت فشار قرار گرفت که اتهامات وارده را بپذیرد.

لقمان امین پور اولین بار در اسفند ۹۶ بازداشت شده و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط با مجاهدین خلق» به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

لقمان امین پور در ابتدای آبان ماه ۹۹ به دلیل تراکم جمعیت، سرمای زیاد بند و نبود وسایل گرمایشی به بیماری کرونا مبتلا شد؛ به طوری که همچنان از آثار و عوارض این بیماری از جمله تنگی نفس و مشکلات ریوی رنج می برد. این زندانی سیاسی در اسفند ماه ۹۸ پس از شیوع کرونا از زندان اوین آزاد گردید.

زندانی سیاسی لقمان امین پور در روز سه شنبه ۲۳ دی ماه ۹۹، پس از گذشت ۷ ماه از زمان بازداشت، به دادگاه احضار و توسط قاضی افشاری، محاکمه شد. به موجب رای دادگاه، به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال زندان و به اتهام «عضویت در مجاهدین خلق» به ۵ سال زندان دیگر محکوم گردید.

بیشتر بخوانید:

زندانی سیاسی لقمان امین پور کیست؟

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.