رفتن به محتوای اصلی

جمهوری اسلامی از روسیه درخواست خرید تجهیزات ضدشورش و اعزام مستشار کرد
02.12.2022 - 16:25

طبق اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، در روزهای گذشته جمهوری اسلامی رسما از مسکو درخواست خرید ابزار و ماشین‌آلات ضد شورش و همچنین اعزام مشاوران از روسیه به ایران کرده است تا به مسوولان امنیتی در سرکوب اعتراض‌ها کمک کنند.

بر اساس این گزارش، این درخواست‌ها از روسیه به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر آماده شدن جمهوری اسلامی برای یک‌ وضعیت بلندمدت در مقابله با خیزش انقلابی شهروندان در ایران است.

مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر به احتمال همکاری روسیه و جمهوری اسلامی در سرکوب خیزش انقلابی مردم ایران واکنش نشان داده‌ بودند

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه چهارم آبان گفته بود: «مسکو احتمالا در مورد سرکوب اعتراض‌ها به تهران مشاوره می‌دهد چرا که روسیه خود تجربه زیادی در سرکوب تظاهرات خیابانی دارد.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه ۲۰ آبان در واکنش به سفر نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران و کمک احتمالی مسکو به جمهوری اسلامی برای سرکوب خیزش انقلابی ایرانیان، ابراز نگرانی کرده بود.

وابستگی ایران به مشاوره‌های روسیه در بولتن اختصاصی هک شده خبرگزاری فارس برای حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران هم مشهود است. در این بولتن به شنود روسیه از دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برای تحلیل وضعیت ایران اشاره شده است.

در بخشی از این بولتن آمده است: «روس‌ها حاصل شنودهای منطقه‌ای خود را از دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی درباره ایران در اختیار مقام‌های ایرانی قرار داده‌اند که نشان می‌دهند مردم در وضعیت انقلاب قرار گرفته‌اند.»

سپاه پاسداران دست به دامن بازنشسته‌ها برای سرکوب

در همین حال یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به ایران‌اینترنشنال گفت که فرماندهان این نهاد به دلیل کمبود نیرو هزار نفر از افراد بازنشسته در سپاه را به خدمت فرا خواندند اما تنها ۳۰۰ نفر حاضر به بازگشت به خدمت و سرکوب تظاهرات شدند.

این اطلاعات در انطباق با فایل افشا شده از نشست قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج، با مدیران رسانه‌های بسیجی است که در آن به خستگی نیروهای سرکوب اشاره شده است.

یکی از حاضران در این نشست اعلام کرده بود علی خامنه‌ای در دیدار با حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور گفته که به نیروهای خود اعلام کنید «یک وقت خود را نبازند».

در این جلسه، مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت خواستار افزایش حقوق نیروهای یگان ویژه شده و گفته‌اند: «اخبار خوبی درباره وضعیت نیروها نداریم. خسته شدند و خیلی ناراضی‌اند. به ویژه با این وضعیتی که در سیستان پیش آمد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.