رفتن به محتوای اصلی

تصاویر چهار اعدام شده متهم به همکاری با «موساد»
05.12.2022 - 13:03

میزان خبرگزاری قوه قضاییه، تصاویر«اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی اسرائیل» را که صبح امروز «به دار مجازات آویخته شدند» را منتشر کرد.

تصاویر چهار اعدام شده متهم به همکاری با «موساد»

edam.jpg

دویچه وله - قوه قضائیه ایران چهار نفر را به اتهام ارتباط با اسرائیل اعدام کرد. این افراد از جمله به تهیه سلاح جنگی و آدم‌ربایی، آسیب به اموال عمومی و غیره متهم شدند. در گزارش‌ها به طور مشخص به زمان و مکان وقوع جرم‌ها اشاره نشده است.

خبرگزاری‌های ایران از اجرای حکم اعدام چهار نفر در روز یکشنبه ۱۳ آذر (۴ دسامبر) خبر دادند.

پیش از این روابط عمومی سپاه پاسداران در خردادماه سال جاری اعلام کرده بود اعضای "شبکه‌ای از اراذل و اوباش" را دستگیر کرده که با دستگاه اطلاعاتی اسرائیل ارتباط داشته‌اند.

خبرگزاری میزان وابسته قوه قضائیه جمهوری اسلامی ضمن اعلام خبر اعدام این چهار نفر نوشت، اعضای این باند، با هدایت افسران اطلاعاتی اسرائیل "با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم‌ربایی کرده و دستمزد خود را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت می‌کردند".

در خبرها مشخص نیست که "اقدام به آدم‌ربایی" در چه زمان و مکانی صورت گرفته است.

گفته می‌شود، پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور بررسی و در نهایت رای نهایی برای ۷ نفر از متهمان صادر شده است.

به گزارش میزان، براساس رای نهایی صادره از سوی دیوان عالی کشور، متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده، به نام‌های حسین اردوخان‌زاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به جرم همکاری اطلاعاتی با اسرائیل و آدم‌ربایی به اعدام محکوم شدند.

سه متهم دیگر، براساس جرایمی از جمله ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

بر همین اساس صبح یکشنبه، احکام ۴ نفر اجرا شد و این متهمان به دار آویخته شدند.

گفته می‌شود این شبکه "در قالب ۲ تیم عملیاتی" به سرتیمی حسین اردوخان‌زاده، معروف به زکریا، و میلاد اشرفی بوده است.

در گزارش خبرگزاری میزان آمده است که "افسر موساد" در هر دو تیم یک نفر به نام "سیروس" بوده است که نفرات تیم دوم او را به نام "سیاوش" می‌شناختند.

این خبرگزاری به نقل از مستندات پرونده می‌گوید که نحوه شروع و ارتباط این افراد با مأموران اسرائیل از طریق حسین اردوخان‌زاده بوده است. گفته شده که او به مدت ۳ سال از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به جرم قاچاق انسان از ترکیه به یونان، در زندان یونان در بازداشت بوده است و در آنجا با فردی به نام "اوزان" آشنا می‌شود. اردوخان‌زاده با پیشنهاد اوزان جهت انجام قاچاق انسان در استانبول ترکیه موافقت کرده و پس از آن به خانه‌ای که قاچاقچیان انسان در آن حضور داشتند، اسکان داده می‌شود.

گفته می‌شود "اردوخان‌زاده" در همانجا با شخصی با هویت "آریا" به عنوان کاپیتان آشنا می‌شود که در آن زمان آریا، پیشنهاد کار خوب همراه با پول خوب را به متهم می‌دهد.

"آسیب به اموال عمومی و خصوصی، تهیه فیلم و عکس از منازل هدف، خرید و فروش اسلحه و آدم‌ربایی" از جمله اقداماتی است که گفته می‌شود متهمان "با دستورات عامل موساد انجام داده" و در قبال آن مبالغی دریافت کرده‌اند.

در هیچ یک از خبرها به طور مشخص به رویدادی اشاره نشده است و معلوم نیست که "آدم‌ربایی" و "آسیب به اموال عمومی و خصوصی" و دیگر موارد اتهامی در چه زمان و مکانی صورت گرفته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.