رفتن به محتوای اصلی

41 ویدئو از 27 شهر ایران در 16 آذر _ضرب و شتم دانشجویان همزمان با حضور ابراهیم رئیسی
07.12.2022 - 14:44

ضرب و شتم دانشجویان همزمان با حضور ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران

 

کانال شوراهای صنفی دانشجویان گزارش داده است در دانشگاه تهران دانشجویان چندین بار تلاش کردند تا با برپایی تجمع، اعتراض خود را به حضور ابراهیم رئیسی نشان دهند اما هر بار به سرعت «با یورش نیروهای حراست» روبه‌رو شدند». ابراهیم رئیسی امروز در دانشگاه تهران گفته بود نقد خوب است اما «نقد اگر نق بشود مشکل ایجاد می‌کند».

بنابر این گزارش کانال شوراهای صنفی دانشجویان، در پی این حملات، تعدادی از دانشجویان «خونریزی» کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که یکی از دانشجویان به نام محمد شباعتی نیز «توسط نیروهای حراست ربوده و به ساختمان حفاظت فیزیکی دانشگاه» منتقل شده است.

دفتر ابراهیم رئیسی تا روز سه‌شنبه محل دقیق سخنرانی ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران را اعلام نکرده بود. بنابر گزارش‌ها فضای دانشگاه تهران در زمان حضور زود هنگام ابراهیم رئیسی به شدت امنیتی بوده است.

دانشجویان دانشگاه تهران امروز شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» و «زن، زندگی، آزادی» سر دادند و خواستار آزادی دانشجویان زندانی شدند.

 

پایان پست Twitter, 1

گزارش‌ها از دیگر دانشگاه از جمله امیرکبیر و مشهد هم حاکی از سرکوب و ضرب و شتم شدید دانشجویان معترض است.

براساس گزارش‌ها دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در برابر دانشکده ریاضی این دانشگاه تجمع کرده بودند و شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی سر می‌دادند. این دانشجویان از جمله شعار می‌دادند «کردستان، کردستان، گورستان فاشیست‌ها».

روایت یک شاهد عینی از دانشگاه فردوسی مشهد نیز حاکی است که تجمع دانشجویان این دانشگاه با حملات نیروهای امنیتی و تهدید‌های آن‌ها روبه‌رو شده است.

رئیسی در دانشگاه تهران: نقد نق بشود مشکل ایجاد می‌کند

رئیسی

 

ابراهیم رئیسی رئیس دولت جمهوری اسلامی در روز دانشجو به دانشگاه تهران رفت و گفت «اعتراض با اغتشاش فرق دارد». او گفته «برخی به او توصیه کرده بودند به دانشگاه نرود».

ابراهیم رئیسی با اشاره به سفرش در کردستان گفت «در کردستان آقایی شکلات به من داد، چه کردند با این بیچاره. آیا این درست است؟ می‌گویند دیکتاتوری، شما این موضوع را ببینید، کی دیکتاتور است؟»

پس از سفر ابراهیم رئیسی به کردستان، مغازه‌دار سنندجی که تصاویر خوش و بش او با ابراهیم رئیسی در تبلیغات حکومتی استفاده شد و عکسش هم تیتر چند روزنامه دولتی شد، با انتشار ویدئویی از مردم برای رنجاندنشان عذرخواهی کرده.

 

 

او گفت «اعتراض اشکال ندارد. موجب کمال در هر دستگاهی میشود. موجب اصلاح است اما اغتشاش و به هم ریختگی و تخریب با اعتراض فرق دارد».

رئیس دولت جمهوری اسلامی گفت «برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم.»

در هفته‌های گذشته، دانشگاه‌ها از مراکز اصلی اعتراضات ضد حکومتی بود که با واکنش تند حکومت مواجه شد.

ابراهیم رئیسی در حالی در روز دانشجو به دانشگاه رفته است که شمار زیادی از دانشجویان معترض بازداشت و تعلیق شده‌اند.

ابراهیم رئیسی در ادامه صحبت‌های خود گفته «صحبت از زندگی می‌کنند، اما دارند زندگی را از مردم ما می‌گیرند». او این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که از ابتدای اعتراضات ضدحکومتی هفته‌های اخیر، «زن، زندگی، آزادی» از شعارهای اصلی معترضان بوده است.

بنابر گزارش‌ها دانشجویان دانشکده‌ روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران، روز سه‌شنبه ۱۵ آبان در اعتراض به برنامه‌ای حول محور اعتراضات دانشجویی که به میزبانی بسیج دانشجویی برگزار شد، دست به تجمع زدند و شعار دادند «گفت‌وگوی فرمایشی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»و«دانشگاها پادگان، دانشجوها تو زندان».

در حالی که اجازه اعتراضات در دانشگاه داده نمی‌شود، مسئولان «کرسی‌های آزادی اندیشی» با حضور مقامات حکومت برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.