رفتن به محتوای اصلی

فراخوان به اعتراض علیه اعدام و دفاع از زندانیان سیاسی در روز جهانی حقوق بشر!
هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
09.12.2022 - 16:21

فراخوان به اعتراض علیه اعدام و دفاع از زندانیان سیاسی

در روز جهانی حقوق بشر!

 در اعتراضات سراسری روز شنبه عليه اعدام محسن شکاری شرکت کنيم!

 

در آستانه ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر قرار داریم. امسال رژیم جمهوری اسلامی با کارنامهای سیاه از کشتار و اعدام به استقبال روز جهانی حقوق بشر میآید. فقط در سه ماههی اخیر حداقل ۱۸ هزار تن را دستگیر و روانهی زندانها کرده‌‌است، جان ۴۷۳ تن از معترضين را، که ۶۴ تن آنها کودک بودهاند، گرفتهاست. صدها تن را با گلوله مجروح کرده است. جرم همهی آنها شرکت در اعتراضات با شعار "زن، زندگی، آزادی" بودهاست. حکومت برای ایحاد ارعاب در جامعه، تعدادی از زندانیان را به زیر شکنجه برده و آنها را مجبور به اعترافاتی علیه خودشان کرده است. براساس گزارش عفو بینالملل دستکم ۲۸ تن از جمله سه کودک، در ارتباط با تظاهرات سراسری علیه حاکمیت در خطر اعدام قرار دارند. دیروز آدمکشان رژیم حکم اعدام محسن شکاری جوان ۲۳ ساله را اجرا نمودند. شمار شهروندانی که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون (۱۱ ماه اخیر) در ایران اعدام شدهاند، از مرز ۵۰۰ تن گذشتهاست.

 

جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که شهروندان را اعدام و یا به بیان دقیق تر، به قتل می رساند. اعدام حکمی است غیر انسانی. جان انسانها در این حکومت فاقد ارزش است. مردم همواره در معرض تعدی حاکمان جمهوری اسلامی هستند. امروز حکومت زیر فشار فزايندهی جنبش انقلابی قرار دارد که میخواهد کرامت زن، حق زیستن و زندگی و آزادی پاس داشته شود. این مفاهیم با بنیاد حکومت کنونی که بر تبعیض بناشدهاست، در تضاد هستند. دفاع از کرامت زن، احترام به زندگی و پاسداشت آزادی، حیات این رژیم را به خطر می اندازند.

 

جمهوری اسلامی علاوه بر کشتار زنان و جوانانی که شعار "زن، زندگی، آزادی" را در خیابانها فریاد میزنند، قصد دارد جان زندانیان در بند را نیز بگيرد. هم صدا با جنبش انقلابی در ایران، ايرانيان برونمرزی روز شنبه عليه اعدام محسن شکاری به خيابانها میآيند. بايد برای متوقف کردن "دادگاههای مرگ" و ماشین اعدام رژیم، صدای اعتراض را در سراسر جهان بلند کرد.

 

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) از هموطنان مبارز در داخل و خارج کشور میخواهد که در روز دهم دسامبر، روز حقوق بشر، در هر کجا که هستند صدای اعتراض خود را پر طنینتر نمایند. جمهوری اسلامی قصد جان و زندگی مردم بی دفاع به ویژه دستگیر شدگان را دارد، نگذاریم به اهداف ضدبشریاش دست یابد. فراموش نکنیم که هر صدا اثری دارد و اگر صداها به هم گره بخورند، صداهای بههم پیوسته نیروی شگرفی تولید میکنند که می تواند حيات حکومت فاسد و مستبد جمهوری اسلامی را برای همیشه پايان بخشد.

 

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

 ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدصادق علی اصغری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.