رفتن به محتوای اصلی

صحبت حکام ظلمت شب یلداست! به امید یلدای پیروز!
21.12.2022 - 21:17

صحبت حکام ظلمت شب یلداست!
نور ز خورشید جوی، بو که بر آید!

سخن خواجهٔ شیراز، وصف‌الحال حکومتی است که بیش از چهاردهه است با برپایی نظامی مبتنی بر اختناق و پیگرد و دستگیری و شکنجه و اعدام؛ با استقرار حکومتی بر پایهٔ روال و رویهٔ واحد و ضدانسانی سرکوب و کشتار، آرزوهای آزادی‌خواهانه، برابری‌طلبانه و عدالت‌پژوهانهٔ مردم میهن کهن ما را در شب ظلمانی ولایت خود به اسارت گرفته و در محاق افکنده است.
 اما بازگشت هرسالهٔ یلدا، نویدآور امید نامیرای نهفته در سرشت طبیعت است و بزرگ‌داشت آن تبلور آتش جاوید امید نهفته در قلب و جان نیاکان ما در غلبه بر ظلمت نهان در تاریکی دیجور شب؛ امید به آن که در پس هر شب، هر چه هم که طولانی و طویل باشد، حتی در پس شب یلدا، صبح خواهد بود، صبح! ظلماتی که تا شب یلدا، هر شب عمیق‌تر و دیرپاتر می‌شود، پس از یلدای سیاه و بلند، جای به روزهایی می‌دهد که هر روز طولانی‌تر و طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌شوند و جانِ امیدوار مردمان را در غلبه بر شبان تاریک و بدخیم قوام‌تر می‌بخشد.
این تحول خودبه‌خود و ناخودآگاه صورت نمی‌پذیرد، برای غلبه بر ظلمت شب، برای زایش نور فزونی‌یابنده از دل درازترین شب جهان، مردمان باید بیدار بمانند و نور را در چیرگی بر ظلمت یاری بخشند.
 امسال در شرایطی به امید غلبهٔ نور آزادی بر ظلمت استبداد، در درازنای یلدای استبدادی اهریمنی و بدکنش، «شب که بیدار به ناچار به» هم‌راهی «هم می‌مانیم» که خیزش زنان و مردان آزاده، آزادی‌خواه، برابری‌طلب و عدالت‌پژوه میهنمان می‌رود که نفس‌های دیو استبداد را به شماره اندازد! به این امید جاوید به پیکار سرنوشت‌ساز دیرین خود ادامه می‌دهیم، که با مبارزهٔ هم‌سو، هم‌گام، هم‌راه و هم‌نفس نیروهای آزادی‌خواه، برابری‌طلب و عدالت‌پژوه ایران، بر یلدای کهنهٔ دیجور چیره آییم و نور را از میان درهم‌تنیدگی امید و آرزو و پیکارمان بر تارک میهن برکشانیم! نوری که قدر آن را می‌دانیم، صبحی که برای دست یافتن به آن دهه‌ها و سده‌هاست زنانه و مردانه می‌رزمیم و جان می‌بازیم و پای پس نمی‌کشیم!
 با این امید، با این استواری، با این باور ژرف نهفته در جان و دلمان، فرارسیدن شب یلدا، فرارسیدن روز نبرد پیروزمند نور علیه ظلمات را به یکایک آنانی که جان در گرو آزادی، برابری و عدالت دارند، شادباش می‌گوییم و فرخنده می‌خواهیم!

به صدق کوش که خورشید زاید از نفست!

چهارشنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۱ (۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی)
هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

فرید قاضی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.