رفتن به محتوای اصلی

حسین طائب: پوتین با حمله به اوکراین نقشه آمریکا برای برگرداندن ایران به برجام را برهم‌زد
23.12.2022 - 17:27

دو حادثه نقشه آمریکا را برای ضعیف کردن ایران با اغتشاشات در مهرماه و دادن امتیاز و برگشتن به برجام بر هم زد، 1- روسیه نقشه را فهمید و زودتر به اوکراین حمله کرد؛ 2- دولت بنت سقوط کرد.

حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: در موضوع حجاب باید امروز از فاز هیجانی خارج شویم و بعد در ابعاد مختلف این موضوع دنبال شود. روش‌های گذشته همچون گشت ارشاد جواب نمی‌دهد و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش مهر؛ حسین طائب در نشست تبیینی بصیرتی اساتید بسیجی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، گفت: دو برآورد نسبت به فتنه اخیر وجود دارد؛ نخستین برآورد آمریکایی‌ها این است که با توجه به فشارهای اعمال شده بر انقلاب اسلامی، یک اغتشاش داخلی می‌تواند ضربه نهایی به انقلاب اسلامی باشد که این حرکت آمریکایی‌ها آفندی است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: برآورد دوم این است که روند آمریکایی‌ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است و به همین دلیل آمریکا برای جلوگیری از روند صعودی مجبور به عملیات پدافندی و ایجاد اغتشاشات شده است که این فرضیه با استفاده از اسناد آمریکایی قابل اثبات است.

 

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزایش قدرت انقلاب اسلامی، مطرح شدن ایران به عنوان بازیگر در نظم نوین جهانی و انسجام حاکمیتی را سه عنصر برای صعودی بودن روند انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها تلاش کردند جهان را به سمت تک مدیریتی به همراه پیشرفت بدون دخالت دین حرکت دهند اما انقلاب اسلامی در تلاش است که جهان را به سمت پیشرفت بر اساس مبانی دین خدا حرکت دهد که اکنون بیش از ۳۰ سال این تقابل وجود دارد.

وی محاصره کردن اقتصادی و دو گانه‌سازی درون حکومت را از شیوه‌های مبارزاتی آمریکا دانست و گفت‌: این دو گانه‌سازی می‌تواند افرادی را بر سر کار آورد که در حرکت حکومت اسلامی تغییر رفتار صورت گیرد به گونه‌ای که انقلاب به اهدافش دست پیدا نکند که در این قسمت نیز نتوانستند ایران را مهار کنند.

مشاور فرمانده سپاه اضافه کرد: به دلیل اینکه ایران دارای بحران آب است آمریکایی‌ها تلاش کردند ایران در مقابل فروش نفت، آب یا غذا وارد کند و از سوی کسی که باید دوگانگی را اجرا می‌کرد گفته شد اگر آب، هوا و غذا می‌خواهید باید دم کدخدا را ببینیم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تنش آبی را از مشکلات دیگر کشور دانست و اضافه کرد: امسال بدترین سال آبی در ۵۳ سال گذشته است اما دولت از طریق چندین کانال از دریای خلیج فارس و عمان آب به کشور وارد کرد و از سوی دیگر آب شرب، صنعتی و کشاورزی را تفکیک و به اصلاح شبکه توزیع آب پرداخت.

طائب افزود: آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده بود تا در ایران ناامنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند تا در اول مهرماه ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد اما دو حادثه این کار را به هم زد، نخست اینکه روسیه نقشه را فهمید و زودتر به اوکراین حمله کرد؛ دوم اینکه دولت بنت سقوط کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه جنگ امنیتی با جنگ ترکیبی متفاوت است، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی سه دسته نیروی دارای خشونت، مزدور و هیجانی مشاهده می‌شود که باید بتوان هر سه دسته را کنترل کرد و اگر دادگاه به موقع برگزار شود موفق خواهد بود زیرا دادگاه دارای سه هدف مجازات جانی، ایجاد خشم و ترس برای دیگران یا بازدارندگی و ایجاد اقتدار در جامعه است که در جنگ ترکیبی اگر دادگاه زود برگزار شود براندازها را جمع می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و راه‌اندازی اینترنت ملی اظهار داشت: امروز وزارت ارتباطات تلاش دارد تا فیبر نوری را به خانه‌ها برساند تا اینترنت را با سرعت بالا در اختیار مردم قرار دهد.

طائب عنوان داشت: معاونت پرورشی را در دولت قبل از آموزش و پرورش حذف شد و این امر تبعات خوبی برای کشور نداشت و این موضوعات را رهبر معظم انقلاب تذکر می‌دادند اما قدرت در دست دولت بود و سیاست خود را دنبال می‌کرد.

او با اشاره موضوع رعایت حجاب در کشور گفت: در این موضوع باید امروز از فاز هیجانی خارج شویم و بعد در ابعاد مختلف این موضوع دنبال شود و دولت اسلامی نمی‌تواند در موضوعاتی همانند حجاب و امر به معروف بی‌توجه باشد اما روش‌های گذشته همچون گشت ارشاد جواب نمی‌دهد و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

طائب ادامه داد: امروز در فضای امنیتی نمی‌توان ابعاد مختلف موضوع حجاب را دنبال کرد و دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی در جامعه است و می‌خواهد جامعه با هم درگیر شوند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.