رفتن به محتوای اصلی

با آمدن نتانیاهو وارد فصل جدیدی از دشمنی میان جمهوری اسلامی با آمریکا و اسرائیل ‌می‌شویم
24.12.2022 - 08:05

در ادامه هشدارهای جهانی نسبت به فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در نقاط مختلف جهان، کریلو بودانوف، مدیر اطلاعات ارتش اوکراین، گفت روسیه برای متقاعد کردن ایران به ادامه همکاری تسلیحاتی با خود، به تهران پیشنهاد داده فناوری‌های علمی در اختیار نیروهای نظامی ایران قرار دهد.

مدیر اطلاعات ارتش اوکراین به نیویورک تایمز گفت: «بیشتر پهپادهایی که روسیه در حمله به زیرساخت‌های اوکراین استفاده کرده، از سوی ایران تامین شده‌اند. روسیه همچنین قصد دارد برای پرکردن ذخیره موشکی خود از کمک جمهوری اسلامی استفاده کند.»

او خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تا کنون به دلیل ترس از تحریم‌های بیشتر، از ارائه موشک‌ بالستیک به روسیه خودداری کرده است.

روز پنج‌شنبه نیز مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، فعالیت‌های جمهوری اسلامی را تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه و جهان خواند و گفت کارگروه ۳۹ سنتکام برای مقابله با پهپادهای ایرانی در حال بررسی فناوری‌های جدید است.

مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل نیز روز پنج‌شنبه درباره همکاری نظامی فزاینده ایران و روسیه و اقدام مسکو در ارائه فناوری نظامی به تهران و نیز تحریم‌های ماه‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی گفت‌وگو کردند.

نگرانی‌های جهانی از همکاری نظامی فزاینده نظامی ایران و روسیه در میانه جنگ اوکراین در حالی ادامه دارد که کشورهای منطقه و جهان به صورت مداوم درباره خطر برنامه تسلیحاتی، موشکی و اتمی ایران و دخالت جمهوری اسلامی از طریق نیروهای نیابتی خود در امور داخلی کشورهای منطقه هشدار داده‌اند.

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، در حاشیه بازگشت از شهر امان در گفت‌وگو با نشریه‌های عربی از جمله النهار لبنان گفت که مسائل عراق، لبنان و سوریه در چارچوب کاهش تاثیر جمهوری اسلامی در منطقه قابل حل است.

مکرون گفت که از سال ۲۰۲۰ برنامه گسترده‌ای را برای تقویت اقتصاد عراق و اجرای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به منظور «تقویت استقلال این کشور برابر ایران و افزایش نقش منطقه‌ای عراق» آغاز شده است.

علاوه بر تهدید تسلیحاتی جمهوری اسلامی و حمایت آن از گروه‌های تروریستی، کشورهای مختلف جهان همچنین بارها نسبت به سایر فعالیت‌های مخرب ایران، از جمله حملات سایبری هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر هشدار داده‌اند.

در حالی که نهادهای امنیتی آمریکا پیش از انتخابات ۲۰۲۰ از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای نفوذ در انتخابات پرده برداشته بودند، واشینگتن پست روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که مرکز فرماندهی سایبری ایالات متحده برای جلوگیری از اقدامات هکرهای وابسته به ایران و روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، در اقدامی پیشگیرانه در پاییز امسال این هکرها را هدف حمله‌های سایبری قرار داده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.