رفتن به محتوای اصلی

نتانیاهو پس از پیروزی در انتخابات، تلاش خود برای صلح با عربستان را افزایش داده است
25.12.2022 - 08:45

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل: روسیه قصد دارد به زودی جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به ایران بدهد

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، به نقل از منابع اطلاعاتی غربی می‌گوید روسیه قصد دارد به زودی چندین فروند جنگنده پیشرفته سوخو-۳۵ به ایران بدهد. بر اساس این گزارش، این جنگنده‌ها همان ۲۴ جنگنده‌ای هستند که روسیه قصد داشت به مصر بفروشد ولی ایالات متحده جلوی این معامله را گرفت.

پیشتر، در اواخر تابستان، رسانه‌های جمهوری اسلامی گفته بودند که تهران موضوع خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ از روسیه را بررسی می‌کند.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، خلبانان ایرانی پروازهای تمرینی با جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه را آغاز کرده‌اند.

در ماه‌های گذشته، مقام‌های اسرائیلی و غربی از همکاری‌های نظامی رو به گسترش ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند؛ همکاری‌هایی که به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، جمهوری اسلامی صدها پهپاد انتحاری در اختیار روسیه گذاشته و مسکو از این پهپادها برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

در همین زمینه، میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، دیروز خواهان نابود کردن کارخانه‌های ساخت پهپاد در ایران و جلوگیری از ارسال محموله‌های پهپاد از ایران به روسیه شد.

پودولیاک در توییتی نوشت که ایران قصد دارد برغم مخالفت بین‌المللی، ارسال پهپاد به روسیه را افزایش دهد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، ایران تا کنون ۱۷۰۰ پهپاد در اختیار روسیه گذاشته و قصد دارد در آینده نزدیک، سیصد پهپاد دیگر نیز به مسکو ارسال کند.

رییس موساد، داوید برنه‌ئا روز پنجشنبه هشدار داد که جمهوری اسلامی قصد دارد ارسال پهپاد به روسیه را افزایش دهد.

جروزالم پست: مردم ایران لیاقت حمایت خارجی را دارند

همچنین روزنامه جروزالم پست در تحلیلی نوشت که اسرائیل و آمریکا نه تنها باید در زمینه متوقف کردن برنامه اتمی ایران با یکدیگر همکاری کنند، بلکه باید مشترکا به مخالفان جمهوری اسلامی نیز در زمینه ساقط کردن رژیم یاری برسانند.

این روزنامه با اشاره به همکاری ایران و اسرائیل پیش از انقلاب اسلامی، می‌نویسد اسرائیل رژیم ایران را دشمن خود و نه مردم ایران را؛ چرا که بسیاری از مردم ایران خواهان تنش با اسرائیل نیستند و شمار بالایی هم جمهوری اسلامی را دشمن خود می‌دانند و نه اسرائیل را.

جروزالم پست می‌نویسد اگرچه در حال حاضر احتمال سرنگون شدن رژیم در این دور کنونی اعتراضات در ایران پایین است، اما شرایط می‌تواند در یک چشم بر هم زدن تغییر کند. به نوشته این روزنامه، حتی اگر جمهوری اسلامی بتواند از این دور اعتراضات جان سالم به در برد، دور بعدی اعتراض‌ها دیر یا زود آغاز خواهد شد.

جروزالم پست می‌نویسد اسرائیل در حال حاضر همه تمرکز خود را بر برنامه اتمی ایران گذاشته است، اما باید توجه بیشتری به تلاش‌ها برای تغییر رژیم در ایران نشان دهد.

به نوشته این روزنامه، با تمام نبود اطمینانی که درباره رژیم بعدی ایران وجود دارد، یک موضوع روشن است: رژیم کنونی بدترین رژیم ممکن برای اسرائیل، ایالات متحده، بخش بزرگی از جهان و همچنین مردم خود ایران است.

جروزالم پست، ضمن اشاره به کمبودهایی که خیزش انقلابی مردم ایران از نظر نویسنده دارد، همچون نبود رهبری واحد و ایدئولوژی، تاکید می‌کند که در مقابل، این خیزش شجاعت دارد و مردم ایران با به خطر انداختن جان و آزادی خود و پرداختن هزینه‌ای گزاف این قیام را زنده نگه داشته‌اند.

به نوشته جروزالم پست، مردم ایران هر چه خیزش ادامه می‌یابد، از اشتباهات خود درس گرفته و آنها را اصلاح می‌کنند.

این روزنامه اسرائیلی تاکید کرد مردم ایران نشان دادند که لیاقت حمایت خارجی را دارند؛ به ویژه که بدون حمایت و کمک خارجی، این خیزش انقلابی می‌تواند بسیار بیشتر طول بکشد و شاید حتی شکست بخورد.

جروزالم پست همچنین اضافه کرد که جمهوری اسلامی هیچ مشروعیتی ندارد که بخواهد دخالت خارجی را محکوم کند؛ چرا که خود سال‌هاست در حال دخالت در امور بسیاری از کشورهای منطقه، و در ماه‌های اخیر، اوکراین است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.