رفتن به محتوای اصلی

منزل پدری یک روزنامه‌نگار کُرد توسط دادگاه انقلاب مریوان مصادره شد
01.05.2013 - 09:01

 به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دادگاه انقلاب شهرستان مریوان با قضاوت شخصی به نام "سلطان‌بخش" منزل مسکونی "پدری" شورش گُلکار روزنامه‌نگار کُرد اهل سنندج که جهت آزادی وی در تودیع بوده است را مصادره کرد.

بنا به یک منبع مطلع، این وثیقه به ارزش ٤٠ میلیون تومان در قبال آزادی این شهروند کُرد به اتهام "امنیتی" سیاسی توسط دادگاه مذکور از خانواده‌ی وی اخذ شده بود.

پیشتر و در همین ارتباط شورش گُلکار در یک پرونده‌ی مشابه و با اتهامی دیگر در سال ١٣٨٥ بازداشت و پس از چندین روز نگهداری و تحت شکنجه و بازجویی در سلول‌های اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج از سوی دادگاه انقلاب همین شهر به حبس محکوم شده و چندین ماه را در زندان مرکزی سنندج سپری کرد.

شورش گُلکار پس از آزادی از زندان سنندج به دلیل فشارهای امنیتی حکومت اسلامی ایران و پس از اعلام نتیجه‌ی نهایی دادگاه مریوان مجبور به خارج شدن از ایران شد.

دادگاه انقلاب مریوان پس از صدور حکم ٣ ماه و یک روز زندان تعزیری به صورت غیابی برای این شهروند کُرد و عدم حضور وی در این شعبه، طی حکمی اقدام به مصادره منزل پدری شورش گُلکار کرده است.

این دادگاه طی چندین اخطار خانواده‌ی وی را تهدید نموده‌اند که در صورت عدم تخلیه منزل، آنها را به زور از منزل خارج خواهد کرد.

این اقدامات در حالی است که این منزل تنها سرپناه این خانواده‌ی چند نفری کُرد است.

یکی از بستگان نزدیک این خانواده به خبرنگار آژانس کُردپا اعلام کرده است که تلاش‌های خانواده‌ی این روزنامه‌نگار کُرد در رابطه با جلوگیری و یا لغو این حکم بی‌نتیجه مانده است.

طی چند سال گذشته و پس از خروج این روزنامه‌نگار کُرد از ایران، خانواده‌ی وی به صورت مستمر از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران تحت فشار قرار گرفته و با احضارهای پی‌درپی از سوی ستاد خبری شهرستان سنندج مورد بازخواست و بازجویی قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.