رفتن به محتوای اصلی

سعید مرتضوی: از غیر علنی بودن دادگاه راضی نیستم! پس چه کسانی مانع علنیت هستند؟؟؟
01.05.2013 - 13:26
تفسیر از:
اقبال اقبالی

سعید مرتضوی با معرفی آمرین سرکوب ها، شکنجه ها، تجاوزات و قتل ها می تواند از سر کشیدن جام واجبی پیشگیری کند. به گزارش رسانه ها قرار بود مرتضوی با نوار مکالمه با مجتبی خامنه ای در دادگاه حضور یابد. "یک منبع حکومتی افشا کردکه سعید مرتضوی در این نوار ضبط شده، در روزهای ۱۸تیر88 و پس از آن در خصوص وضعیت و نحوه برخورد با بازداشت شدگان ۱۸تیر که به کهریزک منتقل شده بودند، از مجتبی خامنه ای تعیین تکلیف می کند. وی قرار بود در صورت نیاز برای دفاع از خود این نوار را برای حضار دادگاه پخش نماید."

******* 
سعید مرتضوی: مردم درباره پرونده کهریزک قضاوت کنند/ از غیر علنی بودن دادگاه راضی نیستم
وی ادامه داد: حتی یک برگ هم بر علیه من وجود ندارد. اطلاعات سری و محرمانه ای در پرونده کهریزک وجود ندارد و از دادگاه می خواهم جلسه بعد را به صورت علنی برگزار کند.
دادستان سابق تهران با درخواست علنی شدن جلسات محاکمه، گفت: قضاوت مردم درباره این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.

به گزارش مهر دادستان سابق تهران پس از پنجمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران حرف های مرا به طور کامل منتشر نمی کنند برخی از حرف های من نیز تحریف شده و تقوای مطبوعاتی رعایت نمی شود.

وی افزود: در خصوص حرف هایی که من درباره مسوولیت پذیری آقای روح امینی اشاره کردم خبر به درستی منتشر نشد و این باعث شد وی بگوید که مرغ پخته نیز به این حرف ها می خندد. واقعیت طوری است که سنگ نیز به این حرف ها می خندد. من درباره مسولیت پذیری صحبت کردم و به پدران توصیه کرده که مسوولیت فرزندان را بگیرند.

خبرنگاری از مرتضوی پرسید برگ صحبت های شما درباره مسوولیت پذیری آقای روح امین وجود دارد چرا؟

وی در پاسخ گفت: من منکر این فایل نیست خبرنگاری درباره روند دادگاه پرسید چرا؟ وی در پاسخ گفت: از روند دادگاه راضی نیستم زیرا به صورت غیرعلنی برگزار می شود. اتهامات ما را علنی همه جا چه داخل و چه خارج کشور در بوق کردند و این در حالی است که کوچکترین تقصیری در این ماجرا ندارم.

وی ادامه داد: حتی یک برگ هم بر علیه من وجود ندارد. اطلاعات سری و محرمانه ای در پرونده کهریزک وجود ندارد و از دادگاه می خواهم جلسه بعد را به صورت علنی برگزار کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هنوز برای پرونده رای صادر نشده و باید بعد از صدور رای استدلال های دادگاه را مورد بررسی قرار داد و درباره رضایت از دادگاه صحبت کرد. دانستن حق مردم است و از دادگاه می خواهیم که جلسه بعد به صورت علنی برگزار شود تا مردم توضیحات ما و شاکیان را گوش کنند تا غیر از قضاوت دادگاه مردم نیز قضاوت کنند. اهمیت قضاوت مردم چیزی کمتر از رای دادگاه نیست. ما در این پرونده دفاع کرده و لایحه خود را نیز منتشر کردیم. درحالی که دشمنان نظام از این موضوع سوءاستفاده می کنند بهتر است دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.