رفتن به محتوای اصلی

من هانا را می بوسم ؛ بروید بگوئید حمید نوری با هانا دست داد و بوسید + نقاشی های سیامک نادری
18.01.2023 - 15:59

امروز 18 ژانویه

 

امروز در پایان جلسه دادگاه حمید نوری گفت: ایرج - سیامک من با هانا دست دادم برین بگین حمید نوری با هانا دست داد. می خوای هانا را ببوسم بعد بروید بگویید حمید نوری هانا را بوسید! . حمید نوری این حرف را سه بار دیگر بلند بلندمی گفت. ( احتمالا از  طریق دامادش مسعود و دخترش عطیه شنیده است که ما در مصاحبه ها این موضوع  را گفته ایم)
 

 

، چهارمین  روز از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در دادگاه استکهلم برگزار شد. نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت و متهم به مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در ایران در تابستان سال ۱۳۶۷ است و بیست و سوم تیر ماه امسال در دادگاه بدوی حبس ابد گرفت که در سوئد برابر ۲۵ سال زندان است.

بر اساس گزارشات رسیده ، سومین روز از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در حالی با حضور شاکیان، شاهدان، وکلا و قاضی برگزار شد که متهم را دیرتر از معمول به سالن دادگاه آوردند.

از حاشیه‌های بحث برانگیز این جلسه رفتار غیر‌عادی حمید نوری بوده است او که دو وکیل (توماس بودستروم و هانا لارسون) دارد، در بدو ورودش به جایگاه، با بودستروم دست داد و روبوسی کرد.

نوری سپس با خانم لارسون، دیگر وکیل خود هم دست داد و قصد داشت او را نیز ببوسد که خانم لارسن خود را عقب کشید و اجازه این کار را به او نداد.

تصویر

واکنش قوه قضائیه ایران به دادگاه تجدیدنظر حمید نوری: او بی‌گناه است

به گزارش قوه قضائیه ایران، آقای غریب‌آبادی از سوئد خواست که در ارتباط با حمید نوری عدالت را اجرا کند و افزود: « اجرای عدالت از نظر ما صرفا برگزاری یک محاکمه عادلانه نیست، بلکه آزادی آقای نوری است و وی نباید در زندان بماند.»

تصویر

حمید نوری متهم است که در اعدام گسترده هزاران تن از زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ دست داشته است و به همین دلیل در سوئد به حبس ابد محکوم شده است.

نظام قضایی سوئد با استناد به اصل «صلاحیت کیفری جهانی» این شهروند ایرانی را محاکمه کرد. این اصل حقوق بین‌الملل، شامل جرایم بزرگی که کسی علیه انسان‌های دیگر مرتکب شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.