رفتن به محتوای اصلی

نیلوفرآقایی، مامایی که امید و زندگی می‌بخشد
25.01.2023 - 09:27

سه ماه از حمله به کادردرمان در مقابل نظام پزشکی تهران گذشت

روز گذشته نیلوفر آقایی، کارشناس مامایی و مشاور بارداری با انتشار عکسی در اینستاگرام خودش به همه یادآوری کرد که سه ماه قبل نیروهای نظامی و امنیتی چگونه به تجمع اعتراضی کادردرمان مقابل ساختمان نظام پزشکی تهران حمله کردند و چگونه یک چشمش را از او گرفتند.

نیلوفر آقایی نوشته است: « ۴ بهمن.. چشم قشنگم... امروز شد ۳ ماه که ندارمت... ۴ آبان... ۱۲ ظهر....». در آن روز نیلوفر یکی از اعضای کادردرمان بود که مورد هدف گلوله ساچمه‌ای نیروهای امنیتی قرار گرفت و یک چشمش را برای همیشه از دست داد.

در آن روز یعنی چهارم آبان ماه، همزمان با مراسم چهلم مهسا (ژینا) امینی قرار بود پزشکان، پرستاران و کادردرمان در سالن سازمان نظام پزشکی تهران گرد هم بیایند تا به خشونت نیروهای امنیتی با معترضان زخمی و امنیتی شدن فضای بیمارستان‌ها و پایمال‌شدن حقوق کاری و امنیت شغلی خودشان اعتراض کنند.

اما در خیابان و مقابل ساختمان مورد حمله بی‌سابقه نیروهای امنیتی قرار گرفتند. در واقع مسئولان امنیتی نه تنها با درخواست پزشکان برای برگزاری این تجمع موافقت نکردند که به ماموران دستور دارند با گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور به معترضان حمله کنند.

برخورد و سرکوب خشونت بار نیروهای امنیتی با پزشکان، پرستاران و کادردرمان معترض به حدی بود که رئیس و نائب رئیس نظام پزشکی تهران در اعتراض به این حمله استعفا کردند. علاوه بر زخمی شدن تعدادی از کادردرمان و پزشکان، ۱۵ نفر نیز دستگیر شدند. ماموران امنیتی به زدن گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای هم بسنده نکردند و با گلوله‌های جنگی هم به سمت معترضان شلیک کردند. در جریان همین شلیک ها، دکتر پریسا بهمنی جراح عمومی هدف قرار گرفت و چند روز بعد جانش را از دست داد.

گفتنی است در جریان خیزش مردمی ایران پزشکان، پرستاران و کادردرمان در تهران، سنندج، مشهد، تبریز و شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر در اعتراض به دستگیری معترضان زخمی در بیمارستان و افشای اطلاعات آنها به اجبار از سوی ماموران امنیتی در بیمارستان تجمع کردند. همچنین آنها نسبت حفظ امنیت کادردرمان در مراکز درمانی، ممنوعیت استفاده از آمبولانس‌ها برای جابجایی بازداشتی‌ها و نیروهای امنیتی هم اعتراض کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.