رفتن به محتوای اصلی

«با این داغ بر دل، جشن و‌ جشنواره‌‌ معنا ندارد»
26.01.2023 - 15:20

تحریم حضور در جشنواره‌های فجر امسال ادامه دارد. کیومرث پوراحمد که اثرش به بخش مسابقه فجر ۴۱ راه پیدا کرده، گفت حضور فیلمش در جشنواره تصمیم تهیه‌کننده و مالک فیلم بوده نه او. هانیه توسلی، بازیگر نیز در واکنش به شرکت فیلمی با بازی او ‌در فجر گفت این حضور «انتخاب و تصمیم» او نیست.

با تداوم خیزش انقلابی مردم ایران و سرکوب خشونت‌آمیر معترضان از سوی حکومت، بسیاری از هنرمندان حضور در جشنواره‌های فجر امسال را در رشته‌های مختلف تحریم کردند و جدول آثار بخش مسابقه عمدتا خالی از نام‌های آشنا و چهره‌های مطرح است.

در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، ۲۴ فیلم در بخش مسابقه حضور دارند که دست‌کم ۱۳ مورد از آن‌ها «ارگانی» است و یکی از این فیلم‌ها با پروانه «ویدیویی» و غیر‌سینمایی ساخته شده و دیگری تنها در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده است.

کیومرث پوراحمد از معدود کارگردان‌های مطرحی است که نامش در میان سازندگان فیلم‌های بخش مسابقه این دوره از جشنواره به چشم می‌خورد.

پوراحمد اما در پستی اینستاگرامی حضور «پرونده باز است» را در جشنواره امسال خواست مالک فیلم، تهیه‌کننده و بعضی عوامل فیلم خواند و گفت جشنواره فیلم فجر دیگر نه جشن سینمای ایران که جشن دو سه ارگان خاص است: «در این چند ساله جشنواره برای من هیچ ارزش و اهمیتی نداشته؛ به خصوص در این سال خون‌بار و دردناک.»

این نویسنده و کارگردان در ادامه تاکید کرد: «با این همه داغی که بر دل داریم دیگر چه جشنی، چه جشنواره‌ای؟»

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران: باید فضا را باز کنیم و مردم را درک کنیم

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران گفته است: باید فضا را باز کنیم، مردم را درک کنیم و به مردم سخت‌گیری نکنیم.

به گزارش ایسنا ،عزت الله ضرغامی روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفته: باز کردن فضا می‌تواند گردشگری داخلی در کشور ما نیز افزایش دهد.

آقای ضرغامی گفته اتفاقات ماه‌های اخیر، سختگیری‌، مشکلات مربوط به اینترنت و یا مسائل جاسوسی در جذب گردشگر مشکلاتی را بوجود آورده است.

او گفته: برخی از شهروندان برای دیدن یک کنسرت به یک کشور همسایه می‌روند که تعداد آنها زیاد است و اگر در داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت خوبی برگزار شود، خیلی از آنها نمی‌روند به کشور همسایه در آنجا پول خرج کنند.

روزنامه «آرمان ملی» امروز در واکنش به سخنان روز گذشته آقای ضرغامی نوشت «هرچند نباید او را سیاستمداری کهنه کار دانست اما نمی‌توان در زیرک بودن او شک کرد. او اکنون متمایزترین وزیر کابینه است بعید نیست او در اندیشه نشستن بر صندلی ریاست جمهوری باشد که چنین خود را در پایگاه روشنفکران نشان می‌دهد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.