رفتن به محتوای اصلی

آرمیتا_عباسی در باره ؛ آینده خود ؛ همجنسگرایان ، فمینست ها و حمایت از حیوانات و…
29.01.2023 - 15:17

آرمیتا عباسی (زادهٔ ۱۳۸۰) از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران است. او در مهر ۱۴۰۱ بازداشت و پس از یک هفته شکنجه و تجاوز جنسی توسط نیروهای جمهوری اسلامی، به بیمارستان امام علی کرج منتقل و با مراجعهٔ والدینش، مجدداً از سوی نیروهای امنیتی ربوده شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌است.

شکنجه و تجاوز

 

در ۲۶ مهر ۱۴۰۱، آرمیتا عباسی به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به بیمارستان امام علی کرج منتقل شد. از بیمارستان با خانواده آرمیتا تماس گرفته شد؛ خانواده وی گفت که ۸ روز است که دخترشان ناپدید شده‌است. پیش از رسیدن خانواده، نیروهای اطلاعاتی آرمیتا را از بیمارستان به مکانی نامعلوم بردند.

در بیمارستان پس از معاینه اولیه توسط پزشکان شواهد بالینی شامل خونریزی داخلی، علایم تجاوز جنسی متعدد مقعدی مشاهده و ثبت شده‌است؛ اما نیروهای همراه وی اصرار می‌کردند که در گواهی پزشکی نوشته شود که تجاوزها پیش از دستگیری آرمیتا بوده‌است.[۱] رئیس کل دادگستری استان البرز گزارش تجاوز به آرمیتا را تکذیب کرد[ اما سی‌ان‌ان در یک گزارش تحقیقی تجاوز جنسی به آرمیتا عباسی در زندان را تأیید کرده‌است.

پس از نگرانی شهروندان، از جمله برخی از شخصیت‌های هنری و ورزشی و احتمال اینکه آرمیتا نیز کشته شده باشد رئیس دادگستری البرز با تأیید بازداشت وی و اعلام اینکه او به دلیل مشکلات روده به بیمارستان اعزام شده و بعد از بیست و چهار ساعت مجدداً به زندان فردیس منتقل شده‌است، و درمان تکمیلی برای وی در حال اجراست یادآور گردید آرمیتا به دلیل اینکه دو نفر از بازداشت شده‌ها وی را عامل تحریک و شرکت در اعتراضات معرفی کردند، بازداشت شده‌است.[

بر اساس برخی تحقیقات راستی‌آزمایی‌شده، حکومت جمهوری اسلامی از تعرض و تجاوز جنسی به‌عنوان یکی از ابزارهای سرکوب و برای تحت فشار گذاشتن، ناامیدکردن، اخاذی و دریافت حق‌سکوت از معترضان قربانی‌شده، استفاده می‌کند.

محمد اسماعیل‌بیگی که موفق شده بود وکالت خود را از آرمیتا عباسی به تأیید دادگاه برساند به دلیل آنکه درخواست‌های ملاقاتش با آرمیتا عباسی عملی نشد، اعلام کرد که از پرونده او استعفا می‌دهد. او گفته‌است با این شرایط امکان دفاع مطلوب از آرمیتا عباسی از او گرفته شده‌است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.