رفتن به محتوای اصلی

خبر سازی تسنیم از شناسایی «شبکه برانداز» در شهر ساری
02.02.2023 - 07:30

 

خبرگزاری تسنیم گفته است که «یک شبکه برانداز سازماندهی شده در فضای مجازی، که در ایام اغتشاشات به شبکه‌سازی و برنامه‌ریزی برای تحرکات ضدامنیتی در سطح استان مازندران فعال بوده، قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه، متلاشی و دستگیر شدند».

این خبرگزاری ضمن شرح مفصلی از آنچه که تشکیلات و برنامه‌های «این شبکه» در ساری خوانده، گفته است که این گروه «با عضوگیری و تیم‌سازی در بستر فضای مجازی، اقدامات ضد‌امنیتی خود را به صورت چند لایه و هدفمند ادامه داده و با الگوگیری از معاندین خارج نشین ... گروه‌های متعدد هماهنگی همانند، گروه استراتژی و عملیات، جوانان محلات شهرها و خبرگزاری انقلابیون مازندران را ایجاد کردند».

تسنیم از جمله اهداف این شبکه را حمله به مراکز نظامی و امنیتی، خلع سلاح ماموران، آتش زدن معابر و اماکن عمومی، انسداد جاده و شناسایی نیروهای نظامی و امنیتی قلمداد کرده و گفته است که «این شبکه جهت گرم نگه داشتن تنور اعتراضات و آشوب‌ها، قصد طرح‌ریزی و اجرای چند عملیات انفجاری در نقاط مختلف مرکز استان را داشتند که با اشراف اطلاعاتی حاکم بر فضای سایبری، تمامی لیدرها و اعضاء این شبکه مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی تحویل شد»

مقامات و رسانه‌های خبری وابسته به حکومت در ایران اعتراضات را «اغتشاشات» می‌خوانند و آن را به تحریک عوامل خارجی و فعالیت‌های مختلف زیرزمینی نسبت داده‌اند. آنها گاه از شناسایی و بازداشت گروه‌های مختلف در ارتباط با این اتهامات خبر داده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.