رفتن به محتوای اصلی

غوغای فرهاد میثمی، مردی که با استخوان‌هایش مقابل حکومت قد علم کرد
03.02.2023 - 17:57

فرهاد میثمی، فعال سیاسی که در اثر اعتصاب غذا در زندان وزنش به شدت کاهش یافته در نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر کرج نوشت که طی ۱۰ روز آینده آبی که می‌نوشد را تلخ خواهد کرد تا نشانه ای از «روزگار تلخ‌تر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریده‌اند.»

او گفته که این اقدام را به عنوان نشانه‌ای از پایداری بر سر خواسته های سه گانه‌اش (توقف اعدام معترضان، آزادی ۶زندانی سیاسی - مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب) انجام می‌دهد.

او نامه خود را با این عبارت آغاز کرد: «برای روزهای زجرِ اندر زجرِ اندر زجر»

آقای میثمی در این نامه که کپی از آن به دست بی‌بی‌سی رسیده نوشته: «در دوره‌ای که حاکمان در هرسه عرصه‌ی امنیت جسم و جان، سفره و معیشت، و شأن و کرامت، چیزی جز زجر و رنج هر روزه و هرلحظه در بساط مردمان این سرزمین باقی نگذاشته‌اند، به سهم کوچک خود تلاشی را آغاز کردم تا بتوان در شرایطی، این زهر دم‌افزون را با کوششی جمعی به پادزهری بدل کرد.»

در نامه این فعال سیاسی آمده: «همچنان برسر خواسته‌های سه‌گانه‌ام (توقف اعدام معترضان، آزادی ۶زندانی سیاسی - مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب) برسر همان ”مأموریت غیرممکن” خواهم ایستاد؛ باشد تا بعدترها به کوششی جمعی، “ممکن” شود. همچنان خواهم ماند … همچنان خواهم راند … دورها آوایی‌ست …»

یک ماه پیش آقای میثمی در پیامی از زندان رجایی شهر، ضمن اعتراض به اعدام معترضان، خواستار توقف اعدام‌ها و آزادی فوری چند نفر از فعالان مدنی و سیاسی از زندان شد.

او که در اعتصاب غذا بسر می‌برد در پیامی خواهان آزادی فوری محمد حبیبی (معلم)، ناهید شیربیشه (از مادران دادخواه)، رضا شهابی (کارگران اتوبوس‌رانی)، بهاره هدایت (دانشجوی ارشد)، مصطفی نیلی (وکیل دادگستری) و نیلوفر حامدی (خبرنگار) شده بود.

گزارش‌ها و عکس‌های جدید این زندانی حاکی از کاهش وزن شدید اوست.

دستگاه قضایی ایران در سال ۱۳۹۷ فرهاد میثمی و رضا خندان را به اتهام «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه ها محکوم کرد.

گزارش‌ها حاکی از کاهش وزن شدید فرهاد میثمی، زندانی سیاسی است

 

عکس‌های جدید فرهاد میثمی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شه عکس‌های جدید فرهاد میثمی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر

چهار سال پیش فرهاد میثمی، فعال سیاسی در ایران به دلیل دعوت به اعتراض به حجاب اجباری در ایران به زندان افتاد

چهار سال پیش فرهاد میثمی، فعال سیاسی در ایران به دلیل دعوت به اعتراض به حجاب اجباری در ایران به زندان افتاد چهار سال پیش فرهاد میثمی، فعال سیاسی در ایران به دلیل دعوت به اعتراض به حجاب اجباری در ایران به زندان افتاد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.