رفتن به محتوای اصلی

امروز تاختن به دیگران پشت ماسک نام مستعار روا نیست
12.02.2023 - 22:16

 

 فردی با نام مستعار « لاچین» با ادبیات غیر سیاسی و سخیف مطلبی تحت عنوان «تصویر شاهزاده در ماه رویت شد» نوشته اند که بسیار زشت و غیر سیاسی بود و مرا وادار به نوشتن این مطلب کرد. اختلاف نظر البته بین هر جریانی می تواند وجود داشته باشد که با بحث اصولی باید طرح و حل و فصل شود. جناب لاچین، آنچه شما با پنهان شدن در پشت نام مستعار نوشته اید سخن جدیدی نیست. 44 سال است که دقیقا شبیه همین جملات شما یا بسیار شدید تر از آنرا از قلم و زبان همه مخالفان نظام سلطنتی شنیده ایم. هزار بار دیگر هم بگویید بازهم برای خوانندگان این سایت تصور نمی کنم سخن تازه ای باشد و چیزی بر دانسته هایشان افزوده باشد. مثلا این که نوشته اید «هفتاد سال پیش با کمک دو حکومت انگلیس و آمریکا و شاه وقت ایران کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ را سازمان دادند» خیلی ممنون که اینجا به آگاهی ما رساندید اما حرف تازه ای نیست و دستکم هفتاد سال است که پیر و جوان مطلع هستند. با این وجود میخواهید این سخنان را تکرار کنید بسیار خوب! اما مسئولیت هم باید  بپذیرید.  امروز دیگر در شرایطی هستیم که روا نیست بجز  با اسم و رسم و آدرس مشخص و قبول مسئولیت گفته  های خود کسی پشت نام مستعار پنهان شود. از کجا معلوم که شما عامل وزارت اطلاعات نباشید و پشت نام مستعار پنهان شده باشید؟ هرکس که کوچکترین آشنایی با اطلاعات رژیم داشته باشد براحتی این گونه متدها را میتواند تشخیص دهد. 

لاچین گرامی، آنچه شما نوشته اید در واقع هیچ نیست جز القائ همزادپنداری رویت عکس خمینی  و تلاش اخیر چهره های مطرح از جمله رضاپهلوی. بر خلاف نظر شما بسیاری از جمله برخی نویسندگان این سایت برای هموار سازی راه تدارک نشست نمایندگان جناحهای مختلف با هم و تشکیل یک شورای هماهنگی انقلاب بر علیه یک « رژیم اشغالگر و ضد ایران و ایرانی» تلاش میکنند. کجای آمدن خمینی با بیان یک « هیچی » بزرگ، و حضور  جمع هشت نفره با بیاناتی مملو از عشق به ایران مانند هم است!؟ شما با یک من سریش نیز نمی توانید خمینی رضا پهلوی را به هم بچسبانید و از یک سنخ معرفی کنید تا به تصور خود کسانی را که شاهزاده را دستکم وسیله ای برای سرنگونی رژیم به حساب می آورند وادار به انصراف از این کار کنید. گوش آنها از این سخنان در این 44 سال پر شده است و بازهم این تصمیم را گرفته اند. 
  لاچین گرامی، در یک نگاه براحتی میتوان مشاهده کرد که آنچه شما نوشته  اید بیشتر بوی نفرت از فرد دارد تا توجیح مواضع یک  مخالف سیاسی با یک نظام یا سیستم مثلا پادشاهی. این میزان از نفرت از رضاپهلوی که مسئول گذشته نیست هیچ توجیه سیاسی ندارد. من نمیدانم شما از کدام نحله فکری هستید اما مشخص است که از نحله ای هستید که  از مقبولیت شاهزاده در بین اقشار مختلف جامعه ایرانی چه در بیرون و چه داخل ایران هراسیده اید و فهمیده اید که شما و همفکران تان قافیه را باخته آید و در فردای ایران هیچ جایگاهی ندارید. این تقصیر رضا پهلوی نبوده است که سازمانهای سیاسی قدیم و جدید در خارج ایران نتوانسته اند با هم بر سر هیچ مسئله ای به توافق و همراهی برسند! شما در این ۴۴ ساله حتی نتوانسته اید زبان مشترکی با دوستان همفکر خودتان هم بیابید. نیروهای ایرانی در این 44 سال با انشعاب پشت انشعاب فقط بر تعداد سازمانهایی که دیگر به قولی تبدیل به یک نام و یک لپتاپ هستند افزوده اید. 
 تصور نمیرود که قدرت در ایران روزی به آنگونه که شاید شما تصور می کنید به نوبت دست به دست شود و مثلا امروز دست رضاپهلوی و فردا به دست جمهوریخواهان جبهه ملی یا دیگران باشد.  بنظر میرسد که شما نگران هستید که مبادا با اقبال عمومی به رضا پهلوی نوبت شما را به ایشان بدهند!  اگر چنین است توصیه می کنم بجای تخریب این و آن بهتر است بجای پنهان شدن پشت نام مستعار این شجاعت را داشته باشید که با نام واقعی تان برنامه و طرحی مشخص برای جنبش و انقلاب و ایران پس از پیروزی اعلام کنید و مردم را به قضاوت بخوانید. چه بسا مردم از طرح شما استقبال کنند و نیم نگاهی هم به شاهزاده و جمع اطراف او نکنند. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

محسن کردی

عنوان مقاله
امروز تاختن به دیگران پشت ماسک نام مستعار روا نیست

 

این مطلب را یکی از مبارزان چپ که کسانی از خانواده اش به دست دژخیمان رژیم به دار کشیده شده اند برای من ارسال کرده اند که در این سایت درج شود. من شخصا موافق برخورد با مطلب آقای لاچین نبودم اما  نویسنده که در ایران زندگی می کنند اصرار داشتند مطلب درج شود و من زحمت درج این مطلب را قبول کردم  و نظر آقای علوی نظر من نیست. 

ی., 12.02.2023 - 22:32 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.