رفتن به محتوای اصلی

به فرخندگی نوروز و با امید به پیروزی جنبش «زن، زندگی، آزادی»!
19.03.2023 - 09:58

به فرخندگی نوروز و با امید به پیروزی جنبش «زن، زندگی، آزادی»!

هم‌میهنان سرافراز، درود بر شما!

در آستانۀ فرارسیدن نوروزِ امیدبخش، سرفصل بهار تازه‌ای از طبیعت پویا و آغاز سال نو قرار داریم. فرارسیدن جشن بهار و موسم نوروز را برای یکایک ایرانیان فرخنده و خجسته می‌خواهیم و صمیمانه شادباش می‌گوییم!

فرارسیدن نوروز و آغاز بهار و سال ۱۴۰۲ خورشیدی، برای ما ایرانیان ویژه و ماندگار است. نیروی گستردهٔ آزادی‌خواهان، برابری‌طلبان و عدالت‌پژوهان ایران در سالی که رو به پایان است، موفق به برافراشتن درفش جنبش گسترده‌ای شد که با ژرفا بخشیدن به مطالبات مردم و قوام‌بخشیدن به درهم‌تنیدگی جنبش‌ها و نیروهای توانمند اجتماعی، مُهر ماندگار خود را بر نیمهٔ دوم سال حک کرد.

اعتراضات حق‌طلبانهٔ مردمی که در اعتراض به قتل حکومتی اندوهبار مهسا (ژینا) امینی عزیز آغاز شد، در ادامهٔ خود به جنبش  نیرومند «زن، زندگی، آزادی» فرارویید؛ جنبشی مطالبه‌محور، مسالمت‌آمیز و سراسری که به عنوان نخستین انقلاب زنانه در تاریخ مکتوب ایران و جهان نقش بست.

جنبش «زن، زندگی، آزادی» با پیوند دادن مطالبات گروه‌های اجتماعی گوناگون، به این مطالبات خصوصیتی فراگروهی  داد  و به خواست عمومی جامعهٔ ایران مبنی بر غلبه بر نظام ولایی جمهوری اسلامی تبلوری آشکار بخشید.
باور ما این است که تلاش حکومت ولایی برای مهار این جنبش و مطالبات برحقّ آن و غلبه بر آن شکست خورده است. دست‌آوردهای چشم‌گیر این جنبش انقلابی قابل بازگشت نیست و از این منظر جنبش «زن، زندگی، آزادی» در مرحلهٔ کنونی خود نیز جنبشی پیروزمند است.

پیام شادباش نوروزی سازمان ما به مناسبت فرارسیدن بهار، نوروز و سال ۱۴۰۱، در حین برگزاری کنگرهٔ نوزدهم سازمان و از سوی کنگره صادر شد.

در آن پیام ما امید و آرزوی خود مبنی بر تحقّقِ درهم‌تنیدگی هر چه بیشتر جنبش‌های اجتماعی و برآمد اجتماعی برای تحقق اهداف تاریخی نیروهای انقلابی ترقی‌خواه را با شما هم‌میهنان عزیز در میان گذاشتیم. خوشحال‌ایم که یک سال پس از برگزاری آن کنگرهٔ تاریخیِ سازمان، این امید ما به یُمن مبارزهٔ شکوهمند مردم جامهٔ عمل پوشیده است.

امید ما برای سال پیش رو آن است که جنبش «زن، زندگی، آزادی» با دوام- و قوام‌یابی به دست‌آوردهایی بیشتر نائل آید و در تداوم خود با تحقق خواست تاریخی انقلابیون ترقی‌خواه ایران برای برپایی جمهوری مردمی، آزاد و عدالت‌بنیان به پیروزی قطعی دست یابد.

ما برآن‌ایم که امکان بسیاری برای تحقق این امید و آرزو در آیندۀ نه چندان دور وجود دارد و باور عمیق داریم که نیروهای آزادی‌خواه، برابری‌طلب و عدالت‌پژوه ایران توان آن را دارند که این بار مانع از به کژراهه رفتن انقلاب مردم و تکرار فاجعهٔ سوءاستفادۀ نیروهای  وابسته به بیگانگان، نیروهای استبدادی تاریخی و نوپدید و به قدرت رسیدن آنان شوند.

ما فداییان خلق ایران به عنوان نیرو و جنبشی مردمی و میهن‌دوست برای دست‌یابی به خواست بزرگ و تاریخی برپایی جمهوری مبتنی بر مبانی حقوق جهان‌شمول بشر با برجستگی تحقق، تأمین و تضمین آزادی، برابری و عدالت اجتماعی و از این منظر برای رفع هرگونه تبعیض میان شهروندان ایران مبارزه می‌کنیم. در راه این اهداف بلند دست هم‌اندیشی، هم‌گامی و هم‌کاری صمیمانهٔ ما به سوی همهٔ نیروهایی که در راه این اهداف مبارزه می‌کنند، دراز است.

در لحظات گذار از سالی که به تاریخ می‌پیوندد و سالی نو که باز با بهار گلگون، عطرآگین و شادان و هستی‌بخش رخ برمی‌کشد، بر ماست که نام و یاد همهٔ مبارزانی را پاس داریم که در سال گذشته دیده از جهان فروبستند و آزادگانی که در چارچوب جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» و در راه گذار از حکومت ولایی جمهوری اسلامی به جمهوری مبتنی بر آزادی، برابری، مردم‌سالاری و عدالت اجتماعی جان باختند.

برای همۀ هم‌میهنان نوروزی فرخنده و خجسته و سالی پر از شادی و سالی قرین پیروزی بر حکومت مستبد ولایی آرزومندیم!

نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز باد!
به امید پیروزی قاطع جنبش «زن، زندگی، آزادی»!

یکشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ (۱۹ مارس ۲۰۲۳ میلادی)
هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

فرید قاضی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.