رفتن به محتوای اصلی

نشست شورای اروپا در بروکسل و تجمع مخالفان جمهوری اسلامی+ چند ويدو
23.03.2023 - 13:20

 

نشست دو روزه شورای اروپا با حضور سران اتحادیه اروپا، سوم فروردین در بروکسل آغاز شد. قرار است در این نشست مانند نشست‌های اخیر، جنگ اوکراین در راس دستور کار قرار گیرد و همچنین سران اتحادیه اروپا به مباحث اقتصادی و انرژی بپردازند. امکان طرح مسایل مرتبط با ایران نیز وجود دارد.

هم‌زمان با نشست شورای اروپا، روز پنج‌شنبه در بروکسل تجمعی از مخالفان جمهوری اسلامی برگزاری می‌شود که خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران از جمله تروریستی خواندن سپاه پاسداران هستند.

پیشتر نیز بسیاری از ایرانیان با برگزاری چندین تجمع مقابل پارلمان اروپا و مقر اتحادیه اروپا در استراسبورگ و بروکسل، خواستار تروریستی خوانده شدن سپاه از سوی این اتحادیه شده‌اند.

این در حالی است که روز دوشنبه ۲۹ اسفند، در پایان نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، این اتحادیه از تازه‌ترین بسته تحریمی خود در واکنش به نقض جدی حقوق بشر در ایران رونمایی کرد که بر اساس آن، یک نهاد و هشت مقام ایرانی تحریم شدند.

 

جنگ اوکراین و هشدار روسیه

در حالی که قرار است موضوع جنگ اوکراین در نشست اتحادیه اروپا بررسی شود، دیمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه، درباره عواقب ارسال تسلیحات خارجی به اوکراین هشدار داد.

او در مصاحبه‌ای با رسانه‌های روسیه گفت که خطر درگیری هسته‌ای تا هنوز نه تنها از بین نرفته است بلکه با گذشت هر روز افزایش یافته است.

همزمان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، مدعی شد ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده از سوی بریتانیا به کی‌یف گامی به سوی تشدید اوضاع است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت اگر واشینگتن هواپیماهای روسیه را که در حال نزدیک شدن به هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی بین‌المللی هستند سرنگون کند، مسکو آماده است تا به هر طریقی از خود دفاع کند.

پیشنهاد سرنگونی هواپیماهای روسیه در اوایل ماه مارس از سوی سناتور آمریکایی، لیندسی گراهام ارائه شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.