رفتن به محتوای اصلی

آمریکا ۱۴ شبه‌نظامی مرتبط با ایران را کشت
24.03.2023 - 22:04

پینتاگون پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل حمله یک پهپاد «با سرمنشاء ایرانی» به پرسنل این کشور در سوریه، یک پیمانکار آمریکا کشته شده و یک پیمانکار دیگر به همراه پنج‌تن از کارکنان آمریکا مجروح شده‌اند.

بعد از این حمله، در روز پنج‌شنبه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت که در پی فرمان جو بایدن، این کشور در سوریه به «تاسیسات گروه‌هایی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط هستند، حمله هوایی دقیق» انجام داده‌اند.

آستین گفت که «این حملات هوایی در پاسخ به یک سری از حملات اخیر گروه‌های مرتبط با سپاه پاسداران به نیروهای ائتلاف» انجام شده است.

به گفته سازمان ناظر بر حقوق بشر سوریه، از ۱۴ نفری که در پی حمله آمریکا کشته شده‌اند، ۹ نفر اهل سوریه هستند.

رامی عبدالرحمن، مدیر این گروه به خبرگزاری فرانسه گفت: «موشک‌های آمریکایی یک اسلحه‌خانه را در درون شهر دیرالزور هدف قرار دادند که در آنجا شش شبه‌نظامی طرفدار ایران کشته شدند. دو شبه‌نظامی هم در پی حملات به اهدافی در صحرای المیادین کشته شدند و شش نفر هم در نزدیکی ابوکمال.»

به گفته او، صبح جمعه، نیروهای وابسته به ایران که در نزدیکی المیادین مستقر هستند، سه موشک به سوی پایگاه آمریکایی‌ها شلیک کردند.

فرمانده سنتکام گفت که آمریکا برای حفاظت از شهروندانش، «اقدامات ضروری» را انجام خواهد داد

 

فرمانده سنتکام گفت که آمریکا برای حفاظت از شهروندانش، «اقدامات ضروری» را انجام خواهد داد

ژنرال جان مور، سخنگوی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام)، وقوع چنین حمله‌ای را در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، تایید کرد.

همچنین یکی دیگر از سخنگویان نیروهای آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که «حدود ساعت هشت و پنج دقیقه صبح، ۱۰ راکت شلیک شد».

به گفته او، یکی از راکت‌ها به یک منزل مسکونی در نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها اصابت کرده است. او گفت که این موشک «ویرانی قابل توجهی به بار آورد و موجب مجروح شدن دو زن و دو کودک شد».

نیروهای سوریه دموکراتیک که کنترل مناطق شمال شرق این کشور را در دست دارند، اعلام کردند که دو نفر از غیرنظامیان مجروح شده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک، ارتش دوفاکتوی کردها محسوب می‌شوند که از حمایت آمریکا برخوردارند. این نیروها در جنگ با داعش، نقش چشمگیری بازی کردند.

آمریکا، به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، در سراسر شمال شرق سوریه، ۹۰۰ نفر نیرو دارد.

پرسنل آمریکایی همواره با حملات شبه‌نظامیان روبه‌رو هستند.

به گفته پنتاگون، دو تن از آمریکایی‌ها در روز پنج‌شنبه مجروح شدند و در همان محل درمان شدند. اما سه نفر دیگر از نیروهای آمریکایی با جراحت‌های جدی‌تر روبه‌رو بودند و به همین دلیل، آنها با هلی‌کوپتر به عراق منتقل شدند.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی» (یا سنتکام که مسئولیت نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه را برعهده دارد) گفت: «ما همیشه برای حفاظت از شهروندانمان، همه اقدامات ضروری را انجام می‌دهیم و همیشه در تاریخ و محل مورد نظرمان، پاسخ می‌دهیم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.