رفتن به محتوای اصلی

مصادره بیش از یک میلیون مهمات ایران برای یمن شکایتی ارائه کرد
01.04.2023 - 06:30

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد شکایتی را برای مصادره بیش از یک میلیون گلوله جنگی و سایر مهمات از جمله قطعات مربوط به آر پی‌ جی ارائه کرده که نیروی دریایی ایالات متحده آن‌ها را حین انتقال از سوی سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان یمن توقیف کرده بود.

طبق اسناد دادگاه، نیروهای آمریکا در حوالی دهم آذر در دریای عمان بیش از یک میلیون مهمات، شش هزار و ۹۶۰ فیوز مجاورتی آرپی‌جی و دو هزار کیلو سوخت محرک پرتاب آرپی‌جی را توقیف کردند.

این اقدام دولت آمریکا در مصادره این تسلیحات، بخشی از تحقیقات گسترده‌تر ایالات‌متحده درباره شبکه قاچاق سلاح‌های ایران است.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، شبکه قاچاق سلاح‌های ایران در قاچاق سیستم‌های تسلیحاتی متعارف پیشرفته و قطعات آنها فعالیت می‌کند و این کار را از طریق نهادهای تحریم شده ایران که مستقیما از حوثی‌های یمن و سایر فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی در منطقه حمایت می‌کنند، انجام می‌شود.

مریک گارلند، دادستان کل واشینگتن‌دی‌سی، گفت: «وزارت دادگستری از تلاش برای پاسخگو کردن کسانی که قوانین آمریکا را نقض کرده و امنیت ملی آن را تهدید می‌کنند، دست نخواهد کشید.»

الهاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز گفت توقیف این تسلیحات از قرار گرفتن سلاح‌های خطرناک در دستان اشتباه جلوگیری می‌کند و اهمیت جلوگیری از دسترسی شبکه‌های تروریستی و جنایی به ابزارهای خشونت ویرانگری را نشان می‌دهد.

در اواسط بهمن نیز، بریتانیا و آمریکا از کشف یک محموله موشک ضد تانک و اجزای موشک بالستیک میان‌بُرد جمهوری اسلامی ایران خبر دادند و اعلام کردند این محموله به احتمال زیاد قرار بوده به یمن ارسال شود.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز ۲۵ دی نیز با همکاری نیروهای ویژه فرانسه یک کشتی حامل هزاران اسلحه و نیم میلیون ادوات مهمات جمهوری اسلامی را که برای شبه‌نظامیان حوثی ارسال شده بود، در دریای عمان توقیف کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.